Reflexion och lite sorry

femtioskylten
Snodd bild: Nog finns det någon slags humor i trafiken?

Alltså. Först.
En ursäkt. Jag är lite dålig på att svara på kommentarer just nu. Det beror mestadels på att min hjärna har fått spel. Det är stress som fan på jobbet, det är bandet och låtar, det är värmen, det är…. Och när jag kommer hem, från jobbet så svimmar jag, och när jag kommer hem nästa gång så måste jag ju skriva blogg-cyberdagbok här, äh, jag är rutten. Hata icke! Jag svarar ju oftast på de kommenterar som faktiskt är mitt bränsle. Jag behöver dem, verkligen.
Jag läser allt, men orkar inte, liksom Carl Bildt, svara på allt, just nu. Det är den ENDA jämförelsen jag gör med mig själv och utrikesministern, någonsin. Begrips?! Och jag är fanimej ännu sämre på e-post, för att inte tala om SMS.

Gick just hem genom staden efter en vacker vända med mina vänner på Biskopen (efter syndiga klockan 1 på natten). Det hade tydligen varit marknadsafton idag. Varmt och så ute. Nu var det bilar, konstiga fordon som sopade gator och torg. Två hårda snubbar som gick med dammsugare, fast med enorma rör, och inte nog med det, de sög inte, de blåste. Det var helt dammigt i hela centrum. Jag stannade och tittade ett litet tag, innan molnet gjorde att jag ville gå vidare, med papper och plast som for i luften. Antagligen blåste de fram allt skit, som sedan de där fordonen skulle äta upp, och så, i morgon, så var allt som vanligt igen, i Örebro, ingenting hade hänt. Köpmännen hade lurat av innevånarna några hundra miljoner, och allt var som vanligt igen.
Det är patetiskt att säga det, skriva det, men det kändes som Rom, en film av Fellini, på riktigt. Så var det för mig. Så varmt, så sent, sådana aktiviteter, det var inte klokt.

Innan jag gick ut kollade jag på en dokumentär på SVT (leve statliga televisionen, och licensskolkare och möderatare kan ha sin reklam-TV och få föda till hjärnan genom marknadskrafterna, jävla nollor). Den handlade om han Jim Jones. Han som fixade så nästan tusen pers tog livet av sig i djungeln, som var pastor, jesus och gud i sin egen kyrka där 1978.
Vilken jävla dokumentär!
Det fanns skitmycket kvar på film, och på ljudband. Och folk runt omkring honom, på den tiden, i nutid, berättade om allt.
På slutet så hade en kille i representanthuset, en senator, och ett filmteam åkt till Guiana, där han Jones kört sitt eget paradis med de förledda människorna. De var lite rädda, men kom dit på uppdrag av de anhöriga till sektens medlemmar.
Och så gick allt åt helvete. Folk började ge filmteamet lappar om att de ville bli räddade, och det här gänget fick fly, massa fanns på film om detta, med ljud, som man kunde se. När de kom till sitt lilla flygplan så kom de här kristna idioterna, en slags vaktstyrka och sköt ihjäl sentorn och fem till, endast två överlevde genom att spela döda. Och allt det här fanns både på bild och på film, för kameran som filmaren hade, filmade fast han var skjuten.

Och så fick man höra, från en bandinspelning, live, hur herr Jones, som korrumperade lärljungarnas hjärnor, fick mödrar att bära fram sina barn för att få cyankalium, där i högtalaranläggningen, för att det ”var bättre att ta saken i egna händer än att fienden skulle komma och döda dem!” Och det gjorde folk. Matade sina ungar med gift, och drack själva och dog i drivor. Fy fan. Ungefär 950 hjärntvättade dog i detta.. massmord. Fy fanken!
Jag var helt slut när jag sett klart på denna dokumentär. Fy helvete vad folks auktoritetstroende kostar på.
Från Hitler till Stalin, från den här Jim Jones till B…. (i dessa tider törs man inte skriva allt….). Och förresten som det har varit på jobbet för mig också. Det törs jag skriva, gäller dock ej min nuvarande situation. Men folk är lydiga, som fan… alldeles för lydiga för sitt (vårt) eget bästa.

Sedan blev det nyheter från Rapport.
Svenska nyheter.
En 32-årig engelsman bosatt i Sverige hade raggat tonårsbrudar på någon kontaktsite. Dessa brudar hade legat med honom. Han hade HIV, två av dem hade fått den sjukdomen. Nu var det rättegång då det är olagligt att knulla med någon oskyddat om man har en sådan sjukdom och vet om det (bild på snubben, med ansiktet pixlat så man inte skulle känna igen honom). Illa nog, illa nog.
Men, sedan frågar reportern åklagaren om det är några fler som kan tros blivit smittade…

”-Ja, vi har uppgifter om 132 flickor som han träffat här i landet, vi håller på att spåra upp dem nu!”

Häpp!

Jag stängde av TVn. Mer fixade jag inte på en kväll.
Och så gick jag ut i sommarnatten, men vände snart, och gick omvägen, baklänges liksom, om mitt kvarter, för framför mig hade jag ett gäng idioter, snubbar i 27-årsåldern som var, ska vi säga, våldbenägna. Det var skithögar som nu skulle ta igen för något de själva är skyldiga till (att de är drägg), och folk sprang hit och dit för att undkomma deras rytande och jagandes och slagandes. Alltså, kalla mig feg, men det är liksom ingen idé att vara frän och driva sin rätt mot ett tiotal intelligensbefriade och fulla, samt, bortskämda idioter, som borde skickas till något träningsläger i Sahara för att få bukt med sin egoism och tro på sig själva som övermänniskor.

Det är okej med värme. Men jag mår inte bra av det hela, inte när det är så jävla varmt som det är nu. Man kan alltid ta på sig en tröja om man fryser, men vafan gör man om man står där i t-shirt och brallor och det är 30 grader i skuggan? Ska man bli blottare?

Snackade med L idag, från Tjockholm på Skype, våran gitarrist. Ja, en av gura-nissarna, W är den andre. Han hade lite ändringar inför lördagens lir. Jag skrev upp dem.
Funderar också på om jag verkligen kan ta en bas i fordral, en böna (levande kvinns) och så sovsäckar, tält och gummimadrasser på hojen. Finns det utrymme för detta? Måste snacka med J i Riddarhyttan om detta. Kanske jag ska åka upp med basen till honom nu under fredagen. Kan vara en idé.

Äh, det får räcka!

Rocka rolla smolla!

/Baron

2 Responses to Reflexion och lite sorry

  1. Grevis skriver:

    Baron!

    Jag sag samma dokumentar (eller mycket liknande i vart fall) om Jones och giftdrycken, jag var ocksa tagen av hur mycket material som var bevarat (ljudupptagningar, film etc). Jag tror jag sag dokumentaren pa ”History Channel” eller nagot liknande, den var ovanligt valgjord och traffade som en spark rakt i solar plexus.

    Ha en bra helg!
    Anette

  2. baronen skriver:

    Grevis: Det måste ha varit samma dokumentär. Den var så jävla äkta, man hängde med så pass mycket, att det tog på psyket, fast man visste hur det skulle gå. Det, eller den (dokumentären) var väldigt nära, om man säger så. Ha en kanonhelg du med, synd att du inte kan komma till hojklubben och dricka bira och svära och svina lite med oss från ”furr”! Rocka rolla!

Kommentera

