Ett allmänt inlägg, som omväxling

Jaja, ja, jaja, jag hatar detta hemlighetsmakeri. Jag gör hotta prylar i världen, men törs fanimej inte skriva om det, pga att jag jobbar här i Örebro, och här är ”fint” folk inte som jag hoppas de är i andra städer. Så istället för att riskera mitt fasta jobb, min anställning, så kör jag hemliga jävla inlägg (som jag verkligen hatar att göra). Skit också. En gång i tiden, eller i kanske sju år, så körde jag öppet, vill bara påminna om detta. Och den öppenheten gjorde mig mer gott än ont (okej, lönen bangade, fast ändå).

Jaja.

Här om dagen, i onsdags, rättare sagt, så åkte jag och jobbet båt på Göta Kanal. Det var varmt och fint, och här är en bild där man varken ser mig eller någon annan, men vatten och kraft och båt. Jag tycker den är mäktig ändå. Man slussas femton meter ner, via fem slussar som ligger brevid varandra, på stor jävla båt. Slussteknik är stort:

gota-sluss

En dag ger jag fan i att vara hemlig och kör ut, rätt av, som förr, det är min stora dröm…

Rocka rolla!

/Baron

Kommentera

