Lite dagligt gagg

Idag har jag ringt till comhem. Nu blir det 2 Mb internet, 8 extra TV-kanaler, gratis telefon, via deras Combo-pryl. Jag får alltså 1,5 Mb extra lina och fler kanaler, och det till ett pris som ligger någon hundring under det jag har nu (och bara halva priset nu i sommar). Det känns vasst av mig att våga ge fanken i det fasta Telia-telefonnätet (tecken på vuxenhet, då jag blev vuxen, att ha ett Telia abonnemang). Men, tiden går och det nya kommer och jag måste skärpa mig och inte vara så jävla feg och köra samma hela tiden. Nu är steget taget, och jag känner mig lite orolig. Kommer nätet att fungera från de där tre hålen i väggen? Kommer jag att bli lycklig av att ha CNN, BBC, Discovery, Danska TV1, TCM, TV4-film, VH1 och Playboy Channel, he-he-he? Svar: Lite lyckligare blir jag nog. Jag ser verkligen fram mot Playboy, med softade tjejfjattfilmer med både värdelös handling och värdelös i skabrös bemärkelse, he-he. Och de andra kanalerna är ju verkligen vuxenkanaler. Men, äh, det är bara att köra.

Sedan tog jag mig till jobbet, via frk Katarina. Hon ville också med, för jag skulle åka till IKEA och inhandla rullgardiner och annat som vi behöver inför hösten, papperskorgar, klockor. Det var tur att hon hängde med, för hon är ju tjej, och tjejer hittar på IKEA. Själv får jag noja av att gå runt och inte fatta var jag är, denna snittslade bana. Tack vare henne gick det där på en kvart. Sedan tog det en halvtimma till att betala, eftersom min rekvisition inte fungerade av någon anledning. Så jag fick ta i på skrapen och till slut så släppte de iväg oss med grejerna. Vi åkte tjänstefordon.

Fantastisk bil. Alkolås och allt, fick blåsa, fick okej. Den drevs av gas och bensin. Om bilen varit avstängd i en halvtimma var man tvungen att blåsa igen för att kunna vrida om nyckeln. Kände mig som en kille som folk nog trodde hade fotboja också, eftersom jag var tvungen att blåsa för att få igång den, där på IKEA-parkeringen, he-he.

Sedan lastade vi av det där på jobbet och parkerade bilen i ett garage och gick hemåt. Och nu är jag här hemma. Har satt upp dursch-förhänget, eftersom jag köpte en ny stång där. Det kändes otroligt vuxet och nyttigt. Dels att köpa, dels att sätta upp det (det förra rasade ner i november någon gång, sedan dess har jag skrapat golvet varje gång jag durschat). Nu är det som det ska vara. Känner mig mäkta stolt. Händig, killen som inte har tummen mitt i handen här inte. Käck!

Har sett att jag har så många hemliga inlägg, nu fick jag till ett öppet. Måste göra mer av det, annars ser ju baronbloggen förjävlig ut. Fast jag har varit slö på att skriva också. Det där kommer i vågor. Hoppas jag blir mer på nu.

Rocka bölja!

/Baron

Kommentera

