Nu är det midsommarafton!

mid-kjolen
Gravid midsommarskyltdocka varnar för konsekvenser.

mid-komhem
Äntligen tog jag mig i kragen. Comhem-kittet. I avsaknad av tändsticksask så finns snusdosan som storleksreferens (det är viktigt med referenser).

mid-walk
Hemgång med polare från pre-midsommarfirandet under torsdagskvällen. En av oss scorade i alla fall (fast det är fusk, det är ju hans donna annars också, he-he).

Japp, då var det midsommar. Med allt vad det innebär. För mig innebär detta vanligtvis inte något speciellt. Jag brukar helt frankt skippa hela prylen. Varför? Tja, varför inte? Någonstans är det fjöligt att fira datum och solstånd och allt vad det är (dessutom var ju sommarsolståndet i tisdags om jag inte minns fel). Eller också har jag bara drabbats av ”surt sa räven”-syndromet, he-he.
Som vanligt så regnar det. Och som vanligt så sitter folk sammanpressade med folk de aldrig umgås med annars, och då går det bara på två sätt. Endera en stel tillställning där ingen törs vara sig själv. Eller också en där rätt många ballar ur. Karlar ska slåss, kvinnor ska gråta, svartsjukedramer, tvister från ”furr” ska ältas. Någon spelar gitarr för länge, några kräks. Hm, det låter inte så illa i alla fall. Okej, då gör jag ett undantag i år då.

Jag tar ut min järnhäst och åker (fullt nykter) till två sammankomster här i trakten som jag är inbjuden till. Det kommer att bli hårt, det kommer att bli mycket trugande ”jooooo, klart du ska ha en sup, du kan sova över där i ladan” och ”men ät lite sill, det finns massor kvar”. Jag hatar trugande. Jag hatar också att vara helt nykter på fester där alla andra har fått rätt mycket innanför västen. Hm, ska jag skita i allt ijallafall…

Men, jag väntar. Jag har tid på mig. För jag var ju ute och tog ett par bira igår, och det där bör gå ordengtligt (he-he, vissa uttalar ordentligt så, jag kunde inte motstå) ur kroppen, ty konstaplarna kör hårt denna dag med blåsmaskinerna.

Planen är nog denna för mig, som det ser ut nu. Först tar jag en tripp till ett koloniområde där polarn med brud firar med hennes släkt. Sedan åker jag ur stan, nordväst, någon mil. Och så ringer jag en böna jag känner. Då ställer hon sig ute i vägen så jag ser var den festen är. Där är det flera damer. När jag gått runt där ett tag så gränslar jag bågen ånyo. Åker hem, ställer in den och går upp till Baronlyan (där jag skriver nu). Här tar jag fram potatis och sill och nubbe. Trycker i mig detta. Äter ett par jordgubbar med grädde och mjölk och så myser jag riktigt med mig själv, innan jag, om jag orkar, om jag har lust, går ut till någon av två öppna krogar i Örebro denna dag.

Wow, jag har en planering!

Sedan, det är inte dåligt att vara hemma, det är hemma-plus. Jag fick ju mitt Comhem-tjosan igår. Klarade nästan att installera allt. Fattade inte TV-prylen så där fick jag ringa supporten, men det var bara en knapp som jag missat på kontrollen, så var TV igång också.
Sålunda sitter jag nu med en 350 TV-kanaler från hela jävla världen. Det är helt sjukt. De där kanalerna får jag se gratis några veckor, så jag likt ett offer för knark, blir beroende efter några gratisvändor, och sedan villigt köper på mig ännu mera, för alltid. Om det går som ”langaren” tror när han planterar detta i min hjärna.
Äh, jag ska bara ha några extrakanaler, jag kör Medium 8 favoriter.

Så har jag speedat (mycket knarksnack här, hm) upp internetfarten till 2 Mb. Har suttit i snart 8 år med ADSL och 500k. Det var det häftigaste som fanns när det kom och jag har nöjt mig med det. Fast nu var det dags att bli lite tuffare. Och det känns en skillnad som liksom ilar i kroppen när man surfar, ha-ha-ha-ha.
Telefon går nu via tre hål i väggen. Telia adjö! Och eftersom jag beställt alla tre tjänsterna får jag den billigaste gratis. Dvs telefon med nummerupplysning och röstbrevlåda. Detta, kära cyberläsare, betyder att jag får mer TV och mer Internet och allt för hundra kronor mindre i kostnad per månad. Jag har alltså gjort en besparing.

Så. Låt det regna. Så länge det inte är strömavbrott så kan jag ha ganska kul här alldeles själv över helgen.

Oj, det var ett långt och ohemligt inlägg. Men ändå lite anonymt så där. Jäjä.

Nä, dags att kolla lite TV.
Trevlig midsommar tillönskas cyberbiktfädrerna!

Rocko!

/Baronen

Kommentera

