F**k you (Scarface-version)

En film kan man ibland se snabbt.

/Baronen

(Jaja, kanske jag har lagt ut den här förut, men äh, jag behövde något allmänt, efter mitt hemliga inlägg nedan).

6 Responses to F**k you (Scarface-version)

  1. El Voefflo skriver:

    Fantastisk film! När jag första gången såg den (orginalet), då först förstod jag riktigt innebörden i ordet ”fuck”. Och hur det kunde betonas och göras kort eller långt mm för att få en alldeles särskild extra innebörd.

  2. baronen skriver:

    Wåfflan: Nä, precis. Men om du fixar Miles Davis självbiografi så inleds den med en massa sidor ”Motherfucker” och ”fuck!”, dvs vad de betyder, och inte betyder, i olika situationer, som en ordlista. Alltså, engelska utgåvan. Helt kanon. Önskar jag hade den själv.

  3. Lord skriver:

    Fucking You Tube är spärrat här på jobbet….

    Nio arbetsdagar kvar efter denna, sedan semester !!

  4. baronen skriver:

    Lorrd: Internetcensur på föreetag är bedrövligt.

  5. Stoffe skriver:

    Som det lokala fackombud jag är, tycker jag ändå att denna fackpropaganda är lite överdriven! 😉

  6. baronen skriver:

    Stoffe: Nu ska vi inte vara sådana, med ett sådant tilltalsnamn, Stoffe, må ju fack och fackpropaganda funka utmärkt? Ha-ha?

Kommentera

