Dagens blogginlägg

Alltså,  jag har nu äntligen lyckats knäcka kassaskåpslåset till Roffes dator-bunker (fem meter under potatiskällaren). Koden var 9 höger och 8 vänster och 3 höger igen, så sa det ”klick”. Roffe vet ingenting, för han är på kräftskiva. Så ingen kan misstänka någonting. Ja, bara jag tar mig ut härifrån utan man kommer på mig.

Oj, vad mina fingrar rör sig flinkt. Det är som de saknat att får trycka tangenter. Vänta, jag hinner fanken inte med i tanken ens, det bara smattrar på, arggghhgggg…

Hm, undrar över ord som stavas likadant och betyder olika saker, som det jag skrev ovan, men jag kanske är ovan..
Är det en banan som ligger där på banan?

Okej, hur är läget här då? Jodå, det är finemangt. Mina dagar har hitills framlöpt enligt följande

1. Jag vaknar och försöker somna om (det är så varmt), och kommer upp mellan 10.00 och 13.00).

2. Jag tar en långtur med hojen. Ibland själv, ibland med Roffe (som har egen hoj), ibland med Häcko (då skjutsar vi varandra).

3. Jag badar i havet och gnuggar mig med sand och känner mig ”näääära” naturen. (Dock badade jag inte igår, trots bilden nedan, jag blev bara sittande i mörkret och tappade sugen efter jag skickat upp bilden, fick badfegnoja, antagligen hade jag fått värmeslag under eftermiddagen).

4. Kvällarna tillbringas med bira eller vin, själv eller tillsammans med mina kamrater. Ibland blir det besök tvärs över gatan på Squere-dance-lägret. Där har de starköl, och massa tyskar som dansar fyrkantsdans. I söndags var jag där, och då trampade jag på tassen på en tysk vovve som blev ledsen.

Det är så här det ska vara. Bara ett element saknas (gissa, tänk styggt, hä-hä-hä, hula-hula).
Jag åker båge, bara ÄR på Öland, ser mig omkring, fikar, hittar massa nya fräsiga vägar, soft-crusar (åker 20-30 på små-små vägar utan hjälm) och bara njuter. Ibland åker jag fort, men det är på 90-vägen. Naturligtvis åker jag i jeans och jeansjacka. Fri och farlig. Äh, jag är försiktig. Och jag har ju hjälmen med mig och sätter på mig den när det ska gå fortare.
Men det är kul att tuffa omkring på små kostigar och vinka till chockade blåbärsplockar-pensionärer som undrar vad det är för märkligt högljudd farkost som kommer seglande i skogen med slöjdlärarskäggig kapten.

Salt på kroppen känns äkta och nyttigt. Bira och vin känns bra på alla sätt, lika bra som i Örebro. Alltså, jag har en snabbsemester. Den enda i år. Och snart börjar jobbet igen. Åka båge är ju en stor tjusning för mig, så nu får jag det, komprimerat, men ändå, det blir över 100 mil (det var 53 mil på 11,5 timmar på vägen hit, alltså mina specialvägar).

Tydligen regnade det lite här i förmiddags. Men då sov jag. I övrigt har det varit kanonväder varje dag. Eller som man sa förr, sommar.
Nu är det dock lite mulet, alltså efter 18.00, fast fortfarande varmt. Rapporter om sämre väder förkastas. Alltså, naturligtvis blir det spöregn och sådant när jag ska hem, men inte innan. Det vill jag inte, det accepterar jag inte.
Japp, nu har jag skrivit en allmän rapport om några dagar, lite soft så där, utan att gå in på djupet.
Dags att fördjupa sig i Jäger och rödvin innan jag går över vägen, he-he

Rocken!

/Baron

PS
Jag läser med nöje edra kommentarer, men har icke förmått svara, och nu måste jag fly upp, tyckte jag hörde traktorn…

”-Vadå, hallå där, är det någon därnere i potatiskällaren?”

”-iiiiiii!”

”-Men, VAFANKEN!!?? VAD GÖR DU HÄR I MITT HEMLIGA RUM???”

”-Äh, he-he, det stod öppet och jag…!”

”-DU LJUGER DIN DIN ELÄNDIGE FASTLANDSBO!”

”-Nej, jag….!”

”-NU SKA DU FÅ SMAKA PÅ LIEN!”

”-NEJ-NEEEEEJJJJJ……AAG.A..GGG.G.R.RGf.ggg.gg.eee.e……………….

One Response to Dagens blogginlägg

  1. Grevis skriver:

    There you go!! Det är precis så det börjar med att äka utan huvudskydd… sakta på små kostigar och sedan blir det fortare och fortare, sanna mina ord! Det är bara en tidsfråga innan du rasar omkring iklädd ”wife-beater-tanktop” och badshorts hehehe, vrålandes i 130 på motorvägen. Min gräns går vid jeans, aldrig shorts… och stövlar, aldrig sandaler… Vilken logik som styr impulsen att skydda tårna före huvudet vet jag inte….

    Rock och semestra gott!
    Anette

Kommentera

