11.41 motala hamn



11.41 motala hamn

Originally uploaded by Baron von Örebro.

11.41 motala hamn

4 Responses to 11.41 motala hamn

  1. Vakare skriver:

    Hejsan hejsan. Kikade in här för ett tag sen och lyssnade på låten Highway 61. En grym version av den låten. Så jag undrade om du vet vem som framför den så att jag kan skynda mig och köpa den. Tackar på förhand!

  2. baronen skriver:

    Vakaren: Det där är den gode Johnny Winter som lirar och sjunger. Kan tänka mig att det är en tidig 70-talsversion. Hm, undrar om den finns på dubbel-LPn Johnny Winter And (två LP med bara tre sidor låtar). Kolla där. Varsego! (Kanske cyberbiktfädern Lelle vet närmare?)

  3. Pelle P skriver:

    Highway 61 revisted finns med på ”second winter” fr. 69 och ”captured live” 76. Det kan finnas en version från någon av de alternativa efterföjande Woodstock-skivorna. – Vet ej

    Second winter
    Johnny Winter Edgar Winter, Uncle John Turner, Tommy Shannon

    Captured live
    Johnny Winter ,Randy Jo Hobbs, Richard Hughes, Floyd Radford

    Det bör vara versionen på ”capture live” som efterfrågas. – den är i vart fall min favorit av de båda med mest drag.

    Info:
    Johnny (64 bast) är numera väldigt drabbad av ålderdom, sin sjukdom och sviterna från sitt hårda leverne under 70-talet men lirar fortfarande. Edgar är väll i bättre skick och still alive and well,

    Uncle John (dog för några veckor sedan) bankade ofta trummor i Stockholm bakom Allen Haynes. BB King lär ha sagt att man kan ställa klockan efter Uncles trummor.
    (- Jag håller med, har hört honom live bakom både JW och AH).

    Tommy Shannon är ju ena halvan i double trouble och lirar bakom diverse wannabe-gitarister sen Stevie R Vaughan dog.

    ”And”
    Johnny Winter, Rick Derringer, Randy Jo Hobbs, Randy Zehringer

    Randy och Rick är bröder men Rick ändrade sitt efternamn redan när han och brorsan fick en världs-hit (hang on sloopy) i mitten av 60-talet med deras band McCoys. Rick är väll den gitarist som har matchat Johnny bäst. Hela ”And”-skivan är en guldgruva för gitarister där dom båda radar upp riff, tricks och klurigheter som håller ännu på löpande band, – och ofta solandes samtidigt. Idag är väll Rick den som bäst lyckats bevara tekniken. -Johnny, Edgar och Rick turnerade ihop i våras.

  4. Vakare skriver:

    Oj! Tackar så mycket.
    Efter all denna information är mitt sökande slut. Låten nockade mig totalt och jag ska genast försöka hitta skivan. Det är riktigt kul när man får wow-känslan när man hör på en låt nuförtiden.

Kommentera

