Alltså

Jag orkar liksom inte skriva något. Orkar är den sanna beskrivningen. Så därför skriver jag just det. Det klingar falskt eftersom det blir lite text ändå men så är det. Behöver nog sova. Klockan är strax tre på lördagsmorgonen.
Men jag kan säga som så, att jag jobbade idag, och så tvättade jag. Och så drog jag iväg till en annan lite stad där jag hämtade grejer, till staden som är belägen tio mil från denna kommun och lämnade grejer och hälsade på i det temporära boendet.
Kände oro, medkänsla och rädsla och massa annat. Stålsättning från min sida för bägge sidors skull. Var kvar en timma.
När jag skulle hem höll jag på att frysa både knän och nötter och hals och rygg av mig, för jag var rustad för regn (som inte kom) och hade struntat i långfillingar och tröjor. Jag är inte helsmart numera med min båge.
Det var svårt på flera sätt att fara hem (det tar flera timmar i mörkret på icke-motorvägar, gamla vägar, 70-vägar). Jag tar det lugnt för alla jävla djur, men så kände jag mig ledsen också, väldigt så.

Köpte en köpe-pizza när jag kom hem. Drog så ner till vanliga stället. Träffade B och hans L, och en massa andra. Sket i allt och skrattade hårt, var stor i i käften och dum i huvudet. Det behövde jag. När de stängde gick jag hem. Och så skrev jag det här lilla, tydligen (kan inte låta bli att skriva).

Måste samla mig.

Rock!

/Baron

Kommentera

