Några onsdagslänkar

Så här på onsdagskvällen när man börjar känna sig lite mysig innan utgång så får jag för mig att lägga ut ett par länkar. Jag har garvat lite själv åt innehållet.
Okej.
Den första är han Vilks egen blogg. Han som tecknar rondellvovvarna med turban och skägg, som bekant. En av de där bilderna visades i lokalblaskan här i förra veckan (i en ledarartikel om yttrandefrihet). Nu har det varit demonstration (ska bli ännu en) mot blaskan (ska nog fixa fönsterbord på Stallis då, man ser ju rätt över Svartån).
Idag kan man läsa i diverse webblaskor att Irans regering, rentav dess president, uttalat sig mot min lokalblaskas publicering. Jag säger bara ”eljest!”
Ha-ha, mitt i världspolitiken, eller om det är religionen, eller rejäl idioti. Nåväl. Konstnärens hemsida har lite diskussion om det hela, och så har han lagt ut en massa sådana där turbanrondellvovve-teckningar. Rätt fult tecknade, men fint provokativa, med bildtext under. Checka:

http://www.vilks.net

En japansk site, på engelska, har fått upp ögonen för hur de dåliga engelskakunskaperna och rätt dålig ”koll” resulterar i roliga prylar ibland.

Kolla den här bilden, finn ett fel:

supermannn

Jag klickade på Engrish from Other Countries-länken. Där fanns det verkligt fina exempel. Har inte hunnit igenom allt, men garvade rätt fint ändå, he-he.

http://www.engrish.com

Okej, rocka!

/Baron

3 Responses to Några onsdagslänkar

  1. Stoffe skriver:

    Intressant snubbe den där Wilks!
    Men mycket snurrigt kring rondellhundarna!
    Diskussionen går liksom i cirklar, varv på varv!
    🙂

  2. Grevis skriver:

    Batman som Superman hehe, stollar!
    Anette

  3. baronen skriver:

    Stoffe: Jo, han provvar fint och kollar in hur var gränserna går. Hans diskussioner orkar jag inte läsa in mig på där i bloggen. Jag kollar bara på vovvarna, ha-ha. Fult tecknade, men ändå berömda. Funderar på att fråga någon som heter Mohammed om jag kan få rita av honom. Sedan ska jag hyra lokal och göra reklam för Barons Mohammed-teckningar. Gosse vilken publicitet det kommer att bli.

    Grevis: Jepp, det gäller att vara insatt när man ska kopiera produkter i asien, he-he.

Kommentera

