När jag gick hem från jobbet

Då gick jag förbi en byggplats på Kungsgatan. Det slog mig plötsligt vad det stod på ett klistermärke jag just gick förbi. Jag tvärstannade, gick tre steg bakåt och så plåtade jag detta:

kalle-b

Den lillle mannens (eller kvinnans) protest på en klisterlapp vid en byggnadsställning. Med argument från 60-70-talets barn som kunde säga sådana elaka grejer. Man fick inte skämta om den sjukdomen.
Jag vet inte om jag gillar det för att jag inte är moderat, eller för att det är så jävla ofantligt roligt att använda barnsligheter i sina protester, he-he. Men jag tog ett foto, och nu ser du det, du som läser här.

Rock!

/Baron

3 Responses to När jag gick hem från jobbet

  1. baronen skriver:

    Kal Ström: Du har också skådat klisterlappsljuset!!! Tjoho!

Kommentera

