Jag bara segar

Får liksom inte ur mig något. Är dålig på att svara på kommentarer, och nu är de så många att jag gömmer mig under täcket och blundar.
Igår fick jag en skum dragning till cowboykäk som inte gick att stoppa. Hade haft samma dragning några dagar. Så gjorde jag slag i saken. Gick ner på ICA och köpte en burk vita bönor i tomatsås (Heinz för 9.90, det fanns ett annat fabrikat för 1.90, men den burken tordes jag inte köpa) och så gick jag hem till baronborgen och värmde bönorna i en gryta och stekte bacon till. Moffade i mig hela rubbet, rätt av. Jag måste vara galen! Har mått illa hela dagen idag. Varför får man sådan där besatthet att äta sådant man egentligen inte tycker om? Eller är det bara jag? Minns för något år sedan då jag frågade grannfrun, därnere i butiken, var man kunde hitta kassler. Då hade jag varit sugen på det i flera dagar också (äter aldrig kassler annars). Jag fick råd, hon pekade, och så köpte jag något kilo. Åt ett par skivor och så var det stopp, och så kände jag mig bluäig i flera dagar. Det som var kvar låg kvar som ett dåligt samvete i kylen i veckor innan jag förmådde mig att slänga det som nu hade blivit lite grönt.
Varför får jag konstig dragning åt kläggigt käk en gång om året? Jag vet att gravida kvinnor äter murbruk, åtminstone i filmer och böcker. Men jag är ju för fanken snubbe (sist jag tittade).

Äh.

/Baron

Kommentera

