Tja, vad säger man…

Jag är dyngförkyld. Blir det väldigt sällan, men nu är det snor och nysningar och feber och seghet. Men tack vare socialdemokraterna tidigare och moderaterna mer senare (de är samma kålsupare) kan jag fanken inte sjukskriva mig. Det innebär en 1000 spänn i karens första dagen. Och inte fanken sätter arbetsgivaren in någon vikarie heller, nix, man får jobba övertid, utan att få övertid, åt sig själv sedan för att komma ikapp, alltså dubbellurad. Så kyss mig i arslet. Kan jag bara ta mig till jobbet, går jag dit. Så det så.

Jag vet inte, jag är på ett rätt bra humör ändå, trots dessa bakterier eller virus eller vafan det är jag har dragit på mig. Och, ja, jag vägrar ta någon slags medicin, eller vad de där febernedsättande prylarna heter. Feber och snor är kroppens svar på att få ut och bort inkräktarna. Bränn bort och snyt ut. Det är det som gäller. Om man fegar och tar brustabletter så håller det bara i sig längre. Det är min åsikt.
Jag kan ha fel, men tror inte det.

Kan ändå säga att hela dagen kändes som ett töcken. Det var som att gå och vara full, med rinnande snok.
Nä, nu är det dags att slunga ut detta, och gå in i feberdimmans trygga sömn (fanken vilka kreativa tankar man får av feber, ojojoj, jag skulle vara rik om jag skrev upp och förverkligade några av de tankar febern gett mig idag på soffan).

Suggo!

/Baron

Kommentera

