Jag har torskat, jag är kär i en artistbrud!

Innan jag brakar på och slänger upp en massa musik här måste jag förklara vafan jag menar med en sådan rubrik.
Vänta. (Samlar mig, okej, tuta på…):

Jag satt och slökollade på TVn här om dagen. Och det finns någon kanal som heter TV8 eller så. De har ett program som så gräsligt heter något som ”kändisar träffar kändisar”. Ja, det blir sådana namn när inte begåvningarna får hållas med TV utan barn till ägare och kompisar till ägare, och andra borgarungar jobbar där. Men skit samma. Jag visste inte vad det här var för program, hade inte sett titeln heller, såg den efteråt när jag började forska. Kom in mitt i programmet.

Så här.
Man släpade ihop en ”kändis” med en annan ”kändis”. Det var i USA. Och den här bruden visste jag inte vem det var, men snubben kände jag igen, det var ju han ”Quanton Tarrantino” (skit i stavningen) som gjort Pulp Fiction. HON var Fiona Apple. En brud vars namn jag reagerat över för hon heter som min favvodator, men också en böna som jag avfärdat som vilken jävla skivbolagsskapelse som helst. Trodde det hon stod för var just skit, i bägge ändar. Nåväl.
Det här programmet, som förövrigt var producerat av Robert Redford, som numera står för kvalitet, visade sig knäcka. Det var skitbra. De här två, herr Q och frk Fiona gaggade kreativitet. Hon var hemma hos honom och Robert Rodrigez (en annan regissör, de delar studio de där två) och JÄVLARS VAD DE SNACKADE! Jag blev glad. Det var intressant. Herr QT körde på som fanken, svetten rann, och fröken Fiona kontrade hårt på sitt håll. Årets mest intressanta diskussion. Och jag, jag blir alltid alldeles till mig av kvinnor med hjärna och stolthet, med intresse och kreativitet.

Nåväl, på kvällen så hängde QT med Fiona till en konsert som hon skulle hålla. Och det lät jävligt bra, och folk var i extas, och QT var på scenen och de hade roligt. Jag hörde hennes musik för första gången.

Summa, summarum. Här såg man två kreativa konstnärer som hade glöd, som var intressanta, som förde spännade samtal (utan någon jävla ”Stina”-fitta som la huvudet på sne, det var bara dom). Och det funkade. Mot slutet av programmet gick de till en bro i Austin, Texas (QT kommer tydligen därifrån) för att kolla in fladdermöss, USA:s största gäng, när de under kvällningen flög ut för att käka.

Jaja, hon ser inte illa ut. Men det är inte det. Hon lirar piano, hon skriver sina låtar själv, och hon sjunger. Född först 1977. Har fått en massa skit för att hon ibland sett anorexiskt ut, för att hon sagt åt folk att ge fan i vad kändisar tycker, ser ut, gillar, på en MTV-gala (som fick henne bojkottad från massa media, därför ser man henne sällan i just media).

Hon har varit ihop med regissören Peter Paul Andersson (tror jag han hette), därför kände hon QT sedan tidigare. Och QT säger att det var fan så roligt att lära känna henne, som sig själv, inte polarens böna.
Nåväl, nåväl.
Jag kollar på Wikipeida för att lära mig lite mer (ja, jag blev betagen av denna fräsiga böna). Född i NY. Syskon och föräldrar i nöjesbranschen. Fick skivkontrakt för att hennes polare var barnflicka hos en stormogul och gav en kassett till honom.
Hade lite psykiska problem som ung, ville mörda storesyster och sig själv (vilket föranledde psykolog, he-he). Jävlars, vilken böna.

Jaja, och så kollade jag in hennes hemsida och lite videos. Det är ju inte det vanliga musiken jag brukar lyssna på. Men jag gillade videosarna, och jag gillade låtarna. Skit, detta är modernt, detta är bra. Så, okej, nu har ni som läser här hört programförklaringen, så nu lägger jag ut ett gäng Fiona Apple. Hm, måste gifta mig med henne. Vad behöver man för utrustning för att bli Stalker?


En John Lennon-låt (eller Beatles då).


Skön anti-video, ha-ha. Men så hon sjunger och lirar…


Me like.


Jag bara diggar.

Den här kan jag inte ”embedda”, dvs inte lägga in här, för Sony vill inte det, men jag lägger ut den som en länk som öppnas i ett nytt fönster då istället, ha-ha. Man måste överlista tekniken:

Never is a promise
Bara en tagning, en ballad, men ohhh, så fin, och så sann, känns det som (jag hatar ballader annars).

Criminal
Den här är nog tuffast, också i nytt fönster, jävla skivbolag. Klicka.

Okej, sex på raken. Men, det är min sida, hon förtjänar det.
Diggar formen i videosarna, diggar harmonierna, diggar sången, diggar hennes stuk, vilken tuff böna. Det finns hopp om kvinnorna. Några.

Äh, kalla mig fjattig, jag diggar det här. Bruden är ju stentuff, och har dessutom humor!!!! Kolla för fanken!
Rock!

/Baron

11 Responses to Jag har torskat, jag är kär i en artistbrud!

  1. rabbi Edelmann skriver:

    Har varit borta ett tag, är dock tillbaka, nu med Mac OS X Leopard

  2. Lord skriver:

    Baron gillar inte sport, dock artister….

    Länken kan dock få många män att börja se på sportnyheterna !!

    Mera !!

  3. rabbi Edelmann skriver:

    Måste skryta. Körde trummor på en cover till ”Jesus just left Chicago” här i Tjocholts Knesset (=Stockholms Konserthus)

  4. fRa skriver:

    Riktiga män ser inte sport
    Riktiga män faller inte för sport bara för att nakna brudar presenterar skiten

  5. Lord skriver:

    FRa //

    Alla har vi olika intressen, och olika åsikter vad riktiga män bör ängna sig åt. 🙂

    I morrn är det dags Sveriges bästa SPORT. Se länk.

  6. TomHell skriver:

    Kollar Kubriks 2001 på Svt just nu! Det är så jävla bra! Tänk när Hal ber för sitt liv…

  7. TomHell skriver:

    När det är action i rymden finns inga ljud! Precis som det ska vara! När Dave skjuter in sig i luftslussen kommer ljudet när han pressar ned handtaget för att stänga dörren!
    Hade George Lucas gjort detsamma hade det swichaat & swochaat!
    Hej påré Edelman!

  8. TomHell skriver:

    Edelman måste kolla in Blue Men Group!
    Kollade också ”Undergången” i SVT. Fyfan, vilket skådespeleri! Valde bort krogen för denna fantastiska film! Två vrålrullar på SVT samma kväll!

  9. TomHell skriver:

    När Dave börjar i rymddräkt, i rummet, det fina, och sen sitter och äter och har blivit äldre, vänder sig om och ser sig själv på dödsbädden som sedermera blir ett foster som driver mot jorden och slutligen vrider sitt huvud mot betraktaren. Häpp!

  10. baronen skriver:

    Tompa: Jösses, menar du att 2001 gick på TV i kväll? En av världen bästa filmer. Ojoj. Och det du säger, det är så jävla rätt.
    Jag har en DVD-version på jobbet, men ingen tid rent schematekniskt att visa. Och mina elever skulle säkert somna. Det är tragiskt. Och Undergången gick också? Den har jag fulbränd…

  11. rabbi Edelmann skriver:

    Edelmann har nu kollat in Blue Man Group på youtube. Helt fantastiskt!

Kommentera

