”-Men kan inte du ta och hålla käften???”

He-he, i natt gillar jag kungar:

Spaniens knug ger Venezuelas härskare än drapa.
Skit samma vad det handlade om, men det är skönt med folk som ber tidstjuvar hålla snattran, he-he. Känns som vad jag velat göra ungefär varje vecka de senaste femton åren på alla möten, ha-ha.

Men ändå. Lite positivt måste jag säga om den spanska kungen, han såg till så att fascisterna inte tog makten igen via ännu en statskupp efter demokratins införande i Spanien, efter ett jävla fascistiskt styre sedan 30-talet. Såg någon dokumentär härom dagen på TV, där någon berättade att han hade sagt så här, om hur man skulle kunna förhindra en ny militärkupp, ifall man tordes lita på att det var demokrati i Spanien nu (alltså då på typ 80-talet, årtiondet efter Francos död):

”-Äh, känner jag de där vibbarna från generalerna, då låter jag bara militärerna defilera förbi mig vid någon parad, så vet de sin plats och lugnar ner sig!”

Kan inte hjälpa, fast jag inte är monarkist, jag diggar den stilen, he-he.

Ja, just det, detta är ju ett öppet inlägg. Jaja. Då får jag ta det som det. Hade lite annat att lägga ut, men det får vänta.

Haja att mitt leverne är i viss turbulens just nu, på privatplanet, i det så kallade arbetslivet, på fritiden. Jag är som en helikopter just nu. Bzzzz säger det i skallen. Vansinnet är inte långt borta (sådant törs jag skriva).
Min e-postsvarsfrekvens är hemsk, i princip noll sedan ett par veckor. Bara skjuter upp. Det, i sig, är en skandal.

Det är kallt ute, men ikväll hittade jag min gamla vanliga blå polokrages-tröja i klädhögen, så nu fryser jag inte längre.

Tisdag, det betyder möte, bland annat, med företrädare för idiotin i en del av min tillvaro. Där kommer det att bli fyrverkeri.

FAAAAAANKEN vad jag hatar att behöva fjolla och inte skriva rätt ut som jag alltid gjort. Jävla jobb! Jävla bakåtsträvare.
Nu är det bara någon månad kvar till mitt tioårsjubileum som cyberdagboksskrivare. Måste på något sätt markera detta. Kanske genom att skita i allt, och bli helt jävla offentlig igen, ha-ha-ha-ha-ha. Det skulle jag må bra av.

Okej.

Rocka!

/Baron

PS:
Måste testa. Detta ska läsas fort, läs inte orden, läs bara fort. Är det läsbart?

”Jag kdnäe braa för att tseta den där tioern om att om braa fstöra och sitsa bvetsaokn är rtät och de ardna bsverokväa är där i mlelan, och tlil rtät atanl då, så kan man lsäa txeetn ädnå, hur jläva illa den än ser ut.
Kan det vkerlegin vraa så? Jag hpaops det för aanrns är ju den här txteen helt ogrbieiplg.
Dteta gelälr ngiltvatuirs braa för ord öevr tre bstoekvär.
Tjo!”

One Response to ”-Men kan inte du ta och hålla käften???”

  1. MrHugo skriver:

    Såg ett intressant porgram om Hugo på kanal 8. Väldigt pro Hugo, men om han
    fixar hälften vad han planerar så är det gott!
    Han har stora byggrojekt på g, typ nya kåkar i slummen m.m. Fasen vilka
    kåkar han byggde till hemlösa! USA är inte glada då dom importerar 60%
    av all olja men nu ska oljan säljas till Kina i stället, hehe.
    Vi får se vad jenkarna gör…….

    Viva Hugo!

Kommentera

