En liten påminnelse, åt mig själv

Hittade den här rullen igen, har visat den förut. Så jag lägger ut den här på WordPress öppet. Så får vi se.
Jag, på bussen, från flygplatsen till Manhattan, där i juli 2001. Tjoho, fanken vad det var länge sedan.
Och så slås jag än en gång av all symbolik där. Alltså när man ser WTC i bakgrunden. I en tagning ser man stora jävla flygplan mellan mig och WTC. I andra en röd varningsflagga på samma sätt. Som järtecken, eller vad det heter. Det var bara några veckor före de rasade. Men det visste jag ju inte då, förstås.
Men det var fanken vad det var flygplan och träsk där i New Jersey.

Och bussresan, jo, den var så där skumpig. Men med lite Bowie på, så funkar den rätt gott. Jag tycker den är lite läskig, men ändå, ger en bild av hur man upplever det nya landet när man kommer dit som en fjäsig, mjäkig svenne, efter 8 timmar på en mils höjd. Det är inte klokt, och, ja, jag längtar tillbaka.
Den slutar i tunneln under Hudson River, mot Manhattan. En dag lägger jag ut den här rullen med lite bättre kvalitet. Jösses, den är ju komprimerad för att fixas att ses av 56 kb-nissar med modem… (då var då, nu är nu, videobandet är kvar).

Rock!

/Baron

2 Responses to En liten påminnelse, åt mig själv

  1. TomHell skriver:

    En påminnelse att detta är fränt:

    KULTUR! Brakskitar!!!!!!!!!!!!

  2. baronen skriver:

    Tompa: Supernajs. Vilka lirare! Rock!

Kommentera

