Konst och kultur

Det är inte ofta man stöter på bilder av den tyske bildkonstnären Ernst Blücherfieldt. Men i kväll lyckades jag hitta en av hans stora verk på nätet. Naturligtvis så snodde jag den för att lägga ut den här, för cyberdagboksbloggsbetraktarnas kulturella bildning.

Det är så jävla fränt. Man ser verkligen mannen och kvinnan i bilden. Det är återförenad kärlek. Hon omfamnas av honom, och de är i symbios. Nej, jag vill inte säga mer, bilden talar liksom för sig själv, och berör. Hennes långa, om det är brudklänning, släpar i förgrunden nertill, och man ser att de förutom att ha denna kroppsliga kontakt, omgärdas av kosmos, helheten, det stora, det runda, evigheten. Kika lite så ser ni. Ge bilden en minut:

man-kvinna-steko

Alltså. Jag skulle steka ägg, och slängde i lite olja i stekpannan, och så smör, så det inte skulle stänka så mycket, och då såg det ut så här som ovan, och då bleve jag ju tvungen att ta en bild, ha-ha. Hata mig icke!

Love!

/Baron

3 Responses to Konst och kultur

  1. Våfflo skriver:

    Hehe… så bra. Fast jag tycker det mera liknar två bläckfiskar som jökar… Skicka in det till nån konsttävling, blir säkert första pris.

  2. Stoffe skriver:

    Fett med kärlek! 😉

  3. Grevis skriver:

    Tycker det ser ut som mjukglass på glid eller möjligen tidig morgon på svart underlakan….

    Kulturell terrorist javisst!
    Eder tillgifvna,
    Anette

Kommentera

