Sven-Ingvars i onsdags

Ja, jag satt ju där och häpnade, och så gjorde jag en alldeles egen bootleg på en åtta minuter. Alltså, jag satt med bira och rapade och höll upp min mobiltelefon och lirade in. För jag var helt chockad. Varför? Jo, för de var så jävla bra, det var magiskt. Vilken rutin! Och vadå dansband? De har hits (eller sångaren har hits) sedan snart 50 år tillbaka, men de kör inte larv-versioner, de kör rockiga versoner av det. När jag slet upp min mobil där mot slutet och lirade in så var det fanimej Woodstock-feeling, vilket man kan höra, ”ohhhh-ohhho-hooo-hoo!”

Jösses. Det är så bluesigt och rockigt att man (jag) häpnar. Ojojoj.
Okej, två suddiga bilder, och lite ljud. Men, allvarligt, om man är lite musikintresserad, ta tid och lyssna, trots den dåliga kvaliteten. Det här är inte kasst. Fanken, vilka nissar:

Något som förvånar mig är att filen från min nalle bara blev en 850 kb stor, inte ens en Mb, men som mp3:a här är den ungefär tio gånger större, fast det strömmar utan väntetid ändå om man klickar här ovan, bara en iaktagelse av mig själv, liksom.
Men, lyssna, folk är galna, och de lirar skiten ur oss som lyssnar, he-he.

svempa-blue

Och så en mer i rött, från sidan:

svempa-red

Kassa bilder, men man kan förstå hysterin. DET VAR BRA! Jag lovar!

(Undrar om jag blir stämd för att jag lagt ut min upplevelse här? I så fall vill jag ha en autograf av Svempa själv, he-he, äh, man måste ta risker, nu gör jag det!)

/Baron

Kommentera

