CDB-Bloggen 10 år idag?

Plötsligt ekar det i skallen. Var det inte den 17:e december 1997 som jag började skriva cyberdagbok? Har för mig det. Och sedan har jag kört på, med enbart veckovisa uppehåll då någon server jäklades? Är det idag? Går det att kolla? (Jag borde ju kunna kolla, hm, måste våga starta den gamla ångdator-Maccen…).

Om det nu inte var exakt idag, så ska jag ta fram när det var, men om det var idag, då vill jag liksom ha den här markeringen här. Nu är den markeringen här.

Jag vill inte ha några klappar, det är inte det, det är bara att det känns rätt otroligt att det gått tio år och att jag nu kör vidare med nya teknik, kallad blogg, fast det är samma sak, men med fler goa finesser. Och så detta jävla hemlighetsmakeri. Ska göra något åt det, ska det, måste det, vill det, hatar det. (Okej, lite hemlig när det är för ekivokt, men jag är FÖR hemlig nu, gillar inte det, är en fegskit). Allt har sina orsaker, i mitt fall galna människor på förra jobbet. Nu har jag nya kollegor och nya chefer, och de är allt annat än galna, de är trevliga och tänkande människor, en stor skillnad med andra ord.
Med galen menar jag här ungefär ”inte som jag, utan rädda, okunniga, politiskt korrekta, borgerligt korrekta (vissa saker talar man inte om), och, rädda för grundlagens yttrandefrihet, något man måste utmana för att få ha den kvar”.

Läser här och var att blogg-adeln i Sverige, de ”intellektuella” fisarna på reklambyråerna i Tjockholm träffas och firar sina fem- och även sexårsjubileum, ha-ha. Gör ni det. Det unnar jag er. ”Tänk det var 2001 man började, vad tiden går!” Äh, måste häckla lite.

Det var Kal som lurade mig att börja (ja, jag har skrivit detta förr). Och jag tänkte testa ett par veckor. Sedan blev jag övertalad att köra vidare. Minns att Blues-Polisen sedan var stenhård och bad mig köra ett halvår i alla fall. Okej, då tog jag ny sats, och bara träffade nya och fler människor, gamla polare, allt, hela tiden via nätet. Och så skrev jag helt öppet om rubbet.

Blir man feg med åldern? Eller var det PUL som sabbade? Nej, det var det inte, det var Quislingkollegor som sprang till mina chefer med utskrifter från vad jag hade skrivit, och det faktum att jag aldrig fick mer än det minsta man kunde ge mig i löneökning varje år.

Men jag har inte ångrat mig, inte en sekund. Och nu, efter tio jävla år (smaka på den siffran), är det ju omöjligt att sluta. Dock, åh, äh, vad jag tjatar, jag diggar inte detta hemliga som pågått i några år nu.

Men, som sagt, skål på mig, om det nu är idag, till mig från mig, ha-ha!

(Funderar på att göra en skarp skål, hm… )

Rock!

/Baron

8 Responses to CDB-Bloggen 10 år idag?

  1. Stoffe skriver:

    GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS,
    GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!

    Fantastiskt!!!

    Men tanken om SANNINGEN formulerades väl redan på baksidan av någon gammal tapet en skolkeftermiddag en bra bit från Rudbeckianska i Västerås för länge sedan…..

    Stå på Dig!
    Annars gör någon annan det!

    Du har inte en chans!
    Ta den!

    osv…

    Rocka röven av rövarna!

  2. fRa skriver:

    Och efter tio år går det ju inte att sluta, eller hur?
    Det är ju bara o köra på, ö wäj öf lajf så to spik
    återkommer med grattis när du har exakt datum o klockslag 😉

  3. sterge skriver:

    Stort grattis! Du skriver så bra, lite mycket mac-tjat bara, annars kanon!
    Fin Jennabild, hehe, men dom som knulla i soffan………kolla bönans knän, ha,haha.
    Ups, nu var jag kanske på fel Baron-inlägg, skit samma.
    Grattis i alla fall!

  4. Madäläjne skriver:

    Grattis till ditt 10-års jubileum. Känns bra att börja dagen med en dos baronsnack, säger en som varit med nästan ända från början, åtminstone sen mitten av -98!

  5. Våfflo skriver:

    Instämmer i allas GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!!!

    Well done!

    /Voefflo

  6. Lord skriver:

    Grattis från södra Polen och ett grått och dimmigt Katowice !!!

  7. Henke skriver:

    Vilken kille! Hurra hurra..

  8. baronen skriver:

    Stoffe: Tackar-tackar, och jo, jag kommer ihåg de poetiska tapeterna, hittade faktiskt någon för något år sedan. Vilka grejer.

    fRa: Nä, det är bara att trycka gaspedalen i botten, det går inte att lägga av, verkar det som ijallafall. Vi får se om jag lyckas få fram rätt datum någon dag, he-he. Men jag är 98 procent säker på att det var den 17:e. (december och 1997 är helt klart).

    Sterge: Tackar. Och vadå, jag visste det, du är bara en mode-Maccare, egentligen får du ståfräs av Excel… Japp, du var i fel inlägg där, men det gör inget, och även fula människor måste få göka, med såriga knän, ha-ha (det fanns även OTROLIGT snygga brudar som gjorde sådant där, men de tordes jag inte plåta).

    Mädäläjnä: Tackars! Jo, du är en tidig cyberdagboksbloggsbiktmoder, he-he.

    Wåffo: Thank you, sir! Rock!

    Lorrd: Tack, har du ätit, vad heter det, Golonka?

    Häcko: I am the best fåckin barongosse in the härad! Tackar-tackar!

Kommentera

