Det lackar mot jul!

Som den sugiga cyberdagboksförfattare jag är, med en massa hemligt och skit, så drabbas jag nu av äkthet, he-he. Äh, jag lägger ut lite god julmusik från ”furr”, via tuben. En eller flera låtar som man inte kan undgå att få lite nostalgi av, om man är lite äldre än en tonåring och uppvuxen i detta kalla land. Först två som man nog lär vara över 40 bast för att haja, digga.

Baronjul, med andra ord.

God Jul, vänner!

Anders, giv oss da shit:

Anders F Rönnbloms härliga jullåt, med riktiga teknade video till. Kom ihåg att jag visade den här i Västerås då på 80-talet, och folk diggade den verkligen (ja, jag gör det nu också).

Och så, syntköret, det lite finare:

Adolphson & Falk, inte illa den heller, en av de första svenska syntlåtarna. Inte illa, inte illa alls.

Argghh, jag känner att jag närmar mig den äckligaste av den äckligaste…. nä, jag kan inte, ha-ha-ha, arghhhhh. Jo, ha-ha, jag måste. Ett gäng bögar som kastar snöboll med brudar på åttiotalet, den måste med, ha-ha-ha:

Om man inte kräkts av all julmat och julen, men behöver hjälp, bara att kolla ovanstående ett par gånger, med en hink i knät, ha-ha. Det där var innan Micke visade snorren för en snut i staterna på en offentlig toalett.
Men, okej, oss imellan, vafan, helt rätt, man ska köra sitt race. Och jag och Häcko-Henke gillade de här när de körde den där låten Young Guns, det svängde, svängde som fan i motsats till den skitmusiken som spelades annars i gamla Västerås på diskona.

(Jag svänger in en hemlig pryl här på det offentliga, nu har jag gjort klart på jobbet, alla ”enheter” är uppe, bara att köra nu, he-he-he)

Okej.

Rocka rolla!

/Baron

5 Responses to Det lackar mot jul!

  1. sterge skriver:

    Whamrulle är som en svensk porrfilm som visades för nån dag sen på canal+ ( brukar somna framför TV;n, vaknar vid halv ett och då visar dom ”dokumentärfilmer”, hehe. )
    , en skitkanal som min grabb vill ha då Premier leuge ( stavas det så ? ) visas där.

    God Jul!

  2. Rophphe skriver:

    Good Wheel baronen.
    Kul med maccarna det är bara att gratulera. Jag kan berätta att vi i ”norr” är den första skolan i regionen som kommer att utrustas med två Cleverboard. Vete fan vad pengarna kom ifrån men häftigt är det.
    Växer svarttallarna?
    Hälsningar Rolf

  3. baronen skriver:

    Sterge: Eh… det där måste jag få veta mer om för att svara på. Det var för lurigt, ha-ha-ha… Du började bra där, men sedan halkade det iväg… Men God Jul ändock!

    Roffe (Ölandsgrappen): Trevliga hjul på dig med. Du har väl klickat ovan här i min blogg på MC-prylen, och sett vår resa hitills, del ett. Ska ta mig samman och lägga ut del två snart också. Grattis till dina ”smartbord”, som jag inte är riktigt säker på vad det är, men det måste vara bra, för det är på Öland. Jävlars, jag gillar öland, och jag gillar er där i Böda. Det gör hela året för mig. Hälsa eders fruga och eders barns och getterna från mig, he-he! Love och God Jul!
    Svart-talls-embryrona har tyvärr stannat i växten, he-he, ska fixa nya….

  4. strega skriver:

    Svar, vadå??? Nått mess eller????

  5. baronen skriver:

    Strega: Begrep inte betydelsen av din kommentar. Det var det jag så fint ville säga. Du lägger in så mycket så jag inte är stor nog att begripa vad du vill säga. Men God Jul fattar jag. He-he.

Kommentera

