Ett morgonkonstaterande

Jag kan inte sova.
Försökte gå och lägga mig i någon slags normal tid (okej, vid två då, men jag är ju ledig). Sov i fem minuter, sedan vaknade jag. Låg och verkligen försökte i en halvtimma innan jag gav upp och satte på TVn (alltså slog på TVn, nej, nu blev det fel igen). Jag tittade så på TV tills klockan blev sex. MacGyver och Virtanen och vad som nu bjöds. Stal tid från att ligga och tänka.
Kanske allt beror på att jag jobbade på i åtta timmar, kom hem vid 22.00 och åt en stadig julmiddag med janssons, sill, rödbetssallad, ägg, skinka och annat? Äh, vet inte.

Det var ingen idé att försöka sova. Bara att gå upp. Krossa ett dygn och bli någorlunda normal.
Och här sitter jag nu och konstaterar att det är ungefär sju grader varmt ute. Och då kommer jag på att jag vill åka motorcykel idag. Kanske jag gör det, he-he. Så jävla coolt. Och det var så länge sedan nu. Sju grader är ju gränsen för att åka egentligen, men att åka i stan, där man åker rätt sakta, kyler inte så mycket. Ska ta mig en ordentlig tankeställare på detta, he-he. Jag väntar tills solen går upp i alla fall.
Om jag inte beslutar mig för att lägga mig lite på soffan och vila… Och så vaknar jag vid fyra. ARghhhhhh! Skärpning.

Okej, rock!

/Baron i gryningen

2 Responses to Ett morgonkonstaterande

  1. TomHell skriver:

    Varför kan du inte sova?

  2. baronen skriver:

    Tompa: Ja du, det är nog en samling av mycket. Det går säkert över, är en period. Du som har läst de ”hemliga” inläggen kan nog räkna ihop ett och annat. Äh, jag ska ta mig i kragen. Rock!

Kommentera

