Lördag, natt mot söndag

Träffade på en tidigare kollega vid bardisken i kväll (LG) och han visslade om en tidigare elev, Sven, som hade en sida på nätet numera med sina alster. Och, jag kom hem och jag kollade och jösses:

http://www.svenprim.com

Man får scrolla till höger för att se alla bilder, men ändå. Det där är riktigt duktigt gjort.
Den killen kommer att klara sig. 17 bilder som står sig. Topp!

——–

I natt, alltså natten mot denna natt, bleve jag ju galen av lycka. För av någon mystisk anledning började jag experimentera med min Macs inbyggda Airport (trådlösa kommunikationspryl). Det visade sig att jag kan använda min stationära Mac till att bli som en nätverks-airport-express-gubbe. Jag ställde in lite, och så, vips, var det bara att surfa med den bärbara och min iPod-smek, utan några sura sladdar, bara att gå runt med det bärbara (vilket jag förstås var tvungen att göra, he-he). Okej, lösenord fick jag trycka in först, för det ska vara säkert mot grannar, men ändå.
Och här har jag fjollat med mina gamla hubbar och prylar för att kunna köra flera datorer på samma ComHem-pryl. När det enda som behövdes var att köra igång den nätverksinkopplade datorns trådlösa airport, ha-ha, och dela ut, och söka fatt, så har jag tre eller fyra eller hur många enheter jag vill att surfa på.

På pin tji (jävla uttryck) så satt jag sedan i köket i tre timmar, till gryningen, och bara njöt med den bärbara, kollade in nya filmträjlers från Hollywood och använde Remote-prylen. Alltså satt och klickade med den lilla manicken som följer med varje ny Mac, i handen, och datorn skötte det hela utan avbrott, utan störning, det bara funkade skitbra och toksnabbt med filmerna. AHHHHHHH! Fatta, Mac rular! En idiot som jag kan fixa till ett trådlöst, och säkert, nätverk hemma och så bara köra.

Om någon behöver veta hur jag gjorde, hören av eder, jag delar gärna med mig av mina nyvunna kunskaper.

——-

Sitter och dricker lite glögg nu, det kan jag erkänna. Det är gott, med EN glögg ibland. Tror att den glöggen gör mig gott också (massa nyttiga kryddor…).
Och, förresten, skit samma. Jag har inga åtaganden. Inte just nu. Jag kan sova när jag vill och sitta uppe när jag vill. Jag är fri!

Och nu skriver jag ett inlägg öppet. Det här!
Det tar sig.

R-o-c-k-!

/Le Baron

11 Responses to Lördag, natt mot söndag

  1. TomHell skriver:

    Sitter här med min gamla G5:a och märker att dricka glögg går, liksom, lite trögare…

  2. fRa skriver:

    Köp en MacPro så känns glöggen lite smidigare

  3. paljettenq skriver:

    Hejsan:) Måste man ha en stationär dator för att få en trådlös uppkoppling…? *rådnar av okunskap* Jag har comhem och har köpt mig en super fin liten dosa, router, men jag får det inte att funka. Jag har nämligen bara en bärbar dator, vill ju slippa härket på skrivbordet.

    Gott nytt och allt det där… / PQ

  4. Stoffe skriver:

    Gott Nytt Mac-År!!!

    Surfa lugnt!

    Stavningen pin tji hade jag aldrig sett förut! Fast pin kiv är ju lite vanligare enligt Google…

    Man lär så länge man har lever, eller var det elever…..

    No-wisen

  5. Mr PC skriver:

    Äh, det är bara MacBaron som behöver det, hehe. Fixa en Hub ( om den inte är inbyggd i datorn ) typ Netgear och en router oxå Netgear
    så ordnar sig allt! Har du en modern bärbar dator så söker den upp det trådlösa
    nätverket automatiskt.

  6. Kaliks skriver:

    Gott nytt år, från en lite halvpackad firare.

  7. Raffa skriver:

    HEJ! ÅNTLIGEN HAR JAG TAGIT MIG TID ATT TITTA IN TILL BARON & ALLA BARON VÄNNER I HÄR I CYBERRYMDEN. GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOP!! KEEP UP THE GOOD WORK BARON & HÄLSA SVEN PRIM ATT HAN ÄR KANON, VERKLIGEN BALLA BILDER 🙂 KRAM PÅ ER! EN SÄRSKILD BAMSEKRAM TILL LILLA PONKEN BARON…

  8. TomHell skriver:

    Gott Nytt År från Hellström-Brevik liggandes i magsjukan…
    Urk!!! Kräks!! Plask!!! Utanför! Torka!!! Bajsa!!! Flöde!!! Hur kan det få rum?!!! Urk!! Plask!!! Zzzzzzz…

  9. fRa skriver:

    Gott Nytt från fRa (sjuk också, men inte spyr, skiter dock ymnigt, mår illa och fryser o är allmänt däckad) och Ante som är frisk o super glatt medans en annan gnäller o gnyr i eländet.
    Vilket jekla antiklimas detta nyårsfirande blev zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  10. Lord skriver:

    Gott Nytt från Örebro !!

    Nu mot Stallyktan, Bishops är stängt…

  11. Voefflo skriver:

    Gott nytt år från Våfflan som var ute och smällde smällare o sköt raketer igår.

Kommentera

