Gott Nytt År!

Jepp, klockan är 17.00 och jag har just stigit upp, som sig bör, efter en 12-timmars sömn, efter massintagande av folkbira, whiskey, falsk champagne, stora stark och så lite folköl på slutet, brr, pust och gung, he-he…

Som vad det gällde julen kände jag ingen större helighet eller högtidsfeeling av själva nyårsfirandet. Jag har väl tröttnat, det är ju samma år ut och år in. Äh, jag vet inte. Nog kan en vanlig tisdag på krogen vara trevligare? Fast varför låter jag så gnällig? Skärp till mig!!! (SMACK!)

Jag vill passa på att önska alla Cyberbloggsbiktfädrer (licensierade) och även övriga gluttare av denna Baronblogg ett Riktigt Gott Nytt År och, vad heter det… trevlig, eller god fortsättning på det nya året!
SA! Då var det gjort.

Då jag ju kör på i cybern för 11:e året efter 10-årsjubileumet den 17 december, så är det dags att sätta nya mål. Äh, fanken, går det så kör jag 10 år till, minst, och det ska väl gå, om inte strömmen tar slut på planeten, eller nuvarande jävla skamliga regering tokbeskattar internet för vanligt (orika) folk.

Idag är snuset dyrare. Undrar hur mycket. Jag har inte hamstrat mer än ett par dosor, mest för att affärerna har skumma öppentider kring helgerna här i skumstaden. Säkert kommer det att kosta mig över 40 spänn dosan (45 gram). Och säkert är att snuset nu, tack Borg och de andra omfördelarna, från de fattiga och de vanliga till de rika igen, från 2006-nyårsaftonen till 2008, ett år, blivit 20 spänn dyrare, minst. Alltså, med min konsumtion, pyntar jag en 9000 skattade kronor MER per år för mitt snus. Tack för det, jävla idioter!

Japp, dags att durscha. Sedan tripp till jobbet. Tycker det är kul att trixa lite där, när man är ifred under helgerna. Har mycket att grejsa med där, skojiga prylar.

Jepp, årets första inlägg klart!

Rocka bongo!

/Baron

5 Responses to Gott Nytt År!

  1. fRa skriver:

    Gott nytt själv el Barono!

  2. Henke skriver:

    God fortsättning Blommo und alles

  3. Grevis skriver:

    Gott Nytt Alles och God Fortsattning!

    Plingela, äntligen ett livstecken! Jag har slarvat bort ditt telefonnummer, ville ringa i julas och kunde inte hitta det, kan du eposta det till mig? Snälla! (epost anette@signsupct.com)

    Nyårsafton krängde jag blod och gick sedan hem och firade med goda änner och ungarna och våra ”porch-dwellers”, vilket är min styvson och hans fru, det var riktigt roligt att supa till och leva fan som riktigt folk och inte behöva vara så förbaskat ansvarstagande som vi varit hela hösten…. Jag till och med uppskattade bakfyllan dagen efter hehehe.

    Rock och roll och allt sånt!
    Eder Tillgifvna
    A.

  4. rabbi Edelmann skriver:

    God Fortsättning alla! Försökte roa mig med kompisar i Västerås men de var på dass allihopa.

  5. Lord skriver:

    En dosa snus om dagen blir ca 13 000 SEK per år….

    HERRE GUD !!

    Jag testade en pris snus senast för 30 år sedan. Och spydde som räv…
    Har inte snusat sedan dess.

    50 gram x 30 år x 365 = Ett halvt ton snus !!! 🙂 😦

Kommentera

