Skumma moln

När jag kom ut från jobbet, där strax efter 16.00, och tittade mot himlen så såg det jävligt konstigt ut. Ett stort jävla moln på hög höjd som om det vore någon Disney-film med undergångsprylar (eller varför inte något Bibliskt undergångstema med Moses?).
Jag bara stannade mitt i vägen och stirrade. Har aldrig sett något liknande. Och så sket jag i det hela. Tog inte kort på det eller något. Bara vände det hela ryggen och gick, och hoppades att det inte var en komet som skulle döda oss alla på jorden, eller UFO-nissar om skulle förslava oss, eller att miljömuppar skulle börja härska.
Men så, nu, när jag kommer hem i kväll (efter opassande krogbesök bla), så står det om detta SMHI-fenomen i Nerikes Allehanda. Så jag snor deras bild (stäm mig). Kolla:

skumtmoln

Molnet har samma form som det jag såg, men man ser inte 3D-prylarna, färgerna, det skumma. Okej, här är artikeln i NA som beskriver prylen: ARTIKELN

Undrar om jag skulle vara lika passiv om det kom några rymdgubbar, bara tänka, äh, det där tar andra kort på om det vore verkligt….

Men, kära cybern, jag har aldrig sett något liknande. Det var vackert, men det var också helt jävla sjukt att det kunde finnas. Tydligen kan man se det hela ett par dagar framåt.

Jag säger det igen, fanken, kom igen, ät kött så att inte våra oslaktade nötkreatur står där och fiser och rapar så vi får mer sådant här otäckt på himlen.

Hm, är detta ett öppet inlägg? Ja, för fanken, det är det. Ha-ha, okej, bara så jag vet (snackar med mig själv nu, sorry).

Min stora jävla ambition är ju att skita i allt det där bakom kod som påtvingades mig av as från förra jobbet.

Nåväl. Här ska riskeras. He-he.

Efter att jag hade jobbat åtta timmar på mitt jobb med att få saker och ting att bli begripliga (vilket jag lyckades med), så gick jag hem. Jag tvättade. Och höll på att somna och allt.

Min morsa opererades idag, ånyo. Hon ligger på kärlkliniken. Till slut ringde hon. Hon är gammal, men hon lät fräsig, inte som en vanlig brutta från 20-talet kan göra, utan som en tuffare böna.
Jag kände att det var gott. Har ju varit jävligt orolig.

De skär i henne, och det blir bättre, rubbet. Det gör mig jävligt glad. För annars är jag orolig som jävla skit.
Morsan är ändock Baronmodern.

Efter allt bluhä, bluhä som jag hade, gick jag ut. Höll på att somna hemma då jag ätit Vietnam-käket. Men stålsatte mig. Ner till Stallis. Snackade med fd jobbarkollegor. Det var mycket ungt folk där. Synd att jag är så gammal. Jo, vissa av de unga, tom brudar, var trevliga. Men jag måste passa mig, för jag är en äldre man. Men gudars, vilka fina bönor som den nya generationen manssvin har att roa sig med, he-he-he.

På ”Lerojs” skulle ett AC/DC-band lira. Jag drog dit. Men det var kö, de kunde dra åt fanders.
Gick ner till Biskops.

”-Han Dorsin är här!”

Vakten, som jag känner gav mig information. Och tamejfanken, där satt han, Grotesco-hjälten. Och jag bleve kluven. För hur mycket jag än diggar honom, hur mycket jag än skulle vilja säga att han fått mig och mina polare att garva skiten av sig, så kunde jag liksom inte. Han förtjänar att sitta med sina polare och dricka bira, ifred. Så, så blev det. Tyvärr, annars hade man fått se fina bilder här.

Okej, en tube-pryl på honom då i ”jallafall” (och här bör man ju veta att Sverige står inför en enorm kris då det har upptäckts en tidswarp till 70-talets Göteborg, det strömmar ut glada Göteborgare a la Sten-Åke Cederhök från grottor, i Tjockholm): Men det finaste är den där svenska diplomatstilen, en jävel som inte fattar ett skit, ha-ha-ha :

Äh, en till (detta är i princip trailern, men ändå, med han Dorsin, som var därnere på Biskops, där allt jävlars händer, som producent på slutet):

Äh, nu BALLAR JAG UR!!!

Rocka!

(Fanken, jag borde ha snackat med snubben….arghhh…)

/Baron

3 Responses to Skumma moln

  1. emil skriver:

    satfläsk vad bra grotesco var. there is no doubt, that you’re not very smart…

  2. Våfflo skriver:

    Det gick ju bra i Lördags… Lelle nu är det över hehe. Grattis igen!

  3. baronen skriver:

    Emil: Nä, och jag är inte så not very smart jag heller, ha-ha, ser att jag lagt ut samma rulle två gånger på en vecka…

    Wåfflo: Jajamensan, det var ett jäkla drag, och grattis igen Lello!

Kommentera

