Sådär, pyntade

Jepp, nu pröjsade jag detta bloggverktyg 129 kronor, eller 20 dollars, för att lagra 5 Gb i ett år via det utmärkta betalvertyget Paypal. De är helt tokiga på WordPress. Förra året jag pyntade (tiden går) så fick jag 1 Gb för detta, nu 5. Inte illa, speciellt som jag inte ens kom upp i 10 procent av den där gigabyten. Och jag kan lägga ut film och musik och sådant här då också (vilket man inte kan om man kör helt gratis). Väl värda pengar tycker jag (nej, det är ingen trafikavgift heller, enda kruxet är att de numera äger alla mina organ i kroppen och kommer och hämtar dem när de känner för det, he-he-he…).

Jag är inte riktigt på blogghumör. Det blir så ibland. Men kände att jag behövde höra av mig ändå här. Borde lägga ut mer från Lelles 50-årspryl, både här och på andra stället. Men det får bli sedan. Kameran, med filmen, ligger i kassaskåpet på jobbet så länge.

Tror jag behöver lite andhämtningar ibland. Det är mycket nu, som Sauk sa. Jag jobbar alldeles för länge på kneget på dagarna och kvällarna, men jag gillar det. Det håller mig igång. ”Det är bara att köra” som är ett talessätt som jag kört i alla år. Kom från en polares storebrorsa när jag var liten och det fastnade. Så det gör jag.

Lite Tårtan har aldrig skadat:

Rock!

/Baron

4 Responses to Sådär, pyntade

  1. Lord skriver:

    Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Saab.
    Han fällde ned taket och tryckte på gasen.

    När han körde över 160 såg han blåljus bakom sig.
    Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan väl
    aldrig köra ikapp honom. Han tryckte gasen i botten, men när
    han närmade sig 200 började han att tänka,
    -‘Vad i helvete håller jag på med?”
    och så svängde han av och stannade vid vägrenen.

    Polisen kom fram till bilen,
    skakandes på huvudet, med böteslappen i handen.

    -‘Det har varit en låååång dag med många idioter som du ute
    på vägarna, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredag den
    trettonde. Jag har ingen lust att avsluta dagen med en massa papperstrassel.
    Jag lovar att släppa dig om du kan lämna en riktigt jävla bra förklaring
    till fortkörningen. Och det skall vara en förklaring som jag inte har hört
    tidigare’.

    Mannen tänkte 2 sekunder och svarade;
    -‘Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis och nu trodde jag att det var han som ville lämna tillbaka henne!’.

    -‘Trevlig helg och kör försiktigt!’ , sade polisen och gick.

  2. Stoffe skriver:

    Det är bara o åk!, tjötade väl Ingemar ”Grabben på glid” Stenmark om!

  3. TomHell skriver:

    Den här ska läsas på skånska!
    En polis stannade en man i sin bil ute på skånska myllan. Polisen tecknade åt mannen att veva ner bilfönstret:
    – Körkourt?
    Å, Kourt han körde…

  4. baronen skriver:

    Lorrd: He-he-he.

    Tompa: Din historia, som du berättade för mig för 100 år sedan och jag garvade fint åt, och som jag tror jag återgett här, kanske tom innan du hängde in snabeln och började kolla. Den är vacker den, he-he. Tror det är viktigt att veva med armen på slutrepliken där, he-he.

Kommentera

