Projekt MegaForce G45

Testar ett nytt vansinning projekt. Började igår kväll. Gick och la mig och somnade före 23.00. Min dygnsrytm är ju inte så svängig om man säger så, eller om det är det den är? Det var inte så lätt för kroppen att sova, så jag gick upp efter sex timmars sömn (kändes utvilat och bra), och så hopp på träningscykeln, 21 minuter, 22 km i timman, vilket gav 7 kilometer och en 170 kalorier (allt enligt mätaren). Blev svettig. Men som gammal brukscyklist så fanns cykelmusklerna där. De behöver bara väckas till liv.
Sedan frukost. Och nu är klockan strax sju och jag har softat med lite morgon-TV (Conan) och jag inbillar mig att jag varit nyttig och fått en ny vana som jag kommer att hålla, som kommer att ge mig en sexpack av nytt slag till sommarens badsäsong. (Skumt hur man tänker så, då jag ju inte är någon som gillar att ligga och glassa på stränderna i hettan som andra mer egenkära uppfockade fånar ofta gör och tror att de är annat än de töntar de är).
Så, ännu ett av mina projekt. Undrar hur länge det håller? Tills jag skrivit klart det här, eller lite längre? Äh, skit samma, man ska ha lite projekt, testa, försöka i alla fall.
Ska försöka komma väldigt tidigt till jobbet idag (de promenaderna är ju inte heller att förakta).
Idag är det förutom det vanliga också en massa annat som ska fixas på jobbet. Det blir hårdkör, men det kommer att bli så jäkla bra, he-he.
Det är lite läskigt, men jag har faktiskt kul på jobbet nu för tiden. Och inte nog med det, jag känner att jag gör nytta, och att all planering nu äntligen börjar ”blomma”. He-he.

Funderar förresten lite över hur det är i polisvärlden efter att ha läst en artikel ur lokalblaskans webbupplaga.

Från NA 080211:

Det var den 4 januari som en 28-åring traskade in på polishuset i Örebro och sa att han dödat en man under morgonen. Då låg blodet från den mördade mannen fortfarande kvar på pizzeriagolvet i Härnösand.
Polisen i Härnösand trodde nämligen att den mördade 20-åringen dött av naturliga dödsorsaker, troligtvis ett brustet blodkärl. Pizzeriaägaren blev av polisen tillsagd att städa upp blodet från golvet men eftersom den mördare var ägarens svåger frågade han en kompis. Kompisen svarade ja men jobbade till 16.00 och kunde först därefter ta hand om städningen.
När polisen i Örebro så fick veta att örebroaren skjutit 20-åringen i huvudet ringde man snabbt sina kollegor i norr innan bevisen försvann. En ny undersökning av kroppen gjordes och nu fann man ett kulhål i vänster tinning.

På det säger jag bara, att det väl var tur att mördaren kom in till polisen här i Örebro och erkände så att de kunde ringa till Härnösand och berätta att den där killen som blivit skjuten i skallen inte dött av naturliga orsaker. Ha-ha, jag kan inte annat än garva åt det proffsiga polisjobbet. (Hm, måste gå att göra stålar på att göra re-make av gamla Åsa-Nisse-filmer….)

Nä, dags att komma igång. Klockan är ju sju på morgonen, och man är ju ingen drönare numera. Hej hopp, upp och hoppa till jobbet tidigt på mornarna, ger skuld till andra mer trötta och får mig att känna mig mig som en mer högtstående människa för att jag går och lägger mig tidigt, går upp tidigt, och är först på plats, he-he.

Rocka!

/Baron

2 Responses to Projekt MegaForce G45

  1. TomHell skriver:

    Verkar vara en sund och tillags människa som kommer upp på morgonkvisten….

  2. Stoffe skriver:

    Kanske skulle köra Olag och orätt med årskurs 7 i samhällskunskap, istället för Lag och rätt!!! 😦

Kommentera

