MC Atomic Superman from Sweden

attommic


Suburbia nr 5.2 (Len, Walla, Keff Guss)

Kom hem ikväll och efter de ufo-strålar som nådde mig från rymden precis innan jag gick in genom porten blev jag MC Atomic Superman from Sweden. Alltså en kille som ligger i framkant vad det gäller ny musikstil. Som tar över Dance och House och skumma engelska lirare i genrer jag inte har en aning om. Den här världshitten kommer att göra mig till miljardär, i dollars, med en text alla kan lägga in sina egna betydelser i.
Eget lir och röst. Bara basen och några trummor från sampling. I stereo på en dryga tre minuter. Ibland förvånar jag mig själv. Men inte nu längre. Detta ska hädanefter bli min bisyssla (honung).

I övrigt, är det som det är, men jag har nosen ovanför vattenytan, fast jag står på tå i sjön där satan kommer på vattenskidor.

Tjoho!

Rock! (Nä, House-drummmmmmms-än-bäss, getto, smäcko).

/Baron

7 Responses to MC Atomic Superman from Sweden

  1. Voefflo skriver:

    Bra stoff i den låten. Det är för många partier, som inte synkar ihop. Varje parti är i sej bra men sen avbryts det på ett alltför avbytande sätt av nästa parti. Rap:en är gudomlig. Ge låten en chans till och du har en miljard-hit.

    Håll kvar näsan ovan vattnet.

  2. Henke skriver:

    Du kommer alla gånger att bli rik på denna. Saluför den till alla gym i landet, det är precis sådan musik man brukar höra där.

  3. Lord skriver:

    En klassiker :

    Det var två löss som bodde i Kjell Lönnås mustasch. Det var väl i och för sig trevligt men de var ett evigt sjungande, aldrig en lugn stund.

    En dag orkade dom inte längre och ringde till arbetsförmedlingen för löss och frågade om ett nytt jobb.

    -‘ Vi fick precis in ett nytt! Det finns två lediga platser på Lill-Babs mus. Mycket folk i rörelse, men rent och snyggt.’

    -‘ Vi tar det,’ jublade lössen.

    Efter några dagar ringde det dock hos arbetsförmedlingen.

    -‘ Hej, det är vi igen, har du nåt annat jobb till oss?’

    -‘ Va, trivdes ni inte hos Lill-Babs?’, sa förmedlaren.

    -‘ Jo visst! Men i lördags var det personalfest och nu är vi tillbaka i Kjell Lönnås mustasch igen.’

  4. Stoffe skriver:

    Sweet ass honey!!! 😉

  5. baronen skriver:

    Wauffloz: Thank you sir! Och du har ju rätt rätt i din kritik där. Men jag måste försvara mig, he-he. Grejen är att det är så där det låter. Det bryts, det är konstiga trum-baktakter. Ibland stängs en kanal av, och så sätter den igång igen, och så bryts allt av något annat (kolla in Lady Sovergin, tror jag hon heter, engelsk bästsäljerska). Men, som sagt, jag lyssnade på datorhögtalare på jobbet, och det funkade inte, det är faktiskt en helt annan grej med hörlurar. Testa och kolla om det låter på annat sätt då. Tackar för rapp-berömmet. där fattar jag inte hur fan käften och tungan jobbade. Inga filter där, ingen snabbspolning. Bara-tjoho, så satt det.
    Jag väntar tills du svarar, och sedan gör jag en eventuell om-mixning, he-he.
    Och vad är bättre än att göra sådan musik som man kanske inte hyllar i vanliga fall (sådant där kan en 3-årig apa göra) för att hålla näsan ovanför vattnet? Nä, ingenting, så jag kör på, he-he.

    Henko-Boy-Toy: Jepp, tack för det, och då kommer jag att bygga ett Band-land för oss alla på Öland, kring Böda någonstans, där vi bor med hula-hula-damer från Gotland och Gotska Sandön och bara lirar blues hela nätterna (till Roffes stora förtrytelse, för han vill sova, och det går inte då).
    Hm, undrar om jag ska bränna en CD och går runt på gymmen här i häradet? Kanske de köper låten? Äh, jag väntar tills jag har en full-längdare.

    Lorrd: Vem vill inte vara Kjellas muscha?

    Stoffe: Är det därifrån honingun kommer?

  6. Voefflo skriver:

    Såg att version 2 nu har kommit. Ska lyssna på den. Har hörlurar, annars ”stör” jag mina arbetskollegor. Datorhögtalare låter ap-dåligt, går endast att använda för att registrera ljud.

    Jo, ”den nya musiken” är inte helt lätt att förstå för en gammal gubbe som jag. Rent generellt ska det låta ap-kackigt men på nåt fränt sätt. Sång ska ej finnas, det ska rappas (även det börjar bli ute), stönas (finns iof i ”gammel-musik” också), grabbar med neger-röster (helst vita, äkta negrar blir inte bra) ska ropa korta stötiga tillrop ”öhöhöhöö” eller ung. som man kanske gör i en mörk gränd i Chicago. Det ska låta som nån blir mördad eller hårt knullad. Om nu sång ändå absolut ska vara med så ska det vara, ja vad fan heter det, rippat? samplat? från en riktig inspelning med Doris Day. Och då endast en takt eller en och 12/74 takt, så att det blir ”sönderslaget”.

    Ljudspektrat ska vara intensivt, innehålla överraskande ”bomber” av djup bas, mobiltfn-signaler, nån rungande gärna irriterande slinga som återkommer om och om igen så det blir riktigt jävla tjatigt.

    Känslomässigt ska det på nåt sätt engegera lyssnaren, tex när nån stackars tjej skriker för livet för att hon blir mördad.

    Phooo, nu orkar jag inte mer…

    Skatalites kommer till Västerås i maj.

  7. baronen skriver:

    Uffe: Datorhögtalare sucks rätt hårt, så sant. Håller i övrigt helt med i ditt resonemang. Fel och skit är det nya!

Kommentera

