MC Atomic Superman from Sweden II

invert-atomic

Da Guss make me o-happy

”Love hurts, love scars,
Love wounds, and marks,
Any heart, not tough,
Or strong, enough
To take a lot of pain,
Take a lot of pain
Love is like a cloud
Holds a lot of rain
Love hurts, ooh ooh love hurts

I’m young, i know,
But even so
I know a thing, or two
I learned, from you
I really learned a lot,
Really learned a lot
Love is like a flame
It burns you when it’s hot
Love hurts, ooh ooh love hurts

Some fools think of happiness
Blissfulness, togetherness
Some fools fool themselves i guess
They’re not foolin’ me

I know it isn’t true,
I know it isn’t true
Love is just a lie,
Made to make you blue
Love hurts, ooh,ooh love hurts
Ooh,ooh love hurts

I know it isn’t true,
I know it isn’t true
Love is just a lie,
Made to make you blue
Love hurts, ooh ooh love hurts
Ooh ooh love hurts
Ooh ooh…”


Vem kan sluta skapa när man väl kommit igång. Kom hem sent ikväll igen, och ett nytt rymdskepp stod där ovanför vägen och smackade på mig med konstiga strålar. Det blev än en gång ett par timmars kulturellt skapande.

Okej, om man kör rätt av ut i datorhögtalarna är det inte samma sak som att lyssna i riktig anläggning eller i hörlurar (vilket är att föredra). Hör man inte finesserna som datorhögtalare inte fixar så låter det bluä helt enkelt.
Alltså hörlurar anbefalles i ovanstående och nedanstående MC Atomic Superman-music.

Jag gick ut på nätet och snodde Joni Mitchells text till den där låten som Nazareth gjorde en hit av på 70-talet (Love Hurts). Och så sjöng-lät jag in den (inga omtagningar här inte, inga repetioner, det är fjoll, det äkta sitter i nu-tillståndet). Tänkte lite på de där i karibien med raggi, och annorstädes som har sin dialekt och det är så charmigt. Så jag körde dålig Örebro-engelska. Nästan lite läspning, svårt med r:en i typ ”hurts”, som blir mer ”huuts”. Funkar det i andra kulturer, så måste det fanken funka i knätofskulturen, i kex-land!
Sedan la jag röst-spåret i två olika spår, med två olika filter på, och lite olika i i höger och vänster högtalare. Men inte nog med det, jag drog det ena spåret några grader åt höger, så det blev lite ABBA över det hela, det kommer lite efter. Fast inte ens det räckte, he-he. Jag sänkte tre tonsteg på ena spåret, och bara två på det andra. He-he-he…
Ja, sedan ett riff och lite drums, och upp och ner med ljudet. Det blev lite drygt två minuter äkta Örebro-Baron-förort, av denna kärlekssång.

Så, kör med hörlurar, och volym, och acceptera att det är 2008, då låter det så här… Och, acceptera att Baron von Örebro numera är en av de ledande i den nya musiken. Världen vet det inte riktigt än bara.

Rocko!

/Baron

6 Responses to MC Atomic Superman from Sweden II

  1. Mr Goodrap skriver:

    Jag har sagt det furr, du är genial!

  2. TomHell skriver:

    Det låter som Swartchenegger!!

  3. Grevis skriver:

    Hoj!

    Kan du lägga ut låtarna som mp3 så jag kan ladda ner dem i min Zune och lyssna i bilen och på hundpromenader? Snälla!

    🙂
    Anette

  4. Voefflo skriver:

    Lurar och hög volym. Ska lyssna igen.

  5. Voefflo skriver:

    Helt klart var detta nya kosmiska strålar! Helt ok, skicka den till gymmen! Det funkar!

    Ok, min kritik:
    Bakgrundsmusiken känns dock som en kopia, man känner igen den och det är inte bra. Kan du få fram nåt stickigare som passar till ”love hurts”, det ska ju göra ont? Samtidigt som ”love” ska kännas gött, smekningar, puss, puss… jing o jang

    Snacket är suveränt! Håll samma ”avmätta ton” i snacket rakt igenom. Gärna ännu mer avmätt, desillusionerat och låt som en orättvist behandlad pojke.

    Var inte för engagerad i texten, läs den lite som en tidning. Mera dist! Prova med dist på rösten.

    Lägg ut på mp3! Vi vill ha!

  6. baronen skriver:

    Mr G-Rap: He-he, visst är jag…

    Tompo: Yes, guvernörsflyt.

    Grevis: Gjort!

    Uffe: Ska skicka den till united gym ab. Det roliga är att det där i bakgrunden gjorde jag helt själv. Så någon kopia är det inte. Och så tjatas det in, he-he. Och, vadå? Känslor? Du säger ju att jag skulle vara helt mongo-väck och bara sjunga rakt tidigare, nu blir jag förvirrad, he-he.
    Men, okej, jag ska vara än mer brutal-bongo. Mp3 is on!

Kommentera

