MC-B-aron 4 You (Rök på vattnet)

En gång i tiden fanns hårdrock. Jag snackar 70-tal, innan fjollet. Och då kom den här låten, Smoke on the water av och med Deep Purple.
Det är min yngre kusin tingsnotarien B som står för rösten här i denna försvenskade nutidsversion… (not).

yngrekusse

Rajt här i webbläsaren (för dem utan nord-koreansk censur på jobbet):

Tanka hem hitten annars: HÄR!

The engelsk originaltext här (häng med i översättningen):

We all came out to Montreux
On the Lake Geneva shoreline

To make records with a mobile
We didn’t have much time

Frank Zappa and the Mothers
Were at the best place around

But some stupid with a flare gun
Burned the place to the ground

Smoke on the water, a fire in the sky

Smoke on the water
They burned down the gambling house

It died with an awful sound
Funky Claude was running in and out

Pulling kids out of ground

When it all was over
We had to find another place
Swiss time was running on
It seemed that we would lose the race
Smoke on the water, a fire in the sky
Smoke on the water
Smoke on the water, a fire in the sky
Smoke on the water

Jocka bocka, smäck-träck, toffe!

Rock!

(Funderar skarpt på att, pga min bongosering, sluta kommunicera med text och ord över huvud taget. Köra rätt av med bara ljud och läten fortsättningsvis. Hm… tål att tänka på.)

(Och, jo, fröken I (frk New York) var i Örebro härad idag, och vi fikade, men det gaggar jag om en annan dag, mina Instamatic-bilder har inte kommit från labbet än…)

/Baron

14 Responses to MC-B-aron 4 You (Rök på vattnet)

  1. TomHell skriver:

    Jag var i Örebro i lördags men det kan du inte veta för du läser inte kommentarerna…
    Du krävande bloggist!

  2. sterge skriver:

    Du måste fixa ” En stege till himlen” oxå!

  3. TomHell skriver:

    Jag vill höra lite Puccini!

  4. Baron skriver:

    Tomp: Jag läste att du HADE varit här. Och, jag har telefon…. Bland mina mängder av bokstäver som smackas ut inträffar tyvärr tillfällen då jag inte hinner med att kommentera kommentarerna, men som sagt, jag läser dem alltid. Går det sedan någon dag, så finns det risk för miss och då glömmer jag att svara kommissarne. Sorry.

    Sterge: Var står den?

    Tomo: Tror jag ska börja med avantgardistisk spontandikt, enuti-stuket.

  5. Stoffe skriver:

    Å ja som trodde Smoke on the water handlade om vattenpipa! 🙂

  6. kumoiku skriver:

    hello

  7. Grevis skriver:

    Lake Geneva, Montreaux… jag trodde låten handlade om händelser i Japan… men det kanske var hela albumet som var gjort där, eller så menade de Yoko Ono. Man går från klarhet till klarhet på äldre dar hehe.

    Bugar och tackar för mp3-formatet Barone!

    🙂 Anette

  8. TomHell skriver:

    Blommo: Vad synd! Jag hade en miljard euro på fickan som jag tänkte slösa på dig!
    Telefon? Svarar du i telefon?

  9. Mr Goodsmoke skriver:

    Drog igenom 9/8 Supers ready i går och är rätt mör. Vilken helveteslåt!!!!

  10. baronen skriver:

    Grevis: Jo, vem fanken lyssnade, eller ens lyssnar på texter, he-he. Rock är musik, inte gagg. Bra att du får ner mina alster, he-he (som kommer att bränna sönder din Zuno…)

    Tomp: Din rackare, vad jag hade njutit då! Jo, jag svarar lite oftare numera, speciellt på mobilen, då jag ser vem som ringer.

    MG: Det där fattar jag inte ett skit av? Är det en låt, eller en takt? Upplys mig!

  11. MG skriver:

    Jo, det är en låt som heter suppers ready, skriven av några galningar som
    kallade sig för” Första Moseboken”. Låtjäveln är runt 24 minuter och
    är av hin håle sänd till mänskligheten! Finns att lyssna på Foxtrot.

  12. baronen skriver:

    MG: Okej, men vad är ”Foxtrot”?

  13. MG skriver:

    Det är en longplay av ovan nämnda band….det är även en trevlig sällskapsdans, he, he.

  14. baronen skriver:

    MG: Tack, jag blev mycket klokare.

Kommentera

