Repris, mäjbi, men ändå, Focus och Ekseption

Jag diggade de här banden då det begav sig. Ja, jag diggar dem nog än idag, fast jag inte lyssnar på dem dagligdags. Jösses, Ekseption (hoppas stavningen var rätt där) som körde långhårs-Beethoven med stor bravur, och så Focus med Jan Akkerman på gura som verkligen rockade till det hela. Två bra band, vad jag förstår, från Holland, som var stora som fanken då på den tiden. Jo, oj, det var bra OCH kul musik, med musiker som lirade, inte några svettiga curlade förvuxna bäbisar från provrör som numera plågar våra öron i diverse media styrda av honungstalande perversa stjärtgossar. Okej, här är först, kanske jag hör kört dem förut här, men skit samma, jag vill höra igen, och då gör ju det nu, he-he, Ekseption:

Och så Fokus med sin joddlar-gura-låt, svänger störtskönt:

Sådär. Njutning.

Rocka rolla!

/Baron

5 Responses to Repris, mäjbi, men ändå, Focus och Ekseption

  1. Lord skriver:

    Hälsningar från New Orleans !! 32 grader varmt.

  2. Mr S skriver:

    Ekseption å Focus var längesen man hörde. Dom kunde spela på den tiden. Hur bra som helst! PS: Dom kan spela duktigt nu med men det är ingen som lyssnar på den här typen av musik längre, vilket ju är synd.

  3. TomHell skriver:

    Blommo:
    http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

    Det blir fan så mycket billigare om man har en gammal G5:a som börjar hosta och måste bytas ut..
    Rätt komponeter från PC-sidan så vips har du en MacPro för ett par tusenlappar.
    Jag kör obehindrat HDV och XDcam på min nya burk.
    Sök på piraten efter: Kalyway 10.5.2 så får du se på grejer!

  4. baronen skriver:

    Lorrden: Erkänn, du är hemma, bakom persiennerna och bara luras!

    Mrs S: Men jag lyssnar på de där låtarna nu, och jag upptäcker att jag verkligen gillar det och det är kul som fanken för jag trodde att de skulle kännas gammalt och avdankat, men det gör det inte. Bra är bra, även om det är från förr. Bra blir aldrig dåligt.

    Tompoz: Snyggt detta, jävligt snyggt. Ett par elever har nu börjat undersöka att göra så själva. Jag har gett dem länken. Och de är PC-mäjniacks. He-he, de fattar inte att de blir Maccarne när de vinner och gör detta, ha-ha-ha. La ut din rulle på inlägget ovan. Åter igen, tack!

  5. Lord skriver:

    Barren //

    Bildbevis sänt via mail 🙂

Kommentera

