Vafan bor jag i för jävla land?

Efter att ha skrivit inlägget nedan detta går jag ut på nätet för att kolla nyheter. Vanliga vändan, NA, DN och SVD. Och så säger jag bara ”hej, SVD!”

Jösses!

Okej, något jävla toppmöte i Stockholm. Men hur okej är det att i mitt land, där jag bor, alltså Sverige, ha prickskyttar, i fredstid, med kikarsikte och tuff trasa om pipan (den blir varm när man skjuter)???

Vafan är det frågan om? Nu har moderatregeringen gått för långt. Det här är inte en Hollywood-film, det här är ju Arlanda!!!
Kolla själv, bild 1 av ett bildspel i SVD nu idag:

Prickskytt!!!!??? Smaka på det namnet.

Nu är jag fanimej vilsen i pannkakan. Någon mer som känner att det svajar (förutom regeringen?)

Fy fanken!

/Baron

4 Responses to Vafan bor jag i för jävla land?

  1. Stoffe skriver:

    Prick-skjut verkar lite snoppfixerat!

    Men terroristattack vore inte heller så ballt!

  2. Lord skriver:

    Här i Texas betalar ingen inkomstskatt. En liter bensin under sex kronor.

    Vi var inne i en vin-och spritbutik igår kväll.
    70 cl Absolut Citron = 120 SEK, 175 cl äppelvodka från Danmark = 66 SEK !!
    Maten är billig, och ang Big-Mac indexet så koster en komplett meny 50 % mot hemma.

    Käkade på Hooters igår och det vara mycket trevligt 🙂

    Ska man bo kvar i Sverige som pensionär ? Börjar bli tveksam….

  3. Lord skriver:

    TH //
    Korrekt. De betalar skatt, dock inte så mycket som vi.

    Har just kollat in ”Swede-Team” Detroit vinna över Pittsburg med 2-1 !
    Nu är det 3-1 i matcher och NHL säsongen kan vara över på måndag.

Kommentera

