Än sän! (So What) Miles Davis och John Coltrane

Jag är jazzig i dessa dagar. Har nog kört ut den här låten tidigare, i en annan tappning, men skit samma. Åtta minuter härlig svartvitt från 1958. Namnkunniga killar där. Och huru coolt är det inte när Miles står och röker och slappar efter sitt första solo, när Coltrane vässar saxen? Ha-ha-ha. Det här är på riktigt, ge det en chans, korka upp, dra upp volymen, ahhhhhh:

Alltså, jag kan liksom inte få ur mig mitt eget så där rätt av längre. Det blev för mycket sista veckan. Behöver vila min hjärna. Men jag lägger ut sådant jag diggar, så länge, liksom. Mina tankar kanske har tagit slut, nej, inte slut, men semester. Får inte till det. Tänker skriva, men så tappar jag… Ibland har jag skrivit en överskrift sedan bara lagt ner allt. Det är något. Det är något som jag måste komma över. Ha tålamod med cyberbaronen (mig).
Jag kör John Lee Hooker (It Serves Me Right to Suffer) som får förklara mitt läge, eller nått, jösses, och den engelska sången är textad så man verkligen ska haja lyriken:

Häpp, motherf….!

Rock!

Sug!

/Baron

4 Responses to Än sän! (So What) Miles Davis och John Coltrane

  1. baronen skriver:

    Lorrd: Hajar inte ryska. Och vad säger du om Coltrane och Miles och Hooker?

  2. Lord skriver:

    Barron //
    Missade du att spara översättningssidan från Google under favoriter ?? 🙂

    http://www.google.com/translate_t

    Coltrane & Miles är säkert skön musik, får övningsköra och försöka lära mig.

  3. baronen skriver:

    Lorrd: Nä, inte fanken, den finns längst ner till höger här i sidebaren, men vemfan orkar. Som att få ett brev som är skrivet med osynlig skrift som man måste värma med ett ljus…. ORKA!!!!!
    Lyssna ny på lite skön jazz och få dig en ny njutning, övningskör som fanken, du kan bara vinna!

Kommentera

