Tandvård i Lisa-land (Samt lite allians-hat)

Då vi ju alla bor i ett land som diggar övervakning och egna ”dental-plans” numera, dvs att man ska betala själv för försäkringar, att man får skylla sig själv då man är sjuk, att man har slarvat (inte borstat tänderna eller valt fel föräldrar) om man inte har någon mille på banken när det krisar, då ”man” ju har så hög lön, det har väl alla? Så bara måste jag lägga ut det här underbara klippet från Simpsons.
Jag kan inte sluta garva när tandläkaren visar hur Lisa kommer att se ut, år för år, utan tandställning, ha-ha, och så pastichen av skräckfilm när hon får den ”billiga” tandställningen. Wow, vilken 30-talsrulle, med galet skratt och allt.
Suck, de var roliga och bra, Simpsons, förr. Nu har väl Fox-chefsfruarna tagit över. Ungefär som när Våra värsta år plågades av att ta in en bäbis, en unge i handlingen. Det var väl samma där. Några idioter som var gifta eller närstående chefer, tyckte det skulle vara jättekul.
Men, hur som, här är en bra sekvens. Den kanske kan få snörvelpellen Federley som väl är höger om moderaterna annars, att bli glad igen efter krokodiltårarna i riksdagen i måndags då han låtsades stå för sin sak, och inte ville offra sin vackra karriär av att vara ett prakt-borgararsle:

He-he.

Hm, har inte skrivit så mycket om den där FRA-lagen. Kanske jag tänker ett steg till. Vafan har jag att dölja? Fast, vadå kasta sten i glashus, då jag skriver så mycket bakom kod…
Men det jag skriver bakom kod är ju sådant som moralister på mitt arbete kan vända mot mig, det är liksom en annan grej. Tycker jag ijallafall.

Att skriva på nätet, skicka e-brev eller sms är ju liksom inte helt säkert, har aldrig varit, kommer aldrig att bli. Det är en sak. Men när en stat kör ångvält över sin egen grundlag i syfte att slicka röv på supermakten, då tycker jag det är lite äckligt. Eller det kanske inte ens är så illa. Vissa vill ju säga att det handlar om att ge FRA något att göra, över huvud taget. Ge dem jobb helt enkelt. De har ju redan fått världens femte starkaste dator (enligt tidningsuppgifter), och de har ju redan reggat prylar som är olagliga. Varför inte göra detta lagligt då?
Orwell, du skrev om Svärje.

Jag tänker personligen ge blanka fan i det där övervakningsskiten och köra på ändå. Om t ex den här bloggen tystnar helt en dag så är det bara att skicka e-brev till en liten ockuperad del av Kuba, där lär jag sitta i oranga och moderiktiga kläder, och med massa mässings-bling-bling.

Äh, jag blir så trött. Måste lägga ut moderatlåten igen, den är aldrig fel (kanske för 6:e gången, he-he):

Sedan låten ovan producerades har faktiskt snuset gått upp 12 spänn till. En dosa grov kostar 45 spänn, mot 23 spänn innan brackorna tog över. Fatta! Och det är som sagt inte det enda som gått åt fanders. Och allt beroende på en massa nickon som tror att de är finare än de är, och röstar med mobbarna. (Nej, sossarna var inte världens bästa, men ändå, inte fullt så jävla egokörda).
Jag måste fanken bli rik, så jag klarar mig. Det är nästa projekt.

Fast läste just nu på idg.se att den där FRA-lagen handlar om att Rysslands hela internettrafik går via Svärje, det är det som det handlar om. Hm, det är ju inte bra det heller. Då lär de bli arga på oss, arghhhh…:

http://www.idg.se/2.1085/1.168493

Och Svärje förlorade i fotboll. Och?
Kanske tråkigt för fotbollsvänner, men jag känner ingenting, för jag är inte intresserad. Men jösses vad många slok-örade man såg på stan i kväll. Och, vänta, hur är det med att digga laget? Varför tar folk av sig de där dyra Svärje-tröjorna när det gick åt skogen? Så trogna var de.
Men det är som i politik eller på skolgårdar eller var som helst. Man diggar de starka, så länge de är starka. När de förlorar, missar, blir svaga, då låtsas man inte om något, man är bara med i medvind. Tjo!

Japp, en onsdag, mitt i vecket. Utan pardon.

Rocka, cybern!

/Baron

2 Responses to Tandvård i Lisa-land (Samt lite allians-hat)

  1. Stoffe skriver:

    Amen visst!

  2. baronen skriver:

    Stoffe: Ånyo, såklart!

Kommentera

