Två tidningsurklipp

Är tvungen att (vadå tvungen, äh, ….). Alltså, lägger ut två tidningsurklipp här. Ett från Aftonbladet efter att Svärje förlorat något mästerskap, och ett från lokalblaskan här, då farliga nallar visat sig:

Kolla ovan, digniteten mellan FRA-lagen och svett-springar-boll-Svärje!
Jösses.
Så var inte tidningarna när jag var liten. Men det kanske är så. Det är viktigare med fotboll än allt annat.

Fast det Tyskarna från Lund gjorde för några år sedan, ovan, Global Fussball OK, är fanimej genialiskt, på så många plan. Den tyska estetiken, fördomar om tyskar, tysk videomusik, ja, ha-ha, ni vet. Hur snyggt och humorbefriat är detta inte (fast det är gigantisk humor). Konstigt att att inte Tyskland lämnade in någon not på ambassaden, he-he! Javisst, SÅÅÅ är tyskarna!

Men kolla ovan här då?, na.se. Jösses, där tar jag ju mina hojturer rätt ofta. Inte fan vill jag träffa på nalle då jag står och byter snus efter vägen. Vafan??? Rovdjur ska vara på TV, och inte här i dyng-civilisationen. Nu vet jag inte längre…
Minns de där tusen tjurarna som rymt mellan Kisa och Värnamo (tror jag det var), de var inte fega då jag kom och ville fram på vägen, de anföll mig. Hur ska det då inte vara med en björn? Det sägs att björnar klättrar lika bra i träd som en katt. Det säger väl allt. Man är körd om man träffar nalle. Fy fanken, fy, fy fanken.

Okej, det får räcka för nu. Här.

/Baron von B

5 Responses to Två tidningsurklipp

  1. Hänk skriver:

    Nallar är inte så farliga som många tror. Men visst en ilsken björn är inte heller något att leka med. 1972 körde jag på en björn med skidorna som låg och sov under en gran. Det var intill Trysil fjällen i Norge. Bror och jag var uppe på natten å lysnade efter ugglor, vid en trång bäckravin stötte jag upp björnen ur sin skönhetssömn. Vilket jäkla vrål det kom från granen. Det var helt mörkt. Jag och bror gjorde de snabbaste lappkast som utförts i skidhistorien och pinnade på vad stavar och tyg höll söderut. Som tur var drog björnen lika snabbt, eller säkert ännu snabbara, åt norr. Det var jävligt rolig dan efter då vi kollade spår och sovstället i snön.

    Men Blommo om du står med hojjen på tomgång och brummar och lägger in en ny snus, kanske björnen blir sugen på lite fysisk kärlek. Du får börja byta och lägga in i farten.

  2. Stoffe skriver:

    Då blir det rame på ramen! 😉

  3. Stoffe skriver:

    ramen på ramen!

  4. Hänk skriver:

    Päls på päls

  5. baronen skriver:

    Häcko: Såg du videon av den svenska nallen som för någon vecka sedan åt upp den inte ens döa älgen…. Han bara åt, brydde sig inte ens om att avliva det stackars djuret först, vad ska djur-fascisterna säga nu???
    Rovdjur ska vara på Skansen, eller typ Norrland där just jag inte bor.
    Fin story hursom, men den kunde ha slutat med att de kattlika nallarna suttit och petat tänderna med kottar i ett träd efter att ha ätit och skitit ur er bägge!
    Djur som är större än en ekorre skräms inte av ljud. De är antagligen döva eller helt jävla dumma i huvudet (jag har ju tjatat om de där hundratals tjurarna som sket i mig och bara ville stångas när jag körde förbi dem på vägen, det var deras instinkt).
    Nä, djur går bort. De ska man se på TV.

Kommentera

