I natt släppte de iPhone i Svärje

Så här såg det ut vid Telia-butiken mitt på stan:

Eftersom Örebro inte är Tjockholm, Götet eller Malmös, så öppnar man först vid 10.00 under fredagen och säljer de efterlängtade godsakerna. Telia, hm, inte så Macciga måste jag säga, men ändå, stor oupplyst skylt mot gatan, och ingen kö, som det var i storstäderna.

Ett par meter därifrån, bara en klädbutik i mellan så öppnar ju Örebros flotta Mac-affär nästa vecka, Digital Inn, där är det svart för fönstren, ser ut så här:

Och om man tittar där till höger på bilden så ser man en liten pil, och ett titthål, så man ska bli sugen att kolla. Sådan reklam gillar jag, he-he. Så jag tryckte dit min Ericsson-mobil och plåtade det hemliga utrymmet:

Det är inget fejk, så här blev bilden. Som från en film när någon kollar i en kikare (det är fejk). Det här visade bara nya Mecca i Örebro, för oss Mac-fanatiker. Jaja.

Och så gick jag lite vidare, och de kör ju ny konst runt hela staden. Det mesta är skit, men har ändå sitt existensberättigande. För så är det. Även bajs måste finnas, och utan koskit, inga jordgubbar, äh, ni fattar.

Där på andra sidan gatan från MC-Kalles, på Våghustorget, har de tagit bort en stenplatta och lagt in en ny, på en död råtta. Jag tycker det är sååååå vackert. Det är så det är här, i Örebro, det symboliserar rubbet (eller ingenting, men fräsigt är det):

Japp.

Dagens rapport i övrigt. Tog fetbågen till morsan. Spikade fast två mattor på balkongen, fixade lita annat. TV:s kanaler. Var där ett par tre timmar. Åkte hemåt. Tog omvägar. Kom hem. Ville äta, men hade inget. Gick till ….

Och så gick jag hem.

Och nu är jag hemma. Tjohoooooo!

Fredag nu. Undrar hur vädret blir i helgen. Kan bli proggfestival på lördag, annars inte.

Rocka rolla!

/Baron

Kommentera

