Oskyddat: Victoria fyller år på Krämarens tak

När jag kom hem efter min feta hojtur i kväll så köpte jag mig en pizza på Kungen. På vägen hem så såg jag att den högra Krämarskrapan hade svenska flaggan i topp. Oj, vad nu, tänkte jag?
Så kom jag på att Knugen ju raggade upp en OS-värdinna för en massa år sedan och förökade sig. Tyckte mig komma ihåg något sådant från TV härom dagen.
Okej, flaggor på ÖBO:s hus (kommunala stiftelsen för bostäder, en i grunden socialdemokratisk tanke) när kronoflicka fyller. Skumt i sig, men okej, då hajade jag flaggan.
Klockan var här strax före 22.00 under måndagskvällen.

Men, jag är ju inte jag när jag är så ledig som jag är om jag inte på pin tji sitter uppe och tjatar med TVn och har det kul, sent. För de bästa programmen går på nätterna. Fejk-dokumentären om och med Kristy Alley (eller hur det stavas) och Borat med Ali G och sådant, gör mig lycklig. Men nu kom jag ifrån själva grejen. Topprylen! Alltså, när jag går ut på min balkong och kollar samma tak, i högsta högra huset i Örebro halv fem så hänger där, nu, på flaggstången, en ÖBO-företagsflagga!!!!!

Detta förvånar mig storligen. Finns det någon som är i tjänst för att ändra flaggan när det blir nytt dygn? Jag menar, blir det översvämning så får man ringa Securitas jour, inte fanken finns det någon personal från bostadsbolaget som rycker ut då inte.
Alltså, sker allt kanske med någon dator, robot, som byter flagga? Eller kommer någon trotjänare och klättrar upp på taket och med tårar i ögonen gör honnör och halar flaggan och hissar den nya?

Det är ju helt jävla otroligt! Totalt. Gör de så jämt? Är ÖBO extremt royalistiska, eller nationalistiska? Är någon vaktmästare det? Har någon speciellt betalt för att skifta fana mitt i natten?
Hela storyn, hela prylen är helt jävla otrolig för mig. Det här måste jag fanken forska i.

Jag kör en repris på ovanstående bild som jag la in och som jag ju faktiskt själv plåtat och tycker är rätt snygg, från i veckan. Det är huset där till höger, man ser flaggstången högst upp. Vem FAEEEN byter flagga mitt i natten????

Okej, nu har jag fått ur mig.
Mitt hemliga inlägg med film finns under detta inlägg, det kan man bara se om man är välsignad med mitt erkännande. Det beror på att det är farligt att skriva och tycka vad man vill på nätet. Nej, det har inget att göra med FRA och sådant fjatt, utan med vissa nehandertalare inom det kommunala här i stan. (Tro mig, jag har varit med ett tag).

Rock!

/Baron

Kommentera

