Torsdag blev fredag

Jag tog det ”relativjt” lugnt på torsdagen. Och kvällen, och natten. Så när jag vaknade av väckarklockan och min mobiltelefon, ringning satt på 13.00, så gick det att gå upp. Jag skulle tvätta. Och det gjorde jag.
Rena kläder, det är grejer det.

Och så, vid 17.00 så tog jag tag i min karta, den där som legat på köksbordet sedan i augusti förra året, sedan min förra Ölandssemester. Jag kollade lite och kunde konstatera att jag fanimej inte åkt till Hällefors någon gång.
Så det bestämde jag mig för att göra. I jeans, men med skinnjacka och skinnhandskar.

Brummade norrut, till Nora. Följde den där ”tre sjöars väg” som de kör som turistpryl däruppe. Alltså, Nora ligger en tre mil norr om Örebro och bakom Nora, där börjar vägen. Och den vägen är OTROLIGT vacker. Jag bara skrek i hjälmen, fast jag åkt där förut. Och när jag kom fram till den där gigantiska backen, som leder till Lindesberg om man kör till höger där i Öskavi, så sket jag i den, åkte bara rätt fram (det hade kartan sagt åt mig att göra).
Och där fick jag ånyo uppleva sköna vägar, sköna naturscener. Jag bara garvade. Och, har jag sagt det, åkte i jeans, som inte är tillrådligt, till och med idiotiskt om man skulle vurpa, men tvunget när det är så här jävla varmt som det var idag.

Hur som.
Jag kom till Kopparberg till slut. 8-10 mil norr om Örebro. Åkte runt där, garvade. Får jag inte en korv så hoppar jag i älva, ha-ha-ha…

Det var riktiga Bergslagen. Fin luft, mycket barrskog, sköna sjöar. Vackra vägar. Kopparberg var en lite pärla, som hade en träkyrka. Jag tror den var röd.
En idiot där höll på att köra ihjäl mig i en korsning, men jag bromsade så det gick bra. Oj, vad jag vill ha en AK4:a och smattra på så folk lär sig, så de fattar, att de åker med sina mördarbilar. Blir de rädda för att jag skjuter sönder deras däck och vindrutor, så tar de det lugnt nästa gång de ser en oskyddad hojåkare, helt klart. Det är min teori. Idioter måste läras med idiotmedel.
Fanken, säger det igen. Vadå lämplighetsintyg? Om man kört trimmad moppe när man är 15 så får man vänta flera år på att få körtillstånd, men om man är en total idiot med psykbryt utan någon som helst känsla för andra, för centripedalkrafter, för djur och barns framfart i trafiken, så får man körkort direkt (om man gått körskola). Jag hoppas innerligt att idioter inte ska få framföra motorfordon i framtiden. Köra trimmat, okej, men att vara mentalt retarderad, det är det som är det äckliga.
Jag anser att man bör ta körkortet av ungerfär 35 procent av de som har det idag. Sedan kan man skjuta dem också. Visa på TV. För det är de där, mördarna, som bidrar till ”olyckor”, som det heter i tidningarna. Kyss mig arslet! Det är inte olyckor, det är mord, det är idioter som skulle skjutas, som framför motorfordon, från unga idioter i kepa, till blinda pensionärer. Skjut dem för i helvete, eller ta bilnycklarna ifrån dem. NU!!!!!

Vägen mellan Kopparberg och Hällefors är fantastisk. De första milen är 70-väg, men vilka svängar, vilken natur. Underbart-fantastiskt!!!!!
Halvägs så låg ett fik. Jag stannade min fet-moppe.

De hade specialmalet kaffe från Stockholm där, som det stod. Alltså. Vägen gick precis vid en sjö, med stup ner. Och en meter från vägen åt andra hållet var fiket. Man satt där med granskog och allt och glodde på den glesa trafiken, med utsikt över sjön och vägens slingrande. Hon som jag köpte en kaffe och en ”negerboll” av sa att det kostade 28 spänn. Jag gav henne en 50-lapp. Sedan stod vi och garvade några minuter, där ingen av oss, pga den JÄVLA värmen kunde räkna ut hur mycket jag skulle få tillbaka, ha-ha-ha!

Ett par vackra 30-plus-ungdomar med varsin HD och kamoflage-brallor kom också, de hejade och jag vinkade när de skulle ta kaffe (hojåkare hejar alltid på varandra). Jag tyckte hon såg fin ut. Stora bröst (bra för barnen att få mycket näring). Men det som slog mig, de pratade, var att de var sådana vänner, fast de var man och kvinna, att de var på samma nivå liksom. Jösses. Han var stenhård man, hon var stenhård kvinna. Kände där att jag slösat så många år på en plats där kvinnorna är annorlunda (Örebro). Här, i norra Närke, norra Västmanland, kanske nästan Dalarna eller varfan jag nu var, där är brudarna fräsigare, och snubbarna är stenhårda, men ändå vänliga.
Funderade på att åka mycket mer i de här trakterna. Funderade på att bosätta mig där.

Och hon som sålde kaffe till mig var en sådan kvinna som jag gärna skulle vilja bli mer bekant med. Det är otroligt. Det är SÅÅÅÅ jävla annorlunda mot Örebro, bara en åtta mil uppåt. Det är RIKTIGA kvinns. Trevliga, utan later, och vad jag fattade, så var snubbarna raka och fräsiga också. ARghhhh, måste dit mer…. måste…

Var chockad över att man fick köra 90 på dessa kurviga vägar. Men det var kul som fanken. Jag garvade där jag åkte utan tanke på kreatur på vägen.
Så kom jag till Hällefors. Stannade där mitt i centrum. Gaggade i telefon med Häcken, som fortfarande är uppe i Norrland.

”-Jag är i Hällefors, ska sprida min DNA här, de behöver färskt, snart blir det inavel annars, he-he-he!”

Vi hade tänkt åka till Öland i veckan, men nu verkar det som om det blir försenat, enligt Häcko. Jaja, det enda jag kan säga är att jag börjar jobba igen den 11:e augusti.

När vi åker ner ska vi köra sakta, ta flera dagar på oss. Det kommer att bli gigantiskt häftigt.

Drog vidare, efter lite åkningar, som jag gjort i Kopparberg, samma i Hällefors. Kollade lite. Sedan ner mot Grythyttan. Kom in i detta lilla samhälle som Carl-Jan gjort så berömt. Men skit samma. Fanken vad snyggt det var där, med alla trähus. Som att komma till filmatiseringen av Marcurells i Wadköping eller vad som helst. Så flott! Rekommenderar alla en tur dit. Ja, jag ska dit själv igen, men nu var klockan nio, och solen lyste, men det mesta var ju stängt.

Sju eller åtta rådjur eller vad det var gick över 90-vägen när jag kom åkande. Jag bromsade och de hann över allihop. Det sägs att det knappt känns att åka på ett rådjur, det är en klen tröst. Jag är skitskraj för älgar, och ännu mer för vildsvin, som överklassen importerat en gång i tiden och nu har slitit sig.

Det är skönt att åka båge, det är skönt att svettas, det är skönt att ha jeans, blåa, på sig istället för skinnbrallorna, men ändå, det är ångestframkallande att det kan hoppa upp djur framför min båge och ställa till med handikapp eller död. Det gillar jag inte.

Kom till Örebro. Hem.
Kände mig förkyld. Köpte Biff med Grönsaker av Vietnam-restaurangen. Gick hem, med en sex-pack, och åt. Det var gott, men som vanligt var det segt kött.

Gick ner på vanliga stället. Bira på bira, gagg på gagg med goda vänner.

På vägen ner såg jag en blond snygg brud som gick framför mig nästan hela vägen, en tio minuter, med vit klänning, högklackat, långt hår. Jag tänkte stygga tankar (ja, jag är man), och svor lite för mig själv där (”jävla svin som får…”).

Vid Rådhuset här i Örebro vände hon sig om, och det var för i helvete Katarina, min jobbarkompis, ha-ha-ha.

”-Fanken, var det du????? Jag hade stygga tankar när jag gick bakom och glodde på dina spiror!!!”

Jag hycklar inte. Hon garvade. Så gick hon och hennes tjejpolare till ett sunkställe, kanske skulle dyka upp på mitt förnäma etablissemang senare. Men så blev det ju inte. Äh, vafan, hon är en vän, och säkert ett kvartssekel yngre än mig, och sådana gäng diggar annat än jag gör. Det är soft. Men att jag inte kände igen henne bakifrån…hm…

På B var det Roffe, Perra, Vakten och hans fru, och vaktens syrra, som kände mig sedan lokal-TV-perioden. Vi hade bra snack. Jag sa så här, när hon sa att hon skulle till Tjockholm för Bög-veckan:

”-Fy fan, jag hatar det där. Jävla tönterier. Och de har sabbat TV5 ännu mera också. Varför ska folk som gillar att jöka med sitt eget kön ha egen jävla festival och stå och larva sig på lastbilsflak och allt? Vi som är högerhänta, som är gråögda, som har 46 i skostorlek, ska vi också ha egna rättigheter eller????”

”-Nu är du fördomsfull!”

”-I helvete heller. Vafan ska det vara för märkvärdigt med vem man knullar med??? Jag blir galen!!! Folk får väl knulla sig själva om de vill, men det är INGET MÄRKVÄRDIGT som gör mig som vanlig hetero-snubbe ond! KYSS MIG I ARSLET!!!”

Och det menar jag. Är folk homo. Helt okej, kör på! Men de är fanimej inte bättre, häftigare för det. Vill de ha sin festival, tjoho, kör på bara. Men jag ska väl inte behöva tycka det är jättehäftig underhållning för mig för det, massa bögar i plymer och snörkalsonger. Ähhh, äckligt! Jag vågar säga det, fast jag totalt menar att de har rätt till att vara bögar, att de har rätt att ha festivaler och fjolla omkring, gillar varandra, jag menar verkligen det. Men just därför ska jag inte behöva tycka att det är det jag mest av allt vill delta i eftersom jag är fördomsfri. Kyss mig i arsl… nej förresten…

Jag gillar att knulla med igelkottar. Jag vill ha särskilda igelkott-frisörer, särskilda igelkott-apotek, speciella igelkott-körskolor, igelkott-discotek, igelskott-flygplan, bilar, radiokanaler, TV-program, al..a.a.a..a.a..a…..

Varför i helvete är folks knullintresse så viktigt att de behöver ett eget land? Kör på bara! Jag bryr mig inte, bara jag slipper vara politiskt korrekt och säga att jag tycker det är jääääätttteeee hääääärlliiiiggt!

Jag fattar inte. Och jag hatar det!

(Jag ska fixa en egen ombudsman för oss 7 miljoner andra som tittar på lättklädda damer på nätet…. Och vi ska ha en parad, och vi är diskriminerade och vi….)

Ja, jag vet att jag går på en tunn PK-lina här, men det skiter jag i. Jag gillar inte att kolla sport. Och ingen jävel säger att jag är ond för det. Om jag inte tycker det är en världshändelse att de som gillar att knulla med sitt eget kön har en festvecka, så är det samma sak.

Och TV5, bluääää!

Ha-ha-ha-ha!

Okej, ett inlägg utan musik, utan film, utan bild.
Ett inlägg som väl får mig att verka som satan själv, ha-ha.

Men faktum är att denna varma dag var helt kanon, ur ett hojåkarperspektiv.

Hell den fria viljan, hell haturen, hell mig själv!

Rocka olla!

/Baron

PS
Såg Kalix fruga och dotter
på Flakasands Bluesfestival, alltså på Nordnytt häromdagen, häromnatten. Fina grejer, he-he-he.
Äh, vafanken, jag kör Snapz Pro och lirar in det från skärmen, kollar kvaliteten på hur WordPress fixar detta, he-he. Det finns ju på webben, jag spelar in och lägger ut det här. Ungefär 57 sekunder in i reportaget så ser man Kalix dotter sittandes på fru Kalix axlar några sekunder i närbild. Hon verkar gilla öset, he-he-he-he:

Ha-ha, jag hade svårt att stänga av inspelningen ser jag… men det gick…

13 Responses to Torsdag blev fredag

  1. Voefflo skriver:

    Ja det är ett jävla tjat om detta pride hit och pride dit. Fuck yo! Jag ger fullständigt fa-en i dessa festivaler som får helt oproportionellt med uppmärksamhet. Totalt ointressant!

  2. baronen skriver:

    Uffe: Tack för att du stödjer mig. Det suger hästsnorre, då jävla oviktigt är det, när folk dör i krig och svält och sjukdomar. Det är inte världens viktigaste pryl, som media tycks tro (oj, nu står jag nog på dödslistan, kommer att bli prickad vilken dag som helst, okej, jag heter Torbjörn Olsson och bor i Vedevåg, det står jag för….)
    Jag hann förresten med att lägga ut en film på Kalix dotter medan du läste inlägget, så kolla igen, på bluesfestivalfilmen från Nordnytt som jag snott och lagt in, he-he (längst ner i inlägget).

  3. TomHell skriver:

    Jag tar mig upp till Stockholm och spanar in lite snorrar!

  4. baronen skriver:

    Tompo: Det gör du rätt i.

  5. strega skriver:

    Prajde å Ajrån majden, ska det va nåt? Har aldrig fattat Irons storhet. Vad är
    det fär fel på mej, varför tycker inte jag om Iron Maiden som alla andra Svennar gör???
    Såg Tower of Power på Skeppsholmen. Mycket bra, men inte en jävla rad i någon
    tidning!!

  6. Lord skriver:

    33 grader utlovas i morrn.

  7. TomHell skriver:

    Strega:
    Du är inte tillräckligt folklig, du måste ändra dina musikbanor.

  8. Voefflo skriver:

    33 grader är utmärkt för att rostskyddsbehandla bilar. Har jag gjort idag och ska göra imorrn.

    Låtom oss införskaffa fioler och blifva folkliga! Nä det funkar inte längre…

    Låtom oss införskaffa strator och blifva gubbrockare och blifva svenniga? Kan de va nåt? Äh tror jag inte på heller…

    Har ingen lösning på folk-problemet. Kanske ska man bara bli dummare för att bli folklig? Bli full kanske hjälper…?

    Frågor, frågor…

  9. Stoffe skriver:

    Finns det ingen ofolklig Shame-festival??? 😉

  10. Stoffe skriver:

    Shames = ett nytt popband kanske…..???

  11. baronen skriver:

    Strega: Tänk på att det är medelklassens barn som prylar på tidningarna under sommaren. Det blir ännu värre än under resten av året då. Man populäritetstävlar, att skriva om det som är mest poppis. Allt annat finns inte. Som rädda nybörjare i mellanstadiet som tar reda på vad alla andra tycker och så tycker så, för att inte hamna utanför, och så fortsätter fördummningen. Fy fanken!
    Tower of P vet jag nog inte vad det är själv, ändock. Sorry.

    Tompa: Jepp, vi ska lyssna till 22-åringarna de vet, he-he-he-he.

    Uffe: Aha, görs det vid en speciell temperatur? Vi kan inte bli dummare än vi är. Jo, med birans hjälp. Som vi vet, det hjälper så in i fanken. Man blir helt bongo och känner sig helt okej med vilka idioter som helst. Tack naturen för biran och vinet! (Jesus gjorde ju vin av vatten, hur illa kan det vara då?)

    Ståffe: Det fanns väl på 60-talet, något svenskt popband vad jag förstår?

  12. Madäläjne skriver:

    När jag googlade på pärlan kopparberg (ja det låter suspekt, men jag ska till Gamla Folkets hus i Kopparberg ikväll och vet inte var det ligger förutom att de har nån verksamhet där som heter pärlan) så var detta 4:e bästa träff! Baronen syns och hörs överallt – be ware!

  13. baronen skriver:

    Mäddä: Me like! Ha-ha!

Kommentera

