Blixten? Kyss mig arslet, vi är lurade!


Blixtoväderskräckfjant från Nerikes Allehanda-bild.

När jag vaknade idag, gick jag ut och kollade på nätet om vädret. Jag var så enormt sugen på att åka en jättelång hojtur. Men där kunde jag läsa att det var VARNING för ett åskväder. El och hela helvetet skulle kunna slås ut. Skit också, tänkta jag. Och blev sittande inne resten av eftermiddagen.
Någonstans vid 19.00 så tog jag ut min fetbåge i alla fall. Det var varmt som i helvetet, men inget regn, och inga farliga blixtar.
Jag var tvungen att ge upp efter ungefär 1 minut. Det var så varmt att mitt huvud kokade i hjälmen, så jag åkte ner med bågen i garaget igen och gick hem och surade. Satt i kalsongerna och svettades som fanken. Det var äckligt vilken luftfuktighet och värme det var. Sådant gillar jag inte.

Men, och här kommer grejen. Jag ger mig fanken på att psykförsvaret och SMHI har sammarbetat idag. Så här har de tänkt:

”-Fanken, vi är i en period med värme, vi kan sabba en dag för folk, bara för att kolla hur de reagerar på en sådan här katastrof-1-varning som vi sänder ut!”

”-Jävligt bra tänkt, det gör vi!”

Och så skickar de ut TT-telegram, eller om tidningarna är med på det (det är de säkert) om att det kommer att bli bibliska översvämningar och blixtar som förvandlar oss alla till kol.

Jag gick på det. Jag höll mig hemma (ja, vädrets värme är ju en annan sak). Och jag såg folk som gick ut på balkongerna mitt emot mig och spanade upp mot skyn som att ”nu jävlars är det kört!”
Men ingenting hände. Det var bara varmt och kvalmigt.
Senare under kvällen då jag besökte mitt favvo-drabiraplace, så började det småregna när de stängde, och det var inte mer med det. Jag gick hem och blev lite fuktig i skallen, men det är väl inte så det skulle vara? Det skulle ju vara katastrof-feeling!!!!! För i helvete, gräv ner er-feeling!

Men det är ju coolt att militären, och SVT, och all jävla media, spelar med i det här spelet. Jag litar inte på er mer i alla fall. En skön hojdag sabbad. Fy fanken! Här har jag årets konspirationsteori!

Okej, blir det ett satans väder nu efter klockan midnatt, så tar jag tillbaka lite, men jag tror inte det. Jag tror att jag blev lurad. Jag tror att jag ska skita i rapporter och tänka själv, kolla själv, rubbet!

——

Baggo är i Italien, Lorrden är i Italien, Micke på jobbet är i Italien.
Jag är i Örebro.

Lorrden skickar lite fina bilder och rapporter via mobilen. Baggo likaså. Baggo ringde mig under kvällen och gav mig en rapport.
Fanken, jag är avundsjuk. Så jävla häftigt det är där i stöveln. Ett fränt land.

——

Träffade ESCM i kväll (ja, just det, det var en annan förkortning egentligen), men vana cdb:are vet vem jag menar. Han är på g att fixa ett riktigt svenne-liv med sin donna. Inte att förakta, ha-ha, fast jag retade honom lite. Ser honom, om jag har tur, kanske en gång om året. Det var han som kom och hälsade på mig i New Yorko 2001.

Jag plåtade Gunnar (glasögonormen) framför Jon och två lespiska brudar som de här två unggossarna försökte limma på under den där ”speciella festen” (detta är den öppna avdelningen, måste vara soft) strax under Empire State Building, he-he-he…

——-

Oj, nu när jag letade bilder hittade jag den gode Pugh också, okej, från….hm Frimis för några år sedan, jävligt bra lir förstås, han är ju Västeråsare från grunden så annat var inte att tänka på. Bruden bakom lirade bas och var med i det där Chattanoga-bandet en gång i tiden som sjöng ”1990-sommaren i city”, bla-bla, äh, kommer inte ihåg mer. Här en låt med Puck (som vissa kallade honom, ha-ha, från 60-talet, så jävla bra, jag bara ryser, Jojje Wadenius på gura och Loffe på trummor):



Obs ni får bara lyssna på ovanstående
om ni köpt plattan någon gång, som jag gjort. Men låten hittade jag på internet…. (Gulag,  here I come…arghhhhhh……)
Nu är jag nog körd, men det skiter jag i. Lite civil olydnad är uppfriskande. Väntar nu på att någon myndighet ska knacka på dörren och sedan med kofot….

Jag diggar verkligen de gamla låtarna med Pugh.
Hm, jag var lite på efterfest där efter bilden togs. Jag är nästan kändiskompis…

NÄ, nu förlorade jag mig i fem-sex års bilder, kan inte sluta titta. Kan inte göra det. Så nu har jag slutat titta där och koncentrerar mig istället på denna blog (blogg?).
Jag började bråka i cybern med blogg 1997. Men då hette det cyberdagbok. Vill bara påminna mig själv om det.

Jag lärde mig något idag. Det är att det tydligen är Bridge-SM i stan. Och att Bridge (något slags kortspel) är stort, men det är skit samma, prylen är att de som utövar ”sporten” består av feta och trötta farbröder och jävligt snygga damer i olika åldrar med korta kjolar. Jag tror jag blivit sportintresserad…he-he-he, gurgel…snörvel….stygghost…arghhhhhh….
Jo, det är sant, jösses vilka damer det var där vid Conventum, och även på favvo-krogen senare under kvällen. Det är Bridge som ger frälsning, nu har jag fattat det.

——-

Röda Rummet av Strindberg, i Lagerkvists TV-bearbetning från slutet av 60-talet går i repris (eller början på 70-talet) på SVT. Rekommenderas starkt. Per Ragnar, Åke Fridell, Stefan Ekman, Allan Edwall, Anita Wall, Solveig Ternström mfl, mfl, från den tiden då det fanns skådisar i det här landet. Så njutbart på söndagskvällarna, men finns också på webben, på SVT.se. Missa inte, för i fanken!

——-

Nu är klockan över ett på tisdagsmorgonen. Inget regn, inga blixtar. Hoppas de krampar i lycka de som lurade oss.

Okej, jag lägger ut.

Jag fattig syndare…jag…arghhhh…

Äh, jävla tråk-Örebro.

Rocka rolla!

/Baron

8 Responses to Blixten? Kyss mig arslet, vi är lurade!

  1. Stoffe skriver:

    Red Room är från 1970! Så dina gissningar var bra! 🙂

    Pugh rular (men tyvärr inte hans brorsa)! 😉

    Här kommer morgonen o solen…..

    God Morgon och God Natt!!!

  2. Stoffe skriver:

    Va? Har ni inte vaknat än??? Hehehe
    Ni kanske inte sitter i en sval källare hela dagen, utan jobbar på solstinget?

    Här lite om arbetsgivar- och huvudjägarsynen på bloggande o nätverk:

    http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.171477

    Konstigt att inte herr Baron (Not Systemfylle-Bengt, tillika gamle simmaren väl?) och vi andra har uppmärksammats mer???

    Fler budord datorskrivarnisse:

    http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.171124

    Hot, hot, hot!!!

    För övrigt kan Bredbandsbolaget begå kollektivt självmord efter att hållit mig sysselsatt med just uppkopplingen i två dagar innan de kom på att det var ett generellt fel i hela Uppsalaområdet o routern sände signalerna till Norge istället för till Stockholm!!!

    Antar att det blixtrande åskvädret i söndax gjorde sitt till detta!

    Knall och fall! Plötsligt var det fixat! Nu funkar servern och nu surfas det mer än det gjorde vid Mälarbadet!

    El-Stoffe

  3. Stoffe skriver:

    Fan vad punktlig jag var! 12 timmar senare!

  4. Lord skriver:

    Jag är fortfarande i Berlin !!

  5. TomHell skriver:

    Sommaren i city gjordes av gbg-bandet Angel.
    Jag mailar från min Iphone, det är ribbläge!

  6. baronen skriver:

    Stoffe: Precis, 1970. Kanske det spelades in -69 då? Pugh kan vara bra nu med, men jag tror att hans brorsa var rätt bra på Lelles 50-knäck på stopet. Jösses, jag lirade ju in lite när han lirade där. Måste hitta och lägga ut här någon dag, så vi får bedöma…
    Ditt inägg nummer två hölls av min spam-kontroll pga att det var ett gäng länkar i det. Som tur är hittade jag det och snäppte fram det. Ska kolla dina länkar där vid tillfälle. Intressant.

    Lorrd: Jag vet, sorry, din film är ute idag på dagens cdb…

    Tompo: Jävlars, har jag fel? Hm, endera har den där bruden varit med där, eller också är det en annan låt jag tänker på, eller också har de någon Karlskoga-anknytning. Ska skärpa mig, arghhh..
    VA??? Har du köpt en IPHONE??? Snyyyyft. Snart är alla fränare än jag, arghhh. Grattis!

  7. Stoffe skriver:

    Pugh lirar på Katalin i Uppsala ikväll! Lite piggare nu kanske än när min polare försökte kränga en söndax-DN till honom o han såg ut som ett bakismoln o gav en tia för en tidning som kostade en krona o drog igen dörren utan att säga ett knyst!

  8. Stoffe skriver:

    På Vetterslundsgatan, tror jag det var…..

    Fan, jag är lite bakis själv idag. Lyckades cykla ikull inatt på vägen hem med en mörk adopterad grann grannkvinna på ramen o jag såg henne inte i mörkret först! Hehehelt surrealistiskt o hon som skulle hem o amma!
    Men hon gick lugnt vidare visade det sig, när jag äntligen pallrat mig upp på jonnen o hon avböjde förstås vidare färd på den o jag trampade vidare hemåt o fick för mig att åka till gamla lägenheten o kolla lite på gården o kom för nära ett träd så glasögonen for av o inte hitta jag dem i mörkret o knappt mig själv heller, men ringde Ingela som kom med ficklampa o lyste på min enträgna begäran (vilka jävla begär man kan ha!) o såg något som blänkte till framför sitt cykeldäck o hann precis stanna o plocka upp mina brillor som farit iväg i sprättbåge ca 10 meter inte undra på att jag inte hittade dem i gräset! sen höll jag på att cykla in i vägbommen vid höghuset o gormade o svor o blev som tur var nedtystad av I för grannarna var ute o vinkade av sina gäster. Varför? Varför? Varför? Ångest är vår arvedel! Hahaha o sen övertalade I mig att ta nattsprutan (insulin) o sen kollade hon mig en gång i timmen i TV-fåtöljen där jag envisades med att sitta o snarka, vilket inte behövdes, tror jag. Fy fan för fylla!
    Allt för att min polare tyckte vi skulle knäcka en söt Diamantvinare innan jag följde honom hem o sen drog vidare till puben o träffade hans vänninor i rödvinstagen efter lååång amningperiod! Så då ville man ju ha mer öl o vin o stoppsignalskorken var lika dragen som jag…
    Osså skjutsa sen. Så jävla gränslöst att man riskerade att bli av med EU-medlemskapet, ta mig fan! 😦

    Nu är det bara att vänta på nykterheten o fräschetens välbefinnande igen…..

    Hoppas det inte händer något idag….. Men åskan ligger på lur idag igen… =extra blixtar o huvudvärk o solförmörkelse var det oxå! Vilket bländade mina ögon!

Kommentera

