Ängelsbergsblues i morgon lördag

Fick bara tanken på det där när jag satt på muggen nyss (kan frigöra hjärnans tankar). Är det inte i augusti som de kör den där bluesfestivalen i Engelsberg/Ängelsberg?
Kollade på nätet på deras kluriga hemsida och ser att den är i morgon lördag. Kostar 225 spänn. De säljer bira. Håller på mellan 18 och 01.

Var ju där för några år sedan och det var många gamla Västeråspolare där då. Nu har jag inte snackat med en enda, men jag lägger ut det här som en liten trevare. Jag menar, är det schysst väder i morgon, och med ett schysst tält därnere vid vattnet, kan bli sommarens höjdpunkt. Artisterna vet jag inte så mycket om. Men fint väder, utomhus, bira och blues, med den utsikten. Kan inte vara helt fel.

http://www.engelsbergsfestdagar.se/

I all hast. Jag får se hur jag gör, hur det blir.

Rock!

/Baron

9 Responses to Ängelsbergsblues i morgon lördag

  1. TomHell skriver:

    Jag betackar mig för detta, för lite knark…

  2. Stoffe skriver:

    Jag betackar mig för detta, för mycket knark…

    (Närå, vill gärna åka, men det är för långt bort för oss vingliga cyklister!) 🙂
    Dessutom ska det bli regn o åska (igen)! 😦

  3. baronen skriver:

    Tompo och Stoffo: Okej, ni har rätt. Jag skiter också i det. Men annars hade det varit, kunde ha varit, ballt.

  4. Henke skriver:

    Jimpa; Lelle und Antax ska dit!

  5. baronen skriver:

    Det regnar nu under lördagseftermiddagen. Jag skippar, går på raggi med jobb-micke i kväll istället, he-he (det är sant).

  6. Voefflo skriver:

    Jimi kunde ej komma pga att åskan slagit ner i pumphuset… livet på landet tralala… Hårda bud.

    Själv var jag där men… varför händer det inget med bluesen? Det är ju samma som vi hörde på 70 och 80 talet men bara sämre. Tjejen Dana Fuchs var bra. En frisk fläkt som inger hopp. Gitarristen Stew Cutler var bra. Gammal man som varit med ett tag. Kan spela bra och kan vara lugn, rogivande och behöver ej haka på några idiotiska trender. Resten var bara jävligt dåligt och verkar vara ett sätt att ta ut dom sista slantarna ur ett döende lokomotiv…

    Gå bara in på deras hemsida http://www.engelsbergsfestdagar.se och hör musiken. Vi hörde den på 60 och 70 talet. James Brown, Muddy, Otis Redding. Beat that!!!

    Bill Öhrström var väl bra på munspel men i övrigt … känns som han upptäckte bluesen 30 år för sent. Samt har svårt för att skriva och sjunga bluestexter. Låt hellre bli.

    Komp-musikerna var också en av kvällens behållning. Duktiga. Inga ”renodlade” bluesmusiker men dock duktiga musikanter som kan spela musik.

    Samt arrangemanget var förbannat bra! En eloge till de som jobbar med detta. Allt funkade perfekt. Kul att detta händer i Engelsberg.

  7. Voefflo skriver:

    Nu går jag till youtube och lyssnar till Otis Redding!

  8. Voefflo skriver:

    Wilson Pickett gästspelar hos James Brown, hittas på youtube. Hur kan alla dessa dåliga svenska rockband ens komma på tanken att kalla sej bluesband?

  9. baronen skriver:

    Uffe: Tack för rapport. Och vill man vara bonne som Jimmie så blir det alltid så där, vadå pumphuset, ha-ha-ha-ha….
    Vi borde göra en förnying av bluesen. Ta bara det där jammet vi körde på F1 när vi var där. Vi är fanimej hottare än några sega knätofsbluesare utan en morot i arslet. Blues och rock är MOROT I ARSLET, eller en vinkelslip framför snorren. Det fattar inte folk som lirar numera, eller de mest avskyvärda, musikhögskole-religösa-bluesare, arrhhhhgghghghghhghgh. Bluesen förtjänar bättre.
    Leve Sitting of the dock of the bay eller vad den hette, som Tom Jones sjunger, det är grejer det, av Otis.
    Smacka in länkar i dina kommentarer som vi kan klicka på och njuta av.

Kommentera

