Steve Ray, vilket jävla mos/Ännu en Bärna

Kolla, en autograf. Han skrev till och med mitt namn där överst, den gode Stevie Ray Vaughan. Hittade den nu i kväll, och plåtade och lägger ut, ha-ha. Jävlars vad han var bra, och yttermera trevlig den lilla stund vi gaggade då i Tjockholm. Men den har jag berättat så många gånger förr så det gör jag inte igen.

Äh, jag lägger ut en ny version, med andra killar än hans vanliga band då det begav sig, Dubble Trubble, av låten Crossfire som jag såg på tuben nyss. Sväng och sväng igen. De lirar fint det här gänget. Och Steve…wow. Egentligen började allt det här med att jag hittade tre mp3-filer på nätet som var ett program om och med Stevie nu i natt, där han intervjuas och allt. Och då blev det så här. Jo, jag har sparat ner dem. Men törs inte lägga ut här, för det här är ju den öppna avdelningen. Nåväl, upp med volymen och njuten:

——

Gick till jobbet igår efter en utflykt kring lunch, med, och det här är Kafka, en historisk vandring i centrum, men det får jag ta en annan gång…. Träffade IT-chefen när jag skulle gå in på jobbet igen.

”-Hej, kan inte du göra en karta över våra byggnader. Vi behöver det för en broschyr vi ska göra!”

”-Ja, jo, hur menar du då?”

”-Bara svart-vitt, konturer. Husen i fågelperspektiv och så får du ett papper av mig där det står en bokstav för de olika husen. Det är bara så att de som kommer hit ska kunna navigera!”

”-Det är lugnt. Jag snor en bild från typ hitta.nu eller Google och så ritar jag av konturerna, sätter bokstäverna och skickar till dig, är det allt?”

”-Ja, jättebra, toppen att du kan hjälpa till!”

Så jag följde med honom, fick papper, till och med en skiss på hur det skulle se ut som han hade ritat. Man ser byggnaderna från ovan och med bokstäver på. Jag skulle bara göra det lite snyggare.
Man vill ju vara hjälpsam. Det som är bra för jobbet är bra för mig. Så jag satt där någon eller några timmar framför datorn och ritade och fixade och det blev bra. Så skickade jag iväg det hela. Nu ska de väl bli nöjda.

…..

……..

…………..

Så efter några timmar fick jag svar:

”Tack, va snabb du är!

Det som jag kom på nu var att det kanske blir ännu tydligare om du kan skriva ut gatunamnen längs gatorna så att man vänder bilden rätt, plus en kompass nål, men det kanske är överkurs.

Mvh // B”

Redan här borde jag ha anat oråd, men jag är ju en snäll människa. Folk som inte kan skriva sammansatta ord ska man vara mycket misstänksam mot.
Så jag satte igång igen, ritade på en pil uppåt (på en karta är norr ALLTID uppåt, det vet jag som gammal scout, men okej, ville de ha det så fick de det). Sedan skrev jag in namnet på gatorna runt jobbet. Det blev bra. Och så skickade jag iväg det igen. Färdig.

Efter ett par timmar fick jag det här:

Hej!
Det blev en jättebra uppgradering till 1.1, men…
Jag upptäckte att konturen inte stämmer riktigt med verkligheten på hus: M-N,
där skall fasaden mot norr ( mellan N – M )vara ett rakt streck , efter ny tillbyggnad på mitten av fastigheten, om du förstår hur jag menar.
Vi ser fram emot version 1.2 !
Skicka den gärna även direkt till Inger.
PS: kommande år skulle vi även kunna rita in parkeringsrutor, men nu kanske vi inte skall ta i så vi spricker…, eller ser du några möjligheter i detta?
Vi har deadline på måndag.

Mvh // B

Vafan var detta frågan om? Jag har ritat av en flygbild, jag har gjort precis vad han ville jag skulle göra, och som jag gick med på. Jag är inte anställd för att göra sådant som jag i min dumhet sa ja till att hjälpa till med. Ska jag jobba med detta skit fredag-lördag-söndag?
Jag blev tokig och svor för mig själv, för detta kände jag igen. Utan att jag fattat det hade jag hamnat i samma jävla dilemma som när jag gjorde hemsida till stormogulen Bärn för ett par år sedan. Det måste vara något med folk födda i Örebro. De har ingen hyfs.
Jösses nu var det samma visa igen. En amatör som fått det han efterfrågat på pricken, sedan, då han ser resultatet så kommer den jäveln på nya grejer, mer grejer, och så bara fortsätter det. Jag fattar inte, begriper mig inte på folk som inte har skam i kroppen.
Är man egen företagare så har man kanske, som exempel, 1000 spänn i timman för den kompetens man tillskansat sig genom inköp av utrustning och EN JÄVLA TID FÖR ATT LÄRA SIG GREJERNA och ha kunskap över huvud taget. Men sedan, om man är för snäll, och ställer upp på sådant här skit från amatörer, som har tre gånger bättre betalt, och tre gånger mindre kunskap i en massa än en själv, då finner man sig sittandes med en timlön på 35 öre till slut, efter att de ”kommit på” att det ska se ut si och så, efter att de fått det nya resultatet, arbetet. Det är inte klokt. DET ÄR FANIMEJ HELT SJUKT. De har ingen skam i kroppen för i helvete!
Nu är jag tack och lov anställd, och har lön för annat än att sabba massa timmar med att tillfredställa okunniga människors ”komma på”-idiotier.
Och jag fattar inte att jag aldrig lär mig säga nej. I tid. Så jag gav ju fanken i att svara. Måndag, ha-ha, vem i helvete äger problemet, inte jag, inte jag alls.
Så fick jag ytterligare ett e-brev, av kontoristen Inger den här gången. Min ”uppdragsgivare” hade annat för sig och hade lämnat över, och dessutom var han ledig hela fredagen sedan….

Här kommer kontoristens e-brev till mig:

”Hej!
Får man komma med ett önskemål till på kartan? I så fall skulle vi vilja ha huvudentrén utmärkt med text och en pil.
Kartan är väldigt bra, den kommer att underlätta både för oss och för andra.

/K”

Nu har jag fått nog. Vet ännu inte vart jag ska ta det här. Kanske jag inte låtsas om något alls. Oj, hade jag fått e-brev? Det såg jag inte. Trodde allt var klart, jag gjorde ju som du sa med de där ändringarna.
Det var ju helg, och nu är det ny vecka och jag har annat att göra, sorry, vad tråkigt. Eller, om jag kan hitta på något annat, ge igen. Lära dårarna, lära de ouppfostrade. Parasiterna.

Ja, jag är arg. Ovanligt arg för att lägga ut detta öppet. Men det skiter jag i. Måste bli mer man, alfa-hane, våga igen. Inte vara så jävla dum-snäll. ARrghghghghhghh!

——-

Idag åkte jag hem och hälsade på morsan. Hjälpte till lite där med myggnät och inställningar av garderobers hängningshöjd.
Det var fint väder. Men jag var så bongo i knoppen att jag fick vända hemåt efter tre mil och hämta kläder. Annars hade jag inte fixat att åka tillbaka under kvällningen. Det är en sak att åka med jeans när det är varmt och så, men när natten kommer, då måste man ha skinnbrallor, och ibland långfillingar.
Så det blev ju en 8-9 mil extra. Det får duga. Men jag tyckte inte det var kul, fast jag gillar att åka båge. Är man trött är det inget kul. Och jag var trött.

Kom hem sedan. Lagade mat, det var inte så gott.
Gock så ut. Vanliga plejset. Det var, tja… Äh. roligare har jag haft.
Och så hem.

Nu har jag skrivit klart för i kväll.

Rocka rolla!

/Baron

6 Responses to Steve Ray, vilket jävla mos/Ännu en Bärna

  1. Harpo skriver:

    SRW kanon, verkligen. Mins din autograf och din öl.

  2. Stoffe skriver:

    SRW sååååå BRAAA!!! 🙂

  3. TomHell skriver:

    Känner igen denna typen av människor som ber om en formellt liten sak och sen växer det…
    Det som är droppen är att han sen lämnar över grejen till en annan gnet, skamligt!

  4. baronen skriver:

    TomHell: Han gav sig idag. Jag skrev att jag tyvärr, av tidspress ICKE kunde fullfölja begäran, he-he. Men han hoppas på nästa år…
    Folk….

  5. Stoffe skriver:

    Bra avsnoppning på den fräcke cigarren!

  6. baronen skriver:

    Stoffe: Jo, men bäst var att jag inte har dåligt samvete. Det får vara slut på folk som utnyttjar mig, medvetna eller ej om detta. Lite vuxenpoäng till mig där.

Kommentera

