Bättre bild och ljud på Youtube

Hittade en kod, och en diskusssion på nätet igår. Det visar sig att om man skriver in en speciell kod i slutet av adressen, i adressfönstret upptill, när man kollar en Youtube-rulle, så får man fram en i mycket bättre kvalitet, oftast. Alltså, om någon laddat upp en sunkig version, ja, då är det ju sunkigt. Men de flesta komprimerar och gör en snygg version med bra bild och ljud, och ändå så blir resultatet lite blähigt på tuben.
Nu finns det bot. Bara att skriva så här efter adressen och klicka Enter ännu en gång, jag lovar, det är skillnad:

&fmt=18

Det är det enda man behöver lägga till efter adressen, i adressfönstret. Inget mellanslag utan rätt på efter adressen. Ett och-tecken och fmt och ett är-tecken och siffran arton. Testa.

Ett tips från eder Baron i all välmening.

Rocka!

/Baron

6 Responses to Bättre bild och ljud på Youtube

  1. baronen skriver:

    frafilm: Varsego, min herre!

  2. Georg skriver:

    Hej!Någon som kan hjälpa mig hur får jag fram ljudet på youtube.Den fungerade förra veckan,men har ingen ljud sedan i måndag.Är inte non datasnille så jag skulle behöva non hjälp vad som skall göras som jag begriper också .Tacksam för svar

  3. baronen skriver:

    Georg: Ljudet på tuben funkar fint. Det är nog din dator som trilskas eller något annat rent tekniskt hos dig som gått sönder. Du får fråga någon polare som kan hjälpa dig där du är.

  4. Lord skriver:

    Nu i Madrid, mulet och ca 12 grader. Möte hos kund i morrn, åker hem på lördag…

  5. baronen skriver:

    Lorrd: Spännade att du skriver det i det här inlägget, från 20:e augusti, då jag skriver om bättre kvalitet på tuben. Men allright. Det är skit samma. Jag är ijallfall avis på dig, din jävla globetrotters!

Kommentera

