Gamla videos, 80-tal, ånyo Dyng-Runes

Har väl lagt ut förr men kör igen, he-he. Hittade ju lite VHS:er och gjorde dessa datorkompatibla med digital teknik (sladd till datorn från videon) för något år sedan (hm, måste slänga ut rubbet av det jag har någon gång).
Baggo Laggo och Barro Smacko på gura/sång respektive bas och dans, samt snubbel. Bosse S på gura utan sång, Bjurta B på trumms och Roffe på klaviatur.
Club 700. Vi var Gigantiskt Stora då i Örebroet, ha-ha. Sorry för upprepningen. Ut med er bilder, många gånger:

Äh, vafanken, vi kör Brickebacken Blues också. Gamla Help Me-låten, original USA-blues, med text av Baggo och Kalix framfört av genierna Dyng-Runes, då det begav sig. Här ser man också sex-guden ”Bobbo i skolan” kråma sig på scenen. Nej, han kom upp av sig själv.

Undrar vilka som filmade? Tror det var tre grabbar, kan ha varit Roger J, som sedan bytte till A i efternamn, från Västervik, som sedan började på SVT, och faktiskt var Dyng-Runes första trummis, och så Peter från Västmanland, ekonomen som blev akademikerröv uppe i Umeå, och så Kuba-Olle, sedemera kommunpolitiker i vpk här i Öret, jo, det var de tre grabbarna. Hm, måste finnas mycket mer VHS… Tanken var ju att klippa ihop från tre kameror. Äh, det är snart 30 jäkla år sedan det där, men kul att jag hittar, och än en gång sorry för min upprepning om jag visat detta förr här på Baronbloggen. Njut av skabrös text.

Och så Steffo B och Ingo S på Go-go-dans. Fina flickor, jag camperade med Ingo, och jag tvingade flickorna att stoppa upp som tusan i blusen vilket påtagligt gjorde många av hingstarna i publiken galna (smart uttänkt av mig, va? Det var innan silikonet) He-he:

(Hm, nu när det är nya tider, kanske jag borde komprimera prylarna lite större och köra fet-kvalitet? Ska tänka på det…)

/Barro, the never ending blues bass sexy man

3 Responses to Gamla videos, 80-tal, ånyo Dyng-Runes

  1. strega skriver:

    En ung Woody Allen på bas, he,he! Groovy baslir, Baron……..

  2. strega skriver:

    ..fräsiga brudar å jävligt bra gitarrist,!

  3. strega skriver:

    ..fräsiga brudar å jävligt bra gitarrist!

Kommentera

