Vice-presidentdebatten -Tjohojsan, grrrr

Kommer inte ihåg om det var i förrgår, om det var på kvällen, eller om jag vaknade mitt i natten. Men hur som helst så var TV-apparaten på och då var det den där debatten i staterna, om den där grejen, som numera resten av världen ser med mer intresse än de deltar i den egna lokala eller ens nationella politiken. Hm, ibland verkar det som om valet i staterna är viktigare än den politik som förs här i landet, kanske folk tom tror att vi är amerikanare? Vi vet ju redan att folk klagar på rättegångar för att det inte går till som i amerikanska TV-serier. Har det blivit så illa? Jo, det har det nog….. arghhh, nu höll jag på att bli galen och skriva massa om idioter och medelklassungar som blir ”fiiiiina” journalister och sprider fördumningen. Men jag skiter i det just nu. Jag har ju en ”point” här, liksom. En bekännelse. Och den är ruggig.

Jag kollade ett bra tag på den där vice-presidentdebatten. För övrigt tycker jag det är skitskumt att demokraternas vice-nisse heter Biden, och presidentkandidaten Obama…. Som ett dåligt Hollywood-manus, skrivet på förhand. Låter som en kille som sägs hålla till i grottorna i ett ugga-bugga land och som amrisarna letar efter sedan 2001 om man trixar lite i skallen och lägger ihop. Min hjärna lägger ihop de där namnen och så.. sorry, det är min hjärna som tycker det är lurigt bara. Äh, glöm det.

Jag kollade hur som helst, och lyssnade. Och förvånades över att jag fattade det mesta. Svensk skolgång är tydligen rätt okej, eller var det. Jag lyssnar flytande (men pratar hackigt, ha-ha).

Där var då den goda sidan, och den onda sidan. Ja, som en som är som jag så måste man ju digga demokraternas snubbe, inte republikanernas böna. Egentligen är allt det där ju bara bluff då det finns höger- och vänster-demokrater, liksom höger- och vänster-republikaner. Samma skit fast olika, eller…

Och sedan sitter jag och tänker på att de ju inte talar för sina vanliga väljare, de som har någon form av utbildning eller kunnande. Nej, de talar ju för den tysta majoriteten (var det Nixon som myntade det uttrycket?) De smörar för de okunniga, fördomsfulla, dårarna, de utvecklingsstörda (och där menar jag inte de med medicinsk utvecklingsstördhet, de är förlåtna och har inget med detta att göra), bottenskrapet, de där amerikanerna man blir rädd för när man ser på TV, men som dock röstar. De som ibland väger 290 kilo och sitter och äter fläsk framför TVn samtidigt som de kramar om sin AK 47:a med ena handen och bibeln med den andra. De som gått i sekters privatskolor, de som har vita roliga dräkter och bränner kors, de som… äh, ni hajar, kära cyberdagboksfädrer, vad jag menar.

Och vad händer då med denna debatt, om man tänker så? Jo, detta händer: Det är skit samma vad de säger! Totalt skit samma. Fru Palin kan säga ”Typiskt västkuskt” (fast på engelska) 234 gånger på raken, Joe Biden kan säga ”Meatbolls do da shit” lika mycket. Det spelar ingen roll. Alla vet ju vad de tycker ändå.

För när de talade, ”diskuterade”, svarade på frågor från debattledaren, så vände de sig lite artigt till varandra, sedan talade de in i kameran, och körde sina inövade prylar mot TV-publiken, de ”därhemma” som egentligen var de viktiga för denna debatt. Okej, demokratsnubben har varit med ett tag, han kan sina saker, men han var såååå tråkig här. Och hon, inövade prylar som satt som spett, dock klarade hon inte så ofta av att svara på angrepp, de var väl inte inövat, utan slog lugnt ifrån sig sådant och pratade vidare om annat.

Men det är inte grejen. Alla visste vad de skulle tycka där vid talarstolarna. Han skulle tycka så, och hon så. DET VAR FRAMFÖRANDET SOM VAR GREJEN!

Och där låg jag i soffan och tyckte att hans skitsnack ju var mer som jag tyckte om saker och ting, och att hennes skitsnack ju var som jag inte tyckte. Det var då det drabbade mig.

”-Jävlars vilken milfig erotisk dragningskraft fru Palin hade, och vilken noll-karisma herr Biden stod för!!!”

Den blott (för mig) 44:a åriga Palin körde sina inövade glosor ut mot världen och så använde hon sig av sin inneboende kunskap om kvinnlig flirt. Man såg det inte, inte om man slötittade, inte om man inte är man. Och kanske inte vilken man som helst ser det, men en RIKTIG man, dvs som denna Cyberbaron, gick igång på alla cylindrar. JÄVLARS vad hon sexade sig!
VAR? HUR? MED VAD?
Med ögonen. Små icke synbara ögonflirter, en slags ”vänta du ska du få gott och styggt av denna tanten”-stuk. Det gick inte att missa. Ibland andades hon till och med ryckigt så det såg ut som upphetsning, tillsammans med sitt självsäkra leende. Subtilt, lite, nästan icke upptäckbart. Ingen skulle kunna beskylla henne för detta. Bara jag vågar. Kanske är jag galen?

Och så motståndaren, som tar fel pauser, som säger bra saker, men liksom har noll sex-utstrålning (jaja, han är man, men en karl ska väl kunna vara lite stygg också, så det märks genom rutan, sådant som appelerar (heter det så?) på bönor. Hur som helst såg jag inget av det). Han var grå, hon var färg.

Så….

Den här debatten, man skulle ha kunnat stänga av ljudet, (min teori), smiskade demokraterna. Jag tror att republikanerna kommer att vinna igen. Hon gick igenom rutan. Jag såg det ju ända här i Örebro. Och så tror jag att amrisarna, de som röstar, hellre har en fd skönhetsdrottning som vice (ett hjärtslag från presidentposten) än har en svart man som president. Så tror jag det blir/är. Tyvärr.

Men jävlars vad hon var stygg. Här några bilder (snodda bilder, stäm Google):


Nu. Styggt kvinnlig. Grrr…


Då, inte lika tilldragande, men här ser man ögonen. Det är de som gör det. De kör hål på TV-rutan.


Grabben som ska stå emot. Må han lyckas…

Wow.
Det var ungefär det jag ville säga om det här idag. Hoppas det är fattligt (förstå-mässigt, att läsare av denna blogg hajar vad jag menar).

————

I övrigt:
Mitt låskort gick sönder på jobbet. Jag var kvar när alla gått hem, hade att göra, frivilligt, men ändå. Detta betydde att jag inte kom åt mina ytterkläder. Fick ringa en massa samtal innan SOS-alarmering skickade en gubbe som kom och låste upp åt mig. Ett sant äventyr, he-he.
Sedan tvättade jag.
Sedan åt jag.
Sedan gick jag ut och gaggade med Diana och Remmis och Diadem-Åsa och Roffe. Innan jag gick hem.

Tjo! (Hm, är detta inte minst tredje inlägget utan någon jävla censur? Jag tar mig, jössenamen!)

Rocka rolla!

/Baron

10 Responses to Vice-presidentdebatten -Tjohojsan, grrrr

  1. Emil skriver:


    räkna med att Saturday Night Live kommer slita VP-debatten i stycken på lördag. Tina Fey är ju som en tvilling rent utseendemässigt, så henne kanske du ska satsa på! Hehe…

  2. Stoffe skriver:

    Apsolut att Palin är hetare som MILF än som ung, men ögonen stirrar lika frireligiöst tokvackert hela tiden! Påminner starkt om Göran Hägglunds brorsdotter från Degerfors pingstkyrka som jag delar klass med! Hon hade för övrigt Kristi Brud, Åsa Waldau som konfirmationsledare……!!! 😉

  3. strege skriver:

    Jo, hon är fin Palin, påminner om nån sexig sekreterare i en porrfilm, he, he.
    Tror faktiskt att Republikanerna kan vinna valet tack vare henne. Om hon
    inte gör bort sig vill säga. Håller tummarna på att hon gör bort sig!
    Demokraterna måsta vinna valet!!!!!

    Stoffe: Var hittar man glada gubbar på datorn?

  4. Rolph skriver:

    Hon ser ju ut som Susanne Reuter vilket inte är negativt. Monterat sissybar på hojen så nu tvingar jag med hustrun på en tur.
    Rophphe

  5. Baronen skriver:

    Emil: He-he, den länken var fin. Men jag hajar inte, har inte Tina hoppat av och kör något 30-någonting med en Baldwin-brorsa istället för SNL? Hon kanske månlajtar och kör bägge?
    Tyvärr är Tina lyckligt gift med någon nolla, har tom barn med den. Annars så. Jävlars vad hon är sexig den, intelligens och humor, jo, jag går igång, på alla…

    Stoffe: Vem bryr sig om Guds-blicken, om den riktas mot en själv när man penitrerar (penetrerar?) och är hane i den biologiska mångfalds-världen? Va? Ha-ha-ha-ha. Tryck in, tryck ut, grrrr…
    (By da way, kan inte du fixa in mig i det där kristi-brud träsket, tror de behöver lite Baronkärlek, lite baron-vålds-kärlek. Och ja, jag är själv konfirmerad.)

    Strega: Visst, varenda snubbe ser henne som den stränga sekreteraren som man skulle vilja bedriva lite skamlöst sex med utan att någon hajade det. Och du vill visst att hon vinner, för hon blir ju president om hennes äldre boss trillar av pinnen. Och så är du ju moderat, fast du inte förstått det ännu….

    Roffe på Öland: Svart-tall (Svart-gran), arghhh, kommer inte ihåg, men de ligger på på mitt köksbord. Susanne R är inte lika erotisk som denna alaska-kvinna, men okej, hon funkar i milf-världen hon också.
    Kanon att du får ut frugan på goa hojturer. Men stor avundsjuka att ni kan åka. Här uppe i Örebro är det jävla skitväder och kallt. Men ni Ölänningar har väl vädergudarna på er sida som vanligt, ynf!

  6. Emil skriver:

    Haha, du har redan gjort research på Tina Fey alltså, där ser man, haha. Jo mycket riktigt är hon inte längre med i standardbesättning på SNL, men när Palin utropades som vp-kandidat var det ju givet att hon skulle göra gästspel. Finns flera klipp att kika på, men just klippet ovan är ju sanslöst eftersom hon säger exakt samma ord som Palin själv, haha. Genialt!

  7. Stoffe skriver:

    Mats, konfirmerad i Mikaelikyrkan?

  8. baronen skriver:

    Emil: Jodå, jag håller koll på stiliga kvinnor med humor, jösses. Och, ball att man inte ens behöver skriva manus numera, så dumma i huvudet är de man gycklar. Fru Palin menar också tydligen att människor och dinosarier samexisterade för 6000 år sedan (funkar med hennes utvecklingslära) och att man har sett människospår inuti dinosariespår i leran som bevisar det. Tjoho, en sådan vill vi ha som kan skjuta atombomber….arghhhh!!!

    Stålis: Nä, ICKE! I Lundby kyrka efter konfirmationsläger på Finnåker i tre veckor. Dock fick man gå på massa gudstjänster i Mikaelikyrkan och fick en bok som prästen fyllde i, som en slags närvaro att man varit på mässor. Ett visst antal gällde annars bleve man icke konfirmerad. Vid tillfälle ska jag lägga ut några bilder på mig i vit dräkt utanför kyrkan. Jag var en from 14-åring. Man kan säga så här att kanske 80 procent konfirmerade sig då, minst. Det var väl ingen som var speciellt religiös, det var något man gjorde. Om man inte gjorde det skulle man inte få något jobb sa de, de sa samma om att göra lumpen. Jag har alltid varit lydig och lyssnat på auktoriteter. Men ett minnesvärd läger var det. Det fanns nämligen brudar där.

  9. Stoffe skriver:

    Minns du min konfakompis Anita Kemi?

  10. baronen skriver:

    Stoffe: Icke! Sorry. Borde jag?

Kommentera

