Berusning, och inkonsekvens och annat en lördag

Här har jag lite tankar och prylar….vänta, en ny röd symbol däruppe, alltså ovanför inskrivningsrutan där jag skriver nu, vafanken, detta måste undersökas…

Jävlars, WordPress har fixat en omröstningspryl. Jag tror de köpt upp något annat företag. Var bara att klicka så var man reggad där och kunde skriva frågor (vet inte hur det kommer att se ut ännu, jag tar risken, lägger ut).
Nåväl, här är min ”poll” som det heter. Svara ärligt nu. Och jag menar, med min fråga, förstås hur det var med lördagskvällen:

Ha-ha, kul. Lite mer live-prylar här, bra.  Men så gäller det att hitta på frågor och så i fortsättningen. Det ska nog inte vara något problem.

Sedan, så här bara, undrar jag över några prylar, det gäller antagligen en massa prylar men ändå. Jag undrar hur dödsstraffsförespråkarna i staterna (de som diggar avlivning av människor) samtidigt väldigt ofta verkar vara beredda att döda dem som utför aborter. Hur kan ett outvecklat foster vara värt mera (i deras ögon) än en fullt vuxen levande människa. Jag hajar inte logiken.

Sedan undrar jag lite över hur de där ”Läjdis najt” med herr Stormare och Stenmark och den där tredje kan dra 2500 damer till Conventum här i Örebro (för dyra pengar). Massa kvinnor skriker och blir till sig av tre snubbar, en snygg (fd Örebroare), en känd (herr Stormare) och en rolig (vet inte vad han heter), som fräckar sig och strippar och frestar (de gör väl det också, vad jag vet, lite så där). Män är inte välkomna på dessa föreställningar.
Jag undrar hur det skulle se ut, hur det skulle låta om 2500 män pyntade stora stålar för att se tre fräsiga damer som sexade sig. Vilka? Ja, skit samma. Men jag är övertygad om att det skulle bli ett ramaskri, att feministiska grupper skulle stå med yxa utanför lokalen, som säkert skulle bli bombhotad för att ”männen, med sin medfödda ondska” objektifierar kvinnan!!!!

Så kom igen här, hycklare!!! Det här är fy fan! Alltså, missförstå mig inte, jag tycker det är helt okej att brudar och kvinnor får gå och kolla det där, alla ska få göra vad de vill. Det som är horribelt och äckligt och snuskigt, det är att det samma inte gäller för oss snubbar. Och var är alla feminister som gnäller på oss grabbar? Varför är ni inte vid Conventum i Örebro och vägleder era ”systrar” till rätt väg?” Ni skulle ju vara här med bomber och skit om det var snygga brudar på scenen och snubbar i publiken, eller? Jojomensan.

Fy fan säger jag, jävla hyckleri.

När jag stod i kön, ja, det var kö, till Biskopens krog i kväll, en krog jag frekventerar ofta, och jag förvånades över att det var kö, var det damer, fräsiga damer, både framför och bakom mig i kön. Jag kunde inte vara o-nyfiken, så jag frågade, högt:

”-Jaha, ni har varit och kollat in grabbarna Stenmark och de där, hur var det, var det bra sång och musik och show?”

Det blev tyst i kön, sedan sa en blond snygg kvinna:

”-Ehhh, hm, det där vet jag inget om. Tror ingen lyssnade på musiken, men de var så snygga!”

Jag skrattade.

”-Ha-ha-ha-ha!”

Och så skrattade jag vidare åt detta hycklande, jösses, damerna är lika sexistiska som vilken snubbe som helst. Bara att erkänna, och nu är beviset här, 2500 bönor kan inte ha fel.

”-Ha-ha-ha-ha-ha!”

Äh, orkar inte skriva mer. Örebro var denna kväll fylld av kvinnor, varav många helt nya fejor jag inte sett tidigare. Antagligen hade de kommit från okända byar runt om storstan för denna kväll. Det var en skum kväll. Mycket folk överallt, även efter alla ställen stängt.
Men jag lyckades ta mig hem utan att bli omkullvält. Tack gode för det.
Nu ska jag kolla de där röstningsprylarna, hur de funkar. Kanske ser förjävligt ut.

Rocka rolla oll…

/Baron

2 Responses to Berusning, och inkonsekvens och annat en lördag

  1. Stoffe skriver:

    Några fina förslag till Mens Night:
    Birgitta Dahl, Sif Ruud, Julia Ceasar! 🙂

  2. baronen skriver:

    Stoffe: Jag skulle sitta längst fram direkt, men är damerna ens i livet? Det skulle vara sensation!!!

Kommentera

