Ladda ner den här låten

[STERGE-SAMMANFATTNING:
Det är meningen att man ska klicka på länken, ladda ner låten, lyssna och sedan gissa vem det är och skriva det i kommentarerna, typ.]

————————-

Vem hade trott detta? Inte jag i alla fall. Det här öset, draget, bluesiga. Den kom ut i dagarna och finns för gratis nedladdning till och med, som mp3:a (6.8 Mb, 4.55 lång) här, bara att klicka:

Ösig mp3:a

Jag säger inte vem det är. Men alla känner till honom. Kanske någon hört detta före mig? Äh, vi kör gissning i kommentarerna.

(Eftersom det är gratis nedladdning så tänkte jag att jag inte skulle ha den här direkt på sidan, utan länka dit istället. Den ska börja laddas ner direkt, eller också börjar den liras i ett nytt fönster, sedan får man spara ner om man vill.)

Japp, det var dagens. Ös på!

Rocka rolla!

/Baron

————————-
[STERGE-SAMMANFATTNING:
Det är meningen att man ska klicka på länken, ladda ner låten, lyssna och sedan gissa vem det är och skriva det i kommentarerna, typ.]

12 Responses to Ladda ner den här låten

  1. frafilm skriver:

    Paul och Youth

  2. frafilm skriver:

    alltså the Fireman

  3. strega skriver:

    Nån som spelade i popbandet the Beatles? Lite Zep-stuk, eller?

  4. Henke skriver:

    Är det inte Thomas Di Leva?

  5. Martin Hansson skriver:

    Visst är detta vår goda vän Paul McCartney som aldrig lyckas komma tillbaka till Penny Lane 😉

    http://jmfhansson.wordpress.com

  6. baronen skriver:

    fRa: Visst fanken, helt rätt, och du vann! Priset är äran av att vara med i svängarna. Jag hade fanken inte hajat om jag hört den bara rätt av.

    Strega: Nej, det är inte Genisis eller Yes senaste, eller vad var det jag skrev om nu…???

    Häcko: Det är för mycket Gävle och flum för det.

    Martin: Tack och lov för det, vår 66-åring är med sin tid. Det bådar gott.

  7. Henke skriver:

    Jaha. Henning Sjöström och Choken.

  8. Våfflo skriver:

    Barack Obama?

  9. Martin Hansson skriver:

    tja, jag vet inte.. i detta fallet kanske han skulle hållit sig till tidigare meriter. Känns inte så 2008 att göra en blues på detta viset heller.. 😉

  10. strega skriver:

    He, he, inte vara sur nu, det var ju jag som gjorde bort mej. Jag ska läsa allt i
    fortsättningen!

  11. Bluespolisen skriver:

    Låter som han Tägtgren eller vad han heter i Pain.

  12. baronen skriver:

    Jag diggar Paul som kör lite industriblues på ålderns höst, i vetskap om att en bluesare aldrig blir för gammal. Allvarligt, sådan här hård mantrablues är precis den musik jag skulle vilja köra om jag körde i ett band igen. Bara mosa på och ut med allt bara.

Kommentera

