Presidentvalet i staterna med mera

Nu är det väl dags att rösta på presidenten man vill ha… aj, ja just det, det är ju bara amerikanare som får göra det. Ibland tappar man bort sig om man har kollat pressen och TV de senaste halvåret. Det amerikanska valet har fanken större vikt för media än det svenska. Och jag ger mig fanken på att flera av de 23-åriga pappas-pojke-mammas-dotter-anställda ”journalisterna” tror att de är amerikanare, och drösvis med puckade svenskar.
Men, vad bra, då slipper jag gå till skolan och rösta i morgon.

Detta hindrar ju inte mig från att ha ett par egna omröstningar här på cyberdagboksbloggen. Så kom igen, innan vi får veta vem som vinner:

Och efter den, nästa omröstning:

Och så den sista, cyniska frågan:

———–

Annars?
Tja, det rullar på. Samma, jussom.
Jobb-hem, jobb-hem. Och ibland jobb-hem-krog-hem.

Har en slags bloggtorka här. Vet inte varför. Ibland känns det som jag skrivit om allt. Och nu då det känns lite som måndag hela veckan (filmen med Bill Murray) kan jag inte förmå mig att skriva om samma sak den miljonte gången.
Jobba, sova, krog, ICA, hoj, fruntimmer, idioter, ännu värre idioter… Det är samma på något sätt.

Det känns som om jag är i ett läge där jag skulle behöva få en miljon spänn.
Då skulle jag hyra in en snittsig städerska, i fransk stil som fixade mitt jox, till bra lön, någon gång i veckan. Sedan så skulle jag köpa en fet bil och betala en dyr parkering för den här mitt i stan. Och så skulle jag hyra en personlig facisttränare som piskade upp mig till att springa en halvmil varje dag, göra 50 armhävningar, så jag kom i form. Så skulle jag skaffa mig en ny garderob, mer jeans, och mer kavajer, och boots. Och en Magnum för respekt, med tillstånd förstås, ha-ha-ha-ha. Och den största jävla bred-platt-TVn som finns, med DVD-brännare. Ja, eller så. Eller inte. Jo, fanken, det skulle jag. Ett par weekendresor också. ”Var var du i helgen?” ”I Geneve!” ”Men var du inte där förra helgen?” ”Nej, då var det Antwerpen!!” Jag skulle gå på vernisage i de där nya kläderna och köpa littografier (vafan nu det är) som jag sedan tejpade upp i Baronlyan. Hm, en tvättmaskin med torktumlare till muggen. Ett par löparskidor. Köpa en jäkligt bra digitalkamera. Fast bilen… nja, vet inte, kanske inte nödvändigt. Bara massa jobb och oro med en sådan. Och pickan kan jag strunta i också, såg mig bara som någon jävla cowboy där ett tag.

Äh!

Lokalblaskan här i stan, som väl förövrigt produceras av ovan nämnda ”journalistslynglar” är så fin. Det är sååå Örebro. Ja, för det första har man en nästan erotisk och tvångsmässig inställning till bilder på för mig helt okända sportfånar. Man tror ju att, som i exemplet nedan att det är någon galning som ser på sitt offer när man ser bilden. Och det är inte nog, men måste ha bilden två gånger på samma sida, och med en förklaring så att sportfånarna ska förstå under den översta bilden.
Men det är inte nog, kolla vad man diskuterar, debatter och frågor initierade av redaktionen!!! HJÄÄÄÄÄÄLLLLLPPPPP! Den här sidan nedan är skräcken personifierad. Kan jag få visum tillbaka till Västerås????

!!!!!

Rocka rolla!

/Baron

Kommentera

