Gräshoppor-film och förstatligandet av banker ha-ha-ha-ha…

Först:
En sådan här kväll, då jag elakt skrattar framför tangenterna, då moderatregeringen faktiskt har förstatligat en anrik bank, Carnegie (eller hur det stavas), då finansministerhårpiskan Borg står i Aktuellt i TV och säger saker som jag skulle kunna ha sagt om de intervjuat mig, om ansvar även för de klantskallar inom ekonomin som ställt till det, inkompetenta egoistrånare. Då blir jag alldeles konstig, lycksalig. Jag gillar plötsligt herr Borg. Och jag kan inte sluta se det humoristiska i att en borgerlig regering, ledd av moderaterna, som tror på de fria marknadskrafterna och den inneboende goda kraften som där smackar bort de som felar, och egentligen hatar statlig inblandning och ägande, nu har, i värsta kommuniststil, förstatligat en bank, ett finansinstitut, ett av de största.
Och det gjorde de förresten förra gången på 90-talet också.
Men ändå. Så roligt. Kanske det är så, och torsk för er då, att det är så att man måste reglera lite, så inte back-slick-frillorna, skadade av rövknullandet och mobbingen på Lundsberg, hela tiden går fria med sina segelbåtar och villor i Danderyd. Sätt dem på Kumla för fanken. Konfiskera deras prylar och dela ut till oss skattebetalare. Ha-ha-ha-ha-ha!
Sorry, det är såååå jävla fint att idioterna som sabbar arbeten, människor, familjer får stå i skamvrån, äntligen.

———-

Har lagt ut den här filmen tidigare för några år sedan, men tror inte jag lagt den här på WordPress. Jag har ju köpt utrymme, och det ska komprimeras i bra kvalitet här, och jag hittade den nu i natt när jag kikade runt på hårddisken, så, vafanken… Jag, Baggo, Ingrid, Kalix, Stephanie, Hans från Finnspång och andra.
Jag och Baggo (mörke killen) är kvar i stan. Ingrid (i rött) var i alla fall tidigare gift i staterna, och innan det min tjej här i Örebro.
Kalix (servitören) är förresten också kvar i stan, med villa, fru och barn, Stephanie (blonda bönan) vet jag inte, kanske något mediatjosan i Tjockholm, ZTV var det för henne en gång i tiden, som jag hört och sett. Hasse G (blonda killen) skriver filmmanus till storfilmer om Arn och Ondskan, blir Oscar-nominerad och skriver egna jävligt bra böcker. Jag och Kalix och Baggo umgås fortfarande, då vi träffas här i tråkstaden. Brudarna är out of control och Hasse träffar vi sporadiskt, senast på Biskops i somras. Så här var vi på 80-talet, gänget, då vi var barn av vår tid, unga, och lika dumma som då, i en liten film från högskolan, inspirerad av en av den store Charles Bukowsiks noveller (fan vad vi var coola då). Jag bestämde nog rätt mycket över manus, foto och regi och locations, men, okej, det står jag för (fast en herr Valentin också jobbade tillsammans med mig, vi blev lite osams där). Äh, kolla, ställ frågor sedan. Den här kör jag öppet:

Den har säkert sina svagheter, men det var då, med den utrustningen. Med de tre timmarna för att få klippa och synka ljud. Då blev det så här, ha-ha.

(Oj, det blev något slags 20-talsryck på filmen ser jag nu, efter alla komprimeringar. Det gjorde den ju mycket bättre faktiskt. Ljudsynkningen och allt funkade mycket smidigare nu. Den är ju kanon. OCH DET ÄR 20 ÅR SEDAN vi gjorde den. Wow… Hussein, vår kurdiske studiepolare var med också, och Marika, granne i korridoren där på slutet, med sin uppvaktare Göran. Man ser även John där i slutscenen. Detta är nostalig och garv även för mig, jag lovar, ha-ha. Det var love då, hallå, vart tog du vägen, 80-tal, du var inte helt bongo!!! Och Baggo, han kör LIVE där på toan, jösses… Och, på slutet, efter själva storyn, kubb och mjölk gör en bra fyllespya…)

Rocka rolla!

/Baron

6 Responses to Gräshoppor-film och förstatligandet av banker ha-ha-ha-ha…

  1. streaga skriver:

    Jepp, sätt dom i Kumlabunkern och konfiskera pengarna! På Nyheterna sa dom att
    hälften av vinsten gått till anställda på Carnegie. Tjoho vilken bonus!
    Visst är han lite frän Borg, he, he…

  2. baronen skriver:

    Stregoas: Njä, han är nog bara helt jävla tvungen. De har löpt ifrån honom, polarna från MSU och MUF, och för att inte tappa all cred så ….

  3. streaga skriver:

    ???….det är väl dessa gossar han smiskar upp nu, eller har jag läst men inte…….?

  4. Stoffe skriver:

    Vår gud är oss en väldig Borg…..

  5. Oskar skriver:

    Vilken fantastisk film.

  6. baronen skriver:

    Oskar: Kul att du hittat hit. Jo, den är fantastisk som få, ha-ha-ha!

Kommentera

