Jag har kommit av mig, vet inte vad det är…

Alltså, jag skriver inte varje dag, natt, kväll, när som helst numera. Det är bara stopp. Inte så att det hänt något speciellt. Vi vet ju alla att t ex lite damer kan förvirra den bäste själ, nej ingen snipa i sikte, det är nog mer så att det är samma. Samma, samma, samma varje dag. Och jag som hatar tjat, jag kan väl för i fanken inte tjata här i min cyberdagboksblogg?

Kanske håller jag på att bli psyko. Jag lyssnar som tusan på Gunnar Wiklund, och diggar. Är det skäl för att få bidrag från socialen eller försäkringskassan? Äh, det är nog åldern. Jag garvar, och diggar. Gunnar kör fräna låtar från ”furr” och det är bra orkesterarrangemang.
Och idag, på jobbet, tvingade jag folk att lyssna på Thore Skogman, samma låt, flera, flera gånger, ha-ha-ha.

Lite tips på schyssta program, vissa är Mac-drivna, andra är både och, vill dela med mig:

Livestation

Cirka 2200 kanaler TV från hela jävla jordklotet direkt in i datorn. För Mac, Windows och Linux. Men, jag misstänker att programmet funkar som peer to peer, alltså sådana där fildelningprogram som de som inte är i fas med nutiden vill förbjuda. Alltså, jag kollade och en tredjedel av processorkraften på datorn gick till det programmet även fast jag inte hade det igång (det ser till, åtminstone på Mac att starta upp när man startar sin maskin). Med andra ord, är man med och kollar så får man finna sig i att kanalerna studsar genom ens dator. Det jag vill säga, kolla gärna, för det är fränt, men se till att ha det avstängt när det inte kollas, de här TV-kanalerna.

MacTube
Ett fantastiskt program för Mac-nissar som mig själv. Bättre än Youtube. Bara att skriva in vad man vill kolla på och så kolla, och, detta är det bästa, högerklickar man eller klickar på rätt knapp, så kan man ladda ner rullen, som flash eller som mp4-fil, man väljer själv. Toppen, snabbt och snyggt.

Ingemars Skiing Game
Också ett Mac-program, från 80-talet. Testade det idag på jobbet. Alla blev extas, blev nästan tvungen att dra ur sladdar. Det är skidåkning, det är taskig grafik mot hur det ser ut nu för tiden, men det är så jävla roligt och man kan inte sluta lira, he-he. Ingemar Stenmark var förebilden då för tiden, och sköna lirare har portat detta program till oss som kör Mac OS X, tack!

Ja, äh, det får räcka med länkar för nu, känns det som. Hm, nu har jag skrivit lite igen. Men jag har tappat fart, och ser att mina cyberbiktfädrer gjort detsamma. Onsdagen var en av de sämsta besöksdagarna någonsin på denna blogg. Jag klandrar ingen, inget in, inget ut. Måste skärpa mig som tusan. Fast, jag har ju hållit på sedan december 1997 och måste bli lite trött ibland…
Det som tröttar mig mest är att jag pga vissa idioter, riktiga jävla arselhål, inte törs vara hela mig själv här som förr, rädd om jobbet som jag är och fegar sådär halvanonymt. Fy fa……
Låt mig bara gå och ta en lott någon gång och vinna några mille, så ska ni få se på annat! Eller om jag träffas av blixten och blir man ånyo!

Äh, måste lägga in lite skön musik här, vänta…

Thore Skogman, Hallstahammarssonen som alla småhånat, numera i evigheten. Jag har lyssnat på lite av hans låtar de senaste dagarna, och kan bara säga, vilken kille!
Vad fanken är det för takt där i refrängen ovan? Värsta hipp-hoppen tamejfanken!
Försök att sjunga med om klipparen där. Det låter sig inte göras. Men det fäster, det sätter sig i skallen och man nynnar.

Såg Thore, och fick hans autograf borta vid ICA på Råbyleden i Västerås, mellan Råby och Mikaelikyrkan, någon gång på tidigt 70-tal. Han hade varit tok-inne, nu var det en slags mellannivå, han stod och sjöng vid mjölkdisken där, det var utomjordligt, jag var bara tvungen att gå fram och få hans namnteckning, jag var inte 14 bast fyllda och det var knappt något folk där i butiken. Och jag hade ju hans ”Älgjakten” på EP-skiva hemma, där man hör gevärsskott flera gånger i låten. Jag gillade Thore lite hemligt. Han var mycket vänlig, även mot en slyngel som mig.

Det är lön idag. Tack gode!
Jag är stor, och blir större. Nu menar jag ålder.
Jag lider av att inte kunna åka på min fetbåge, att bara vara hemma, på min fritidsanläggning (dyrt) och på jobbet.
Som vanligt, bara att hålla i sig. Blåsten slutar förr eller senare.

Rocka ballong!

/Baron

7 Responses to Jag har kommit av mig, vet inte vad det är…

  1. Emil skriver:

    ville bara säga angående din mc-saknad att jag såg ett fint klistermärke här i staterna på vilket det stod ”Have you ever seen a motorcycle parked outside a psychologists office?”

    sedan kom jag att tänka på hur sjukt lika thore skogman och david letterman är/var!! bildbevis följer:

    icke sant?
    ballongrock från los angeles!

  2. Henke skriver:

    Älgjakten är en av mina Tore favoriter. Änneu bättre och Skit kul om man körde den på fel hastighet.

  3. Stoffe skriver:

    Haha! Thore såg jag oxå på ICA-Råby som då ägdes o drevs av en granne i grannporten som sen konkade. Men det var stort för Thore var hemma hos honom o åt lunch innan uppträdandet!!!
    Men inte hann jag träffan då inte! Det fick allt vänta tills affären o jag fick en autograf på ett blekgrönt foto av Thore o gluggen mellan tänderna. Det satt länge på min anslagstavla sen, även om jag tyckte det var töntigt! Han var iaf en grabb av folket.

    Även Jokkmokks-Jocke på EPA. Olog Palme o sexiga Monika Nielsen på Stora Torget 1968 eller 1971 eller 1974. Båda tog jag i armen! hehehe.
    Men störst av alla var ju ändå en halmhattsbeklädd Sune Mangs när han gled in i Folkets Park i en öppen gul liten sportbil o övergudinnebrallis ifrån Rikshuvudstadens innekretsar. Helt otrolig syn!!! 🙂

  4. Stoffe skriver:

    Var f ö på en jävligt rolig 50-årsfest för Bitte Wiklund, Manne Tuuvas och Eva Björk… i lördax på Å2 vid ån. Det var 70-talstema o Sweet Fever soulade oss alla o Bosse Karlssons Blues Experience shakade fint. Många gamla aroshjältar var där o minsann hördes inte Kvällspressen nämnas ett par gånger oxå. Rödhåriga Kicki från Nybygge o Hammarby var där o sjukgymnastiserade med sin kompis Lena. Å Lena Borg o Anders Falk o Gun. å Pelle Sundkvist, Per Alvenäs, barn till desa förstås oxå, mm. var där! Roligt, men fan va gamla många blivit!
    Stället drevs av 2 bröder Berg som äger fastigheter de sköter om annars, som ett socialt projekt! Jävla bra lokal!

    Heil Västra Aros!

  5. Rolf skriver:

    Snälla baron detta är VUXENVARNING. När nostalgin hamnar på Thore då är det kört,sorry. Jag såg honom i Tjockholm i slutet på sextitalet och det enda han grundla var min tinnitus då jag och min polare stod en halvmeter från högtalaren.
    Puss.
    Femtioårsfester man varit på är ingenting det är femtioårsfester man ser fram emot som betyder något. Välkomna till Öland HmHm eller Aberdeen??????

  6. TomHell skriver:

    Vad skönt at du mer sällan är här. Vad fan är det för liv att sitta och pränta sitt liv på nätet?
    Är du här om vecka igen så kommer jag tillbaka och skriver igen!

    Din tillgivne, Thomas

  7. Sherge skriver:

    Hör på TV att vi ska konsumera mera för att komma ur lågkonjunkturen , samtidigt läser jag på Aftonbladets hemsida om
    ett butiksbiträde som blivit ihjältrampad under rea:n! Ja jävlar!!
    Sen har folk med Etanolbil slutat tanka Etanol då bensinen är så mycket billigare.
    Vad har hänt med miljömedvetandet? Fasen va mycke varsel det är, verkar som
    om företagen inte lagt undan en spänn inför sämre tider…..
    Fast det är klart, ett varsel innebär inte att man blir av med jobbet utan bara en lite hint om att ” ge fan i och begär högre lön, krångla inte och sköt dig”, he, he.
    I går var det ett jävligt intressant program om solenergi. På en yta av en 20 del av
    Saharas öken kan man få enerig för hela Europa! Det skulle innebära att om man täcker Sahara med solfångare räcker energin till ett par-tre jordklot! Fan va fränt!
    Har en polare som forskar om lagring av solenergi och han säger att man kommit långt.
    Vore ju toppen!
    Slutligen, Tore suger! Skrek Tor-gubbe åt honom på Migo i Uppsala runt 67-68.
    Han var stor då så det kunde han nog tåla, men lite dåligt samvete hade jag efteråt.
    Har nog berättat det tidgare, tror jag, äh skit samma.

Kommentera

