Min ”just-nu”-rapport nedan lämnades utan vidare åtgärd

Så då tutar jag på här, och hoppas att det här funkar, för om ungefär 17 minuter så ska ju WordPress-admin-fejset ändra utseende, och då kan det gå hur som helst. Ja, de ska ändra det till det bättre, men ändå, måste komma ihåg att spara det här i ett textdokument lite då och då…

Jag kör ett bildreportage först, från kvällen, alltså efter att jag skrev inlägget, det som är värdo, det som ligger under detta inlägg, som inte spelade någon betydelse i cybern, åtminstone inte mellan då och nu:

Hej hopp.

Först från ett par ben (pga av anonymiteten) som säger åt mig, där vid bardisken, att jag för fanken inte skriver tillräckligt mycket. Jag svarar att så kan det bli. Men snubben är knarkig, behöver mitt gagg. Kolla spirorna:

ben-vittne-cdb

Det där gjorde mig lite glad. Alltså någon cyberbiktfader, i den här staden, som uppskattar mina bokstäver. Det känns inte illa, inte illa alls.

Mer bilder:

julgran-stortorget

Vi är alla en stor familj här i Örebro. Så här ser det ut när man korsar Stortorget (tid syns på bilden). Wow, vilken julgran, vilket liv i denna stad. En julgran nere vid fontänen, i folkmun kallad likkistan.

radhuset

Går jag tio meter framåt och vänder mig ett halvt varv plus 20 grader (det tär på ryggen) så ser jag åt andra hållet maktens boning. Det är där kommunalråden och det politiska etablissemanget bor i Örebro, Rådhuset. Nu ligger de på sina halmbalar och sover, kanske någon värmer glögg, men det vet ju inte jag nere på gatan.
Det enda fräna med det huset är att det huserar, till höger, ej i bild, ett av Örebros offentliga toaletter.
Men, nu är det ju december, och jultider, så då har något snille bestämt att fönstren där, precis som förra året ska vara som luckor i en adventskalender. Det syns inte ovan, men varje fönster det lyser från ovan är blått och har en siffra på sig. Varje dag till julafton öppnas en lucka. Bakom ser man något konstverk av, kan tänkas, en lokal jävla konstnär. De som var öppna till idag fick inte mig att gå igång, men jag är ju en konservativ jävla typ som inte gillar en ful barnteckning på en ren, t ex….
Varför var det de där som alltid var tysta, som man inte minns namnet på, som satt mitt i klassrummet under mellanstadiet, de som var noll, som blev härskande politiker? De som inte tjuvrökte, de som inte hånglade på toaletterna, pallade äpplen, de som inte drack fulgrogg hos varandra, som blev politiker? Och nu bestämmer över oss andra? Hur fanken tillåter vi det?
Fundera på det ett tag, gå sedan till närmsta politiska parti och skriv in er, för fan!!!!! Vi kan inte låta fjottarna bestämma!

kungsgatan-pynt

Jag vänder mig några grader framåt igen. Min gågata hemåt. Julbelysning och allt, och helt tomt på folk. Varför? Jo, man ska sova klockan ett på fredagsmorgonen. Inte vara ute och vara social. Så jag går där själv och är osocial. Men det är skönt att det är mycket elektricitet som lyser upp.

brudar-ica-grr

En pryl som är skön med ICA i Krämarkällaren är de här brudarna. Man går in där och blir rånad på snuspengar, gurkpengar, köttfärspengar och allt, men ändå, man blir numera välkomnad av två mörka supertoppsnäckor. Första gången jag såg dem så stannade jag. Jag hade glott i marken hela vägen till dörren, och tittade upp, trodde det var två riktiga donnor. De är i naturlig storlek, så vafanken…
Ska nog fråga om jag kan få en av de där efter juluppehållet, eller bägge. Skulle få mig på bättre humör att klistra upp dem här hemma på tapeten. En i köket och en på ytterdörren. Jag skulle må mycket bättre då.

torkahanden

Tidigare idag var jag på en mugg. Då såg jag den här på torkmaskinen. Jag kan inte rå för det. Jag diggar sådana där instruktionsteckningar, jag diggar texten. Det finns.
Bara teckningen där, en glad lirare som står med sina händer nedanför anläggningen. Han ler till och med. Bilden efter ger en jävla action med tre streck som visar att nu blåser det minsann uppåt för att torka hans svettiga feja.
Och så texten. Hur fanken slår man vattnet av fingrarna? Och, exakt, hur frotterar man händerna under luftströmmen? Att frottera sig med kändisar betyder ju att man smörar…

Okej, lite av min dag, min sena kväll, min natt. Duger.

Rocka bölja!

/Baron

Äh, vafanken, lite Johnny Winter är aldrig fel (speciellt när jag kollar det nya fula admin-gränssnittet). Men vänta, om man scrollar över rullen nedan får man en sökruta ovan och då kan man lira vilken jävla tube-video man vill här i min blogg, ha-ha:

2 Responses to Min ”just-nu”-rapport nedan lämnades utan vidare åtgärd

  1. Madeläjne skriver:

    Efter en helg i Rom håller jag med dig – Örebro är ödsligt på kvällen/ och kanske även på dan.
    Runt 2 på natten i Trastevere är det ett lämmeltåg av människor som promenerar, snackar, stannar för en öl eller vin kort sagt umgås! Vi har det för trist….

  2. Våfflan skriver:

    Fin rulle med Johnny Winter. Attans kille, spelar 9 takter där i verserna (till skillnad mot den vanliga 12 takters), därför låter det extra fränt.

    Jag vill också ha en sån där ICA-dam!!! Helvite så fina!

Kommentera

