Gudars, för många hemliga inlägg, nu kör jag..

Finnjävlarna har och har haft ett fantastiskt rockband, The Hurriganes, och tack och lov ligger rätt mycket ute på nätet. Jag älskar trio-band. Att låta mycket och bara vara tre, det är grejen. Fast det bästa låtarna ligger på Spotify. Ös här:

Kommer ihåg dem sedan 70-talets Västerås (ja, jag bodde där då). Det svängde fyfanken då också. Så jävla kul att knyta kontakten med dem ånyo via webben. 

Och vadå, Canned Heat, Rolle och Tumba (Rolling and Tumbling) från någon stor spelning, den där körde fanken Kvällspressen, med Wåfflan på slide:

Eller, vafanken, Paul Butterfield (Pålle Smörfält) från Woodstock 1969, vilket tryck:

Lite Sonny Boy Williamsson:

Äh, fanken, lite sköna låtar, med sköna artister. Det som är bra är bra, skit samma vilken changer, genre de har, svänger det så svänger det. Och här svänger det fint.
Ja, okej.
Då ska jag hålla truten på mig ett tag.

Funderar att köra live-TV, via webben på julafton. Men då blir det HELA JULAFTONEN, inklusive ingenting som händer. Undrar, om jag gör det, om jag kör det öppet eller ej. Äh, ska lura på det där.

Rocka!

/Baron

4 Responses to Gudars, för många hemliga inlägg, nu kör jag..

  1. Henke skriver:

    God Jul Blommo

  2. Kaliks skriver:

    Tyvärr är det väl över för den här gången men rekommenderar ändå ett besök till:
    http://tantrikblog.wordpress.com/2008/10/11/global-orgasm-–-pa-vintersolstandet/

    God jul!

  3. Våfflan skriver:

    God Jul allehopa! Kul länk det där, Kaliks.

  4. Gunnar skriver:

    Trevliga klipp. Och Canned Heat-klippet var ju väldigt gammalt. Måste vara ungefär samtidigt som första plattan, dvs före Fito på trummor. Och The Bear ser ju väldigt ung ut.

Kommentera

