Det är Julafton! God Jul!

Tja, God Jul på er. Och rocka rolla!

SÄNDNINGSTIDER:

Livesändningslänk, klicka här!

1. Kring klockan 17.00 diskas det i köket. (Fler hålltider kommer här fortlöpande om jag avbryter sändningen). Kommentera gärna live vid sändingsrutan.

2. Sändningen fortsätter utan avbrott från förra hålltiden med korsord och whiskeydrickande i kökets lugna miljö.
Mellan 18.30 och 19.00 kommer Baronen att börja tillaga Spagetti med Köttfärssås på spisen
. Baronmodern och Baronen har fått nog av skinka och fläsk. Nu är det dags för lite nöt.

3. Matätning och film med Chevy Chase på TV, allt live. Nu är klockan halv nio. Dags för paus, så jag kan surfa lite för mig själv, he-he. Kanske kör igång igen, lite senare.

————

web-ustream-bild

[Nedan skrevs på julaftonsmorgonnatten]:

Vi får se om jag får till något under själva eftermiddagen och kvällen här. Sitter nu vid halv två på julaftonsmorgonen och testar lite tekniker, men jag får liksom inte till det som jag skulle vilja, så vi får se.
Alltså, ambitionen är att köra lite live från det som händer och inte händer här hemma i Baronborgen. Det blir inget sensationellt på något vis, utan bara lite tjoho som det är, med en julafton just nu, med mig och morsan.
Har en gratistjänst klar, men så den andra, som jag vill använda mig av, den fattar jag inte riktigt, vilket irriterar mig. Det fina med denna web-TV-pryl, i så fall, är att man faktiskt kan live-chatta på samma sida. Om nu någon vill detta. Så har man bara en dator med en webbläsare (Betyder Internet Explorer för PC-människor, det finns alltså flera sådana som Safari, FireFox och Opera mm) och har laddat ner gratispluggen Flash 10 från www.adobe.se så funkar det.

Kanske jag är så rå att jag kör samma som jag har fixat på jobbet, det betyder att det rent teoretiskt skulle kunna vara både cyberdagbokare här som ”klienter” på jobbet, alltså inte här, utan på sändningen, he-he. Hm… Ha-ha, jo, vafanken, ha-ha… Ska testa, nu!!! Och nu kör jag ju det här helt öppet, så vem som helst kan glutta. Äh, vi får se om jag ångrar mig när jag vaknar under julaftonens eftermiddag (här ska köras rakt på!!!!)
Jag testar här, så får vi se sedan (01.38)

En sida med film och ljud, live, i färg, från och med nu, strax före 02.00, med chat-möjlighet. God Jul i Baronborgen! Ha-ha-ha-ha-ha! Klicka nu!

Jag kör av och till, live, från länken ovan. Tror nog att jag stänger av så man slipper höra mig snacka i sömnen nu i natt. Men har man tråkigt hemma och vill kolla lite från Baronborgen, är det bara att klicka in, jag kör av och till under julaftonen.

/Baron (som jul kan firas, med baronmodern tjoandes av smärta från sin säng i andra rummet ibland, hon har ett revben som slagits i då hon ramlat, och det känns dag som natt…)

6 Responses to Det är Julafton! God Jul!

  1. frafilm skriver:

    Stream hit o dit
    Den stora frågan är huruvida Baron har städat?

  2. sterge skriver:

    God Jul på er alla. falleralla!

  3. sterge skriver:

    he…du har fel på klockan, eller?

  4. TomHell skriver:

    God jul från smocken!

  5. Lord skriver:

    Baronen la ned sändningen igår kväll, tror han tittade på Snövit och de sju dvärgarna resten av natten !

    🙂

Kommentera

